Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Napříč dnem

04. 02. 2007
11
13
2577
Autor
Adhil

Od rána až k půlnoci.

Mlhavé ráno
Na ohni voda
šeptavým klokotem
rozpouští chlad


Deštivé poledne
Do šálku čaje
skanula kapka vody
asi déšť

Večerní bouřka
Se štíty hor
s blesky a bouřením
vede se boj

Prastará noc
Třpytné a chladné
na zem hvězdy shlížejí
a staletí plynou
 

13 názorů

A.H.
21. 07. 2009
Dát tip
takový průběh dne mám nejraději. *t*

Santi€
13. 11. 2007
Dát tip
název + Prastará noc *

Anyz
18. 06. 2007
Dát tip
hlavne to destive poledne:o)

megahit
12. 05. 2007
Dát tip
jako celek se mi líbí. I když asi haiková kriteria některá nesplňují.... Nejvíc se mi líbí to druhé.

Paulart
08. 02. 2007
Dát tip
Líbí se mi, nejvíce asi první a druhé haiku. U třetího a u čtvrtého haiku bych vynechala nebo jinak napsala poslední verše ("vede se boj" a "staletí plynou") To je trošku moc uzavřené a dopovězené. Tip. :-)

krempi
04. 02. 2007
Dát tip
ja neviem jak haiku sa pise ci jake ma pravidla taze dikesn dero ale odhlaidnuc od toho je to pekne

Adhil
04. 02. 2007
Dát tip
Inu, patos hýbe světem :) Ale ano, beru si kritiku (kritiky, aby Alojs nepřišel zkrátka) k srdci.

Alojs
04. 02. 2007
Dát tip
dero to napsal perfektně a dost fundovaně. čili - sprostě se odkážu na něj a počet napsaných kritik vzroste v mém případě o jeden stupeň výš.

Dero
04. 02. 2007
Dát tip
Doufám, že nebudu označen za podivína se strnulými názory na haiku, když Ti poradím tohle: Práce s abstrakty je ve formě haiku mimořádně obtížná, protože často nebývá prostor, jak abstraktní pojem rozvinout. Tím haiku ztrácí na bytnosti, údernosti, naplněnosti obsahu. Ten "chlad", to "bouření", ta "staletí" - to jsou ta Tvá prokletí. Z tohoto důvodu se mi nejvíc líbilo polední haiku, které abstrakta obsahuje skrze konkrétní pojmy. Ale u něj zase pozor na fádnost - šálek čaje, kapka vody a déšť - kolikrát to už papír za ta staletí snesl.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru