Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh

23. 04. 2001
3
0
5680
Autor
farokh

Jen bych rád věděl,co si představujete pod pojmem Bůh.Kde se tady vzal?Je tady?Kde je?Proč je tady? A tak dále..
Né! Už nééé!!!:-)))

Anděl009
15. 09. 2001
Dát tip
:o)))))))

Anděl009
15. 09. 2001
Dát tip
a avi pro Monty :o)))))))

1917: Pro marxistickou ontologii Bůh = vývoj a vývoj = Bůh, takže se nakonec nejedná o nic jiného než o náboženství. (naučný slovník, heslo panenteismus) ;o)

Anděl009
09. 09. 2001
Dát tip
:o)))))))

Bezejmenny
09. 09. 2001
Dát tip
Rád to tu čtu, ale ty nejlepší reakce nejsou ani zdaleka o bohu (jak už kdosi napsal), jen o člověku. A většinou si jen dělají srandu z toho všeho, co si pod pojmem bůh dokážeme představit, jakož i co z toho pojmu dokážeme vydedukovat.
BTW: nemáte pocit, že čistě filosofické názory na boha a jeho vliv na naše jednání jsou poněkud oborově jednostranné? jako by filosofie klusala kdesi vzadu za člověkem. ;o))))

Plíz, už mi neposílejte avíza na Boha. Já to mám po teologický stránce celkem vyřešený. Dík.:)

Pepe
07. 09. 2001
Dát tip
Já se do debaty taky zapojovat nechci, nic my neposílejte, jen se zkuste podívat do auditka "Původ a smysl života", taky se tam řeší trochu něco "nad" námi.

Ribi
06. 09. 2001
Dát tip
na konci svojej cesty sa to dozvieš...

farokh
06. 09. 2001
Dát tip
Nepozoruješ ho.....on ale přijde a jednoho dne tě sní i s celou tvou rodinou,takže.....daj si bácha,odpoveď sú póltopánky..

Bříza
06. 09. 2001
Dát tip
1917 :c) ... a to já tu Boží vliv zase pozoruju na každym kroku - a má úžasnej smysl pro humor .... no řekni :c) není to úžasná sranda, že tu existuje něco tak absudního, jako primitivní atheismus ?

1917
03. 09. 2001
Dát tip
Bůh? Dobrá otázka pro marxistickou ontologii. Nepozoruji zde žádný vliv nějakého absolutna, nebo jak se říká BOHA, jsem ale naprosto přesvědčen o materiálnosti dopadů náboženství, a to už je zcela jiná otázka. Jakožto marxista otázku boha ignoruji a raději se zabývám otázkami náboženství a jejich vlivů na společnost a její kulturu. Nebylo by lepší bavit se o kulturách lidského druhu než o iracionálních teoriích "co je bůh?"

farokh
31. 07. 2001
Dát tip
Jo,s Anselmem souhlasim

Bříza
09. 07. 2001
Dát tip
Jakékoli náboženství - je -li pojímáno správně, vede k poznání, je -li pojímáno špatně, vede ke zmatenosti a "pohoršení"(a to platí zrovnatak pro křesťanství ... víme vlastně co to je ?). Conney, Rivka, Asketa: člověk nikdy není "tabula rasa". Představa, že veškeré duševní pochody jsou tak primitivní, jak psal Hume, Locke, Kant a pod. - alespoň uvažujeme-li na úrovni humánních věd - je zastaralá a překonaná. Leckteré informace, které v životě využíváme jsou nám vrozeny prostřednictvím instinktů a pudů - či variabilních způsobů uvažování (a kdoví čím ještě - mají li pravdu transpersonalisté... :c), ovlivňovaných takovými faktory, jako emoce, racionalizace, abstrakce, anticipace, modelování v nejrůznějších smyslových modalitách, empatie a podobně. Navíc: obrovská individuální variabilita a mocné interindividuální ovlivňování - včetně socio - kulturního, či přírodního kontextu. Člověk je bytost živá. Redukovat jej na komplikovaný stroj (a současný důraz na uvažování ve vědecké materiálně - racionální rovině k tomu svádí) je hrubou vulgarizací, která mu (a nejen mu) ve svém důsledku ubližuje

Piži
09. 07. 2001
Dát tip
Většina tento pojem chápe jako entitu, jako něco, co si stejně jako my, uvědomuje samo sebe. Tedy bytost. Ovšem ono to lze rozšířit i mimo tuto sféru, tedy Bohem může být i nějaký obecný princip, nic hmotného, ohraničeného, vědomého si samo sebe. Něco ve stylu, věřím v Boha, který se stará o to aby jablka padaly ze stromů k zemi. Ano tento Bůh existuje, říká se mu také gravitace. Buďto gravitaci vnímám jako bytost, tedy tvora, který nějak způsobuje vzájemné přitahování a má radost, když se vše přitahuje, tak jak má, nebo ji vnímám nepersonifikovaně jako jakýsi princip.

Piži
09. 07. 2001
Dát tip
Bříza: Nějak tam nevidím toho boha. Mluvíš o člověku.

Bříza
09. 07. 2001
Dát tip
Piži: odpovídám Coneymu, kde se v člověku vzala idea Boha, pokud si s Humem myslíme, že vše s čím lidská mysl operuje muselo někdy projít branou smyslů individua ...

Ahoj Břízo ... dík za nový pohled - kdyby to chtěl člověk studovat opravdu vážně, musí tomu věnovat spoustu času... na což asi nemám, takže ani nejsem schopen nijak smysluplně pokračovat... A tohle byla spíš jen hra na reakce písmáctva na starý /nikoli Humeův ale už Anselmův/ důkaz existence Boha :o)

Alela
28. 06. 2001
Dát tip
To je na velice dlouhé povídání...

Krel
06. 06. 2001
Dát tip
A v Satana věří jenom křesťané, neb je to protějšek Boha...ne, prosím jen ne křesťanství... Bůh je roztroušen v přírodě v každém kousku...jo jo..já som panteista.

Mámalibor
28. 05. 2001
Dát tip
Bůh nebo Satan , je to jedno , všechno je víra ! Všechno je na stejné úrovni...

asketa
11. 05. 2001
Dát tip
ano :) Jsme tam, kde jsme byli. Neovlivněnost jsem měl na mysli v souvislosti s nějakou Vyšší Mocí. Tou - pokud neexistuje musíme být neovlivněni všichni. A to není zas až takový konstrukt, ne ? Dobře. Myslím, že omylem je právě onen jednoduchý vztah negace mezi vším. Omezený - Neomezený - tuším jsme říkali. Zkusíme ještě příklad - (ano, zdá se že jsem nepoučitelný, ale buď prosím shovívavá...) Teď to bude konstrukt, ale jedná se spíše o přiblížení toho vztahu privace. Myslíš, že člověk, který by od narození žil ve tmě mohl získat přesnější představu světla ? CO myslíš ? :) Tma je nedostatkem světla. Nejsou rovnocené. Ze světla něco jako tmu udělat můžeš - stín .Tím že světlo porušíš... řekněme. Ze tmy nic jako světlo nespatláš. Myslim že taková je většina vztahů, které považujeme za negaci. I vztah neomezeno a z něj porušené omezeno....zpátky cesta nevede. nebo ano... ?

farokh
11. 05. 2001
Dát tip
Člověče,taková zajímavost. U nás ve škola byl na semináři chlap,kterej je od 3 let němej. Co bylo předtím si nepamatuje. Ptal sem se ho, jestli vidí tmu. A on mi řek,že to není tma, že prostě nevidí nic,že jenom počáteční slepci maj nějakej čas pocit,že vidí tmu, a pak se to mění v nic. Podle mě nesmysl, musej vidět tu tmu, nicota neexistuje

Rivka
11. 05. 2001
Dát tip
Ech... o shovívavost bych měla žádat spíš já...:) Ad „neovlivněnost vyšší mocí" - v tom případě ano, jistě.:) Já hlavně špatně začala, tak se ptám aspoň teď. Nejspíš jsi to už říkal, leč má hlavinka si to nesrovnala - co ty vlastně myslíš „negací" a „privací"? (Holt primární literaturu nastudovanou nemám...) A když už jsme u toho, já tím „negativně" myslela negativní vymezení (tuším cosi takového provedl Maimonides, ovšem, četla jsem o tom kdysi dávno, sekundární literatura sekundární literatury...)... Tolik k dojmům, jež si nikdy a nikdy nemáme plést s...:)) „Myslíš, že člověk, který by od narození žil ve tmě mohl získat přesnější představu světla ?" Asi se shodneme na tom, že nemohl. Problém je v tom - copak my máme „přesnější představu Boha"? „My" (dovolím si to, jen pro tentokrát) věříme, že je absolutní, nemá počátku ni konce, že je to Láska a Spravedlnost (a já nevím co ještě, záleží na tom, koho se ptáme:) Ty příklady samozřejmě neber zcela doslovně, teologie mi neříká už vůbec nic:)) Lépe - ona teď asi pláče, ale já nedbám...). Ale to všechno jsou pojmy, které lze (imho) myslet v lidských hodnotách... (Když už jsem v těch omluvách, tak ještě jednu - a prosím, aby má slova nebyla směšována s jakoukoliv filosofickou pojmologií, kterou neovládám...) A protipříklad - nevidím-li konec moře, mohu si myslet, že konec nemá. Tudíž je nekonečné. A je-li nekonečné moře... (Já vím. Ono nejlepší je na tom vlastně to, že já ti celkem věřím - ostatně mi to nekoliduje s mou vírou v Boha:))) Problém je v tom, že se ptám opačně - je nutné, aby to bylo tak, jak říkáš ty a coney? Co na to Holmes? Watson si neví rady...)

xErBeN
10. 05. 2001
Dát tip
Bůh? To je jedno z nejstarších slov, co snad existuje, a přitom jestě ani nevime po tak dlouhá léta, kdo nebo co to vlastně je. Je to málem k neuvěření, kolik bohů vlastně existovalo - od bohů kanibalů přes boha buddhistů až po toho křesťanského. Má mnoho podob. Stejně jako lidská fantazie. Shodou okolností jsem psal úvahu na podobné téma. Můžete se na to mrknout, pokud vás zajímá můj bližší náhled na tuto problematiku. Váš xErBeN

bůh? to jako kernel?

kath
08. 05. 2001
Dát tip
bůh je láska "....že není více lásek že je jen jedna láska tak jako všechny kříže jsou jen jeden kříž..." (Holan)

Anonym
06. 05. 2001
Dát tip
A proč jsi tady ty? Je to stějně blbá otázka,,jako tvoje černý uhelný myšlenky.Čerte....bububu..!

troska
06. 05. 2001
Dát tip
co si tady chceš dokázat?že seš lepší než ostatní?musím tě zklamat,buzerovat umí každej magor..takže..si to přeber,jak chceš..možná máš důvod,proč to děláš..asi určitě..líbí se ti,když trápíš lidi?..zažíráš se jim do mozku?..jak černej mor..

troska
06. 05. 2001
Dát tip
nedala sem tam avízo,je to pro anonyma..

kalinka
05. 05. 2001
Dát tip
vnitrni moralka /a jeji vnejsi projevy/- tvor od tvora.... ma-li cos takeeeho, to povazuji za onoho Boha .....!!!!!! Dalsi vyklady jsou pro mne jen DALSIMI VYKLADY!!!!!

Rivka: dobrýýýýý ... Přesně k tomu se dostal ten Hume :o) "Idea Boha jako nekonečně inteligentní, moudré a dobré bytosti povstává z reflexe na výkony naší vlastní mysli a z neomezeného přidávání příslušných kvalit dobrosti a moudrosti ...." Jenže - tohle se vztahuje na ideje vlastností - nikoli na ideu Boha jako takovou :o)))) ... aspoň myslím ....

Rivka
05. 05. 2001
Dát tip
Tak ano. Beru krumpáč (a jdu mávat kolem porcelánu):) Říkáš - nikým neovlivněná bytost by nemohla... To je snad možné (ba dokonce pravděpodobné). Jenže nikým neovlivněná bytost je (myslím) pouhý konstrukt. Nelze být neovlivněn vůbec - což ovšem, jsem si jistá, dobře víš:) A neodporuji si tím tak moc, jak by se mohlo zdát. Jedním z ovlivnění je jazykové společenství, ve kterém žijeme (ejhle, pevnější půda pod nohama:)). Položme tedy jinou otázku - jak vznikl jazyk? Jak to, že tam, kde nebylo nic, najednou něco je? Přiznávám, že na tu otázku neumím odpovědět, neumí to vlastně nikdo a lingvisté se jen dohadují... Mohu tedy jen nedoloženě říct, že věřím, že Bůh člověku nedal k užívání hotový systém a neřekl "jdi a mluv":) Snad, nepopřeme-li Jej, nám dal dispozici, na rozdíl od zvířat. Nicméně jednou někde musel být první člověk, který vyslovil, co ještě vysloveno nebylo. Jak, to se ovšem nikdy nezjistí (a ani se nezjistí následný vývoj)... Imho je to stejný zázrak (či "zázrak") jako s tou totalitou. A můžeme-li jednou prostřednictvím toho jazyka myslet, proč bychom nemohli myslet i "ne-věci"? Ne tak, nám "přijde na um" něco, co ještě nikdy nikdo nikde - spíš tak, že to, co pokládáme za vyšší , než jsme sami, opatříme ne-atributem toho, co známe. Čili vlastně ze smyslů vycházíme také...? (Jenže to je - říká se to tak? - o axiomech... Věci, které nelze dokázat a z nichž, přiznaně či nepřiznaně, vycházíme...) Omlouvám se, neb porcelán je bezesporu napadrť:) Btw - k té kotvě - jistě, nepopírám její užitečnost. Ale chceme-li se vydat na cestu, bude pravděpodobně lépe mít ji už vytaženou na palubě...:)) Neříkám zbavovat se jí, ještě bude dobrá, ale zase až v nějakém přístavu...:)) (A v mezidobí, koukám, coney...:))) No prosím, tak ono to není až tak úplně blbé, jak mi to samotné připadalo:))) Jenže - není možné, že představa Boha prostě prodělala výše uvedený vývoj? To, že ho nazýváme Bohem, je konvence - tak prostě "něco, co na mě sesílá hromyblesky, protože já to nejsem - pak ty "atributy"... a jsme zase tam, kde jsme byli:))) Ach jo...) :)

Bůh je jen termín, označující strach z vlastní smrtelnosti. Všichni bychom si přáli, aby byl, ale rozum o jeho existenci pochybuje. Po většinu života ho nepotřebujeme, možná ani nechceme, aby za nás něco řídil - utíkáme se k němu pouze tehdy, kdy vyvstane problém, který nemůžeme řešit a který vždy souvisí s časovou omezeností naší existence, případně existence někoho, kdo je nám blízký.

Popelucha
05. 05. 2001
Dát tip
Monty_Python: To ne, můj bratr je bůh a nic nenadělám, že je sice bůh války, básníků, oběšenců a dovíčehovšehoještě, ale je to přece jen bratr. A nehledám ho jenom tehdá, dyš je mi blbě, třeba vylezu ven a řeknu, panebože, to je pěkně. Nebo jindy zase, panebože, dem na pivo a druhý den ráno zase: panebože, proč je mně tak blbě. Takže je to na střídačku. A jak se k bohu modlím? Hmm, nepotřebuju takové ty veršovánky, on si na to bratr moc nepotrpí, stačí třeba, když mu řeknu, prosímtě vybodni se na to. A on se na to (někdy) vybodne. Tak bych snad všem mohla doporučit, aby si to u nikoho moc nerozházeli, protože třeba já mám štěstí, že vím, že můj bratřík je bůh, že, ale co ti ostatní, co to neví. Někdo dá bratrovi do držky, pak ho vyhodí ze školy, chcípne mu křeček a on, místo aby žádal odpuštění, jenom kurvuje. Ehm, no nic, to jen tak na okraj.

Popelucha: Kurnik, to mi něco připomíná... :) Bůh třese hlavou - možná ustrnutí v křeči Máš na mne chvilku? Na mé řeči Co plavou za zorničkou těsně před spaním A shoří s každým dalším svítáním Nejspíš bych měla věřit. V Tebe? ovce, co spásá vlastní nebe dřív, než se schová za jalovčí Bohužel nemám mozek ovčí Víš, nestačí mi slepá slova a ani sirná jáma Satanova Mrazí mne dech co cítím z Desatera Kradu si život dveřmi do kostela Jsem jen co jsem A svatí jsou mi k smíchu Lísám se ďáblu v permanentním hříchu Cachtám si prsty ve svěcené vodě Kašlu ti na ráj v jeho nesvobodě Nespoutáš mne do žádného z tvých kotců Mám vlastní rozum ne jen víru otců Jen slabý kus tvé protimluvy vítá Já jsem jen já A žádná autorita Nesváže moje dlaně k pokoře co patří dcerám Páně Odejmi smrt a pohni otěžemi Chci důkaz Ne jen rozervanou zemi V níž těla bdí ve stále stejném snění Jediný zázrak - jenže žádný není Pak, až tě potkám, Bože pochybené viny Řekni mi, prosím bez té kocoviny proč z Knihy života čpí ponížené kecy proč střádáš volnost do kremačních pecí o stěny hrobů buší mrtví svěřepými čely Nech si své fráze Plivu na anděly kteří rvou lidský dech z každičké kapky krve Tak už to nechci jak to bylo prve Bože, jsi egocentrik na nejvyššim stupni Jedni jsou mělcí, jiní ale zpupní (Nic proti tobě - nejsem o nic lepší) nedřu si kolena v modlitbě plné klamu platím si peklo Jeho ohnivzdornou tlamu Která mne žvýká v iluzi že trestá Víš, Bože ...jsem tvá rodná sestra

Anonym
04. 05. 2001
Dát tip

asketa
03. 05. 2001
Dát tip
to že nechápeš není dáno filosofičností :)) myšlenky, jako spíš tím, že to neumím podat. Rivko: jistě ! Ale - s trochou nadsázky - gravitace na ně fungovala, i když stěží věděli něco o Newtonovi :). Rozhodně nepopírám, že z hromubleskuatakdál mohla vzniknout idea něčeho MOCNĚJŠÍHO nad námi které to vše působí.(měli možnost srovnávání). Ale z toho že je něco velké a něco větší, mylšenku něčeho Největšího a Neomezeného chca nechca nedostaneš.Nebo ano ? Výše zmíněnou negací tedy patrně ne. K totalitě se prostě jen smyslově nedostaneš. Přesto je myslitelná... Kudy se tam dostala ? Kant (domnívám se) říká, že nám to bylo vloženo samotným Bohem a proto je to jeden z důkazů jeho existence. A jinak ! Prosím ! Nemlč..!!! O fundovanosti mluvit nejde... Hledáme. ... někdo tluče na dveře. :)

Helča
03. 05. 2001
Dát tip
Farokh: tak hledej, držím ti palce

Prokletí
03. 05. 2001
Dát tip
farokh, ale prrrrrrrd, já a vševědoucé ;o) m.

Rivka
03. 05. 2001
Dát tip
Připouštím, přeskočila jsem... tedy málo-mocný, mocnější, nejmocnější? Neomezeně mocný? Tak takhle hloupoučce (nějak) si to představuju...:) Jistě, hledáme - ale ono i hledat se musí se správnými lidmi:) Chápej, v téhle chvíli plním spíš funkci kotvy, ještě z vody nevytažené:)

asketa
03. 05. 2001
Dát tip
Dobře. Promýšlím to. Je mi jasné, že škála kterou známe už od dětství znamená něco, víceněco, nejněco.Vědomí něčeho a víceněčeho přichází do naší mysli prostřednictvím smyslů. Ve výše uvedené citaci Huma je řečeno, že všechno co můžem myslet vychází ze smyslových vjemů a jejich možných kombinací. (narozdíl od bytosti MIMO, která má v hlavě jen jednu myšlenku - smyslový vjem - že je, nebo není V- ale to zcela mimochodem :) Kdyby to byl fakt, pak by nově narozená a nikým neovlivněná lidská mysl nikdy nedospěla k myšlence TOTALITY. Podtrhuji nikým neovlivněná... JAK by to totiž bylo možné ? Jistě že nás při vyslovení stupnice xový, xovatější napadá bezděky nejxovatější, ale to je jen "reflex" :) - jistě že tomu slovu rozumíme, ale JAK se v naší hlavě vzalo ? Oni se domnívají, že ze smyslů nikoli... Nevim, jestli moje vztažení na stupňování je adekvátní. Ty "myšlenky" o kterých se bavíme a které nelze smyslově okusit a přes to je máme jsou jak už jsem řekl Bůh, Duše a Svět... ohledně kotvy :) Já zastávám zakotvenost, protože jsem našel někoho, s kým můžu zjistit jestli ta kotva drží (asi nejspíš jen pro zajímavost - neni pro mě zatím tak důležitá) Prosím ! Kopej ! :)) B.

Mámalibor
02. 05. 2001
Dát tip
ůplně všechno jsem nečetla,ale tak mi napadlo: jestli vám tu nevadím,tak slyšte... Velký bojovník se svými válečníky jede do boje s nepřítelem-jeho slova k Bohu"jestli mě necháš tuhle bitvu vyhrát tak ti obětuji prvního člověka co mě přijde na proti až se budu vracet" Vyhrál tu bitvu-na proti mu běžela dcera... To ho ovšem nenapadlo,že by se to mohlo stát! On ji dlouho vedl na vysokou horu a potom ji zabil... Co psát víc???

Helča
02. 05. 2001
Dát tip
Prokletí, můžeš mít pravdu, že je to jen zbytečná laciná šaškárna. Proto jsem se ptala proč se farokh ptá. Bohužet to zůstalo bez odpovědi. Tak ještě jednou: Farokh, proč se ptáš?

asketa
02. 05. 2001
Dát tip
Rivko - s filosofií taky stěží koketuji a odpověď není z mé hlavy. Zvolila jsi tyto termíny - omezenost a neomezenost. Myslím, že je omylem chápat, že mezi nimi je vztah negace. Nelze vše brát matematicky. Jejich vztah se - podle mého skromného mínění - nazývá PRIVACÍ... (Aurelius Augustinus). Stejně jako vztah lži a pravdy, nebo dobra a zla - lež je porušená pravda a vychází z ní. Nebýt pravdy neexistuje lež. Pravdu vždy přetvoříš - ne nutně negací - na lež. Pakliže je tvé zadání pouze lež, pravdy se stěží dobereš. Stejně tak omezenost je jen zmršená neomezenost a tedy zpět k idee neomezenosti se pouho negací nikdy nedobereš.Přesto jí myslet dokážeme. D.Hume vyprovokoval reakci Kanta, který mluví o třech ideích, které nejsou empiricky poznatelné a přesto je všichni máme - duše, Bůh a svět... Otázka coneyho byla patrně směřována právě k přemýšlení o tom kde se TO v té hlavě vzalo a já za ní děkuji... ... někdo tluče na dveře. :)

Rivka
02. 05. 2001
Dát tip
Milý asketo - já s filozofií bohužel ani nekoketuji, tudíž Ti stěží rozumím... Nicméně si přesto dovolím podvratnou poznámku - lidé, kteří se kořili hromudeštibleskům asi těžko něco věděli o Augustinovi...? A už mlčím:) Jste jistě fundovanější...:) Hezký den:)

farokh
02. 05. 2001
Dát tip
Helča: Proč se ptám?Protože něco hledám.Nevíš co? Prokletí: Jasný, to je i moje krédo. Jenom mi to od tebe přišlo, jako že seš vševědoucí.

Suppe
02. 05. 2001
Dát tip
Já osobně dělám pohyby...věřim na rozum a to mi pomáhá

Rivka
01. 05. 2001
Dát tip
coney - nechci zbytečně plašit, ostatně filozofie je mi poměrně cizí oblast, ale co negativně? (Víš, takové to "já jsem omezený, ale to, co na mě sesílá blesky, je mocnější, tudíž ne-omezené", pak si to ještě maličko zabstrahujeme...:)) Tuhle nám bylo na přednášce sděleno, že žijeme v době návodů. Nejlépe časopiseckých, velmi rychlých a velmi účinných. Jak si poradit s depresí, jak se pozná astma, jak hubnout a jak postavit křižník v lahvi... hm. Teď už i jak se vyrovnat s Bohem? Lidičkové, neblbněte... prosím...

farokh
01. 05. 2001
Dát tip
Bylo ti sděleno.....a tys to přijal

Prokletí
01. 05. 2001
Dát tip
milý farokhu, jen byh nerad zabředů do jakýchkoli rovin nepřátelskosti, hm? ;o) totalitu ve Tvém podání jsem skutečně zprvu nejspíš pochopil zle, ale dovol, jsem proti jakémukoli totalitnímu režimu, jsem pro altruismus, dá-li se to tak říci. V žádném případě mi nejde o to, ay se tu pak objevovaly řeči typu: klečím, atd.... Je pravda, že se tímhle auditoria jen hemží, ale dle mého je to plýtvání jejich potenciálem, měly by sloužit spíš nějak propísmácky či co, alespoň zkusit na něco upozornit, ne rozvíjet debaty o otázkách, na které neexistuje zdůvodnitelné ano či ne. uvidíme m.

farokh
30. 04. 2001
Dát tip
Prokletí:Chválu?......ne, to tedy opravdu ne....a ty to víš,že ne. Zřejmě jsi jenom MUSEL nějak zareagovat, aby to dobře vypadalo, ale to není můj problém. A ty víš čí.....viď? otázku totalitního režimu jsi převrhodil zcela na jinou kolej a.......je mi líto, ale........to taky víš. Zaplácavat místo? Ó promiň, tady se to aditoriema jenom hemžííííí, jéžiš, já se tak stydim....promiň mi to......prosím....klečím tu v prachu na kolenou a čekám......na tebe a tvé odpuštění....

Prokletí
29. 04. 2001
Dát tip
Helčo: je to jedna z nejdůležitějších otázek na světě, ale právě proto nemá smysl zaplácávat s ní místo na poli auditorií. farokhu, prosím, než začneš s narážkami typu, kde a jak žiju, poslechni si tohle: Tvé audiko mi přijde mírně bezduché, právě tím, jak moc je oduševnělé. Cos vlastně chtěl slyšet? Chválu na sebe, že Tě zajímají takovéhle otázky? Na tyhle otázky neexistují sdělitelné odpovědi, debata o nich je prapodivnou směsí intelektuálštiny a zmatenosti. Nejsem osoba, která duší zůstala v totalitním režimu. Jsem svobodný na vnějšek i vnitřně. Totalitní režim je pak mimojiné i náboženství, které se otázkymi Boha/ů ohání. Takže si třeba někdy rozmylisli, než začneš takhle narážet.

Prokletí
29. 04. 2001
Dát tip
abych nezapomněl podepíšu se: m.

.... dotaz: Může se zdát, že není nic volnějšího, než lidské myšlení, které uniká nejen veškeré lidské moci a autoritě, ale také všem omezením, ukládaným přírodou a skutečností. Utvářet nestvůry a spojovat tvary a jevy, které k sobě nepatří, nedá obraznosti o nic větší práci než představovat nejpřirozenější a nejznámější předměty. A zatímco naše tělo setrvává na jediné planetě, po níž se pohybuje s obtížemi a námahou, myšlenka nás může v okamžiku přenést do nejodlehlejší končiny vesmíru, nebo i mimo vesmír do oblasti bezmezného chaosu, kde se příroda údajně nachází ve stavu naprostého zmatení. Co nebylo viděno ani slyšeno, může být myšleno; moci myšlenky se nevymyká nic vyjma toho, co v sobě obsahuje logický spor. Avšak přestože se zdá, že našemu myšlení je dopřána tato neomezená svoboda, při bližším prozkoumání shledáme, že se ve skutečnosti pohybuje ve velice úzkých mezích a že veškerá tvořivá moc mysli nezahrnuje nic víc než schopnosti spojovat, přesouvat, zvětšovat a zmenšovat materiál, který poskytly smysly a zkušenost. Když si myslíme zlatou horu, pouze slučujeme dvě slučitelné ideje, zlato a hora, které známe z dřívějška. Ctnostného koně si dovedeme představit proto, že z vlastního cítění známe představu ctnosti a můžeme ji připojit k postavě a tvaru koně, zvířete důvěrně známého. Krátce, veškerý materiál myšlení je odvozen buď z vnějšího, nebo vnitřního prožitku; pouze jejich smíšení a skladba náleží mysli a vůli. Nebo, abych se vyjádřil filozofickým jazykem, všechny naše ideje čili slabší percepce jsou kopiemi našich impresí čili percepcí silnějších. (Hume) Můj dotaz: Kde se tedy vzala vaše idea Boha ?

Prokletí
27. 04. 2001
Dát tip
řeknu to takhle: Proboha, zas takovéhle auditorium, to snad není možný 8c( m.

Bříza
27. 04. 2001
Dát tip
natáhni ruku - můžeš se ho dotknout i ta ruka, kterou se Ho dotýkáš je On jediné, co neexistuje, jsi Ty - jinak naprosto souhlasím s Monty a Papouchem (a samozřejmě i s Rivkou a Printem)

wendigo
27. 04. 2001
Dát tip
Můj názor se nachází v auditoriu Víra....

Helča
27. 04. 2001
Dát tip
Prokletí: ty se divíš? Tohle pro člověka moc důležitá otázka a jak hledat odpovědi ti nikdo ne řekne. A než přijde na to, že si odpověď musí najít sám, tak se prostě ptá. I kdyby ti tu nejpravdivější pravdu někdo strčil přímo pod nos, neřekneš si tak to je, dokud se sám v sobě nepřesvědčíš. Navíc to vždy budou jen slova, pokud nechceš (neumíš) vnímat víc.

farokh
27. 04. 2001
Dát tip
Katerina: Ja si žádnej svět nedělal, byl jsem do něj vržen bez ptaní, jestli chci nebo ne. helca: Pravda neexistuje Pro ty, kterým se to nezdá: Nemusíte odpovídat, a dokonce ani číst. Zřejmě žijete myšlenkama v totalitním režimu

Helča
26. 04. 2001
Dát tip
Boha do slov nenacpete dělete si s tím co chcete. :-)))

Vojtek
26. 04. 2001
Dát tip
farokh a vlatně všeci :-): Však Bůh je taky subjektivní pocit. Na vjem Boha nemají vliv církve nebo sekty. Nosná myšlenka církve je snaha Boha pojmenovat a nějakým způsobem s ním navázat kontakt. Ale pouze to. Pokud je danému člověku tato myšlenka blízká tak se kní řadí ..proč né. Prosím, nezaměňovat víru v Boha s náležitostí k nějakému zájmovému kroužku. tímto vlastně souhlasím s Katkou :-)))

Pjopej
26. 04. 2001
Dát tip
Nalezl jsem tady lidi kteri jsou na ruznych urovni chapani.Pismo neni nedokonale pouze chapani je zastreno klamem, jenz prameni z nedostatku soucitu atd... NA SVETE NENI VETSIHO DUKAZU PRITOMNOSTI BOZI, NEZ JE ZIVOT SAM. Staci jen mlcet a divat se kolem. -nebo- Ja si rika kazda bytost. kdo nebo co je JA? To je TO spolecne vedomi."JA jdu a vidim brouka kteri si rika take JA brouk chitil mouchu ktera si rika JA.- a tak JA chodi svetem a uziva JA sni JA vrazdi JA miluje JA modli se k JA. JSEM VE SVETLE,SVETLO JE VE MNE, JA JSEM SVETLO. Kdo poznal tomu bude zrejme ze vse kolem je spravne, - ten pak pozna ze dobro je i v nem, i pres sve viny - tomu je pak dano poznat, ze od sveta neni oddelen- Poznas blizniho jako sebe sameho. A tim jsem se vratil k soucitu.

FLO
26. 04. 2001
Dát tip
Boha nikdy neuvidíš,protože co je důležité,je očím neviditelné.

Katerina
26. 04. 2001
Dát tip
Zklamana: Buh nic, to MY jsme na sebe zly, Buh nam dal svobodnou vuli, jak s tou svobodnou vuli nalozime vzdycky bylo a porad je na nas. Farokh: Tenhle svet je absolutne spravedlivy, je presne takovy, jaky jsme si ho udelali.

Vojtek
26. 04. 2001
Dát tip
Zklamana: ale tam přeci nešlo vo jabko, né ??

Vojtek
26. 04. 2001
Dát tip
Zklamana: A znova podotykam, že se bavíš jen o jednom možném vysvětlení a následném předkládání existence Boha. Dívej se na to obecněji... Já zase vím, že staroegyptský Bůh Sobek měl hlavu krokodýla :-)) Ale tohle jsou pouze jedny z mnoha možných modelů vyšší moci. Snaha o zhmotnění poměrně dost abstraktního pojmu. Pozor na to!

Ageran
26. 04. 2001
Dát tip
Bůh je pojem... Považuji se za vcelku materialistického člověka, tzn. že přestože duchovno zcela nezavrhuju, nepovažuji ho za vrchol všeho. Ctím přírodní a fyzikální zákony. Čtu vědecké knihy o vesmíru a o Zemi a o vzniku života. Nedávno jsem četl několik knih od Stephana Hawkinga, který je jedním z největších fyziků naší doby. Píše, že vesmír je takový jaký je, protože takový má být, ale co bylo před tím, než vesmír vznikl, je v rukou Božích. Odkud se vzala hmota...? Bůh...? Kdo ví... Bůh je myšlenka... Idea něčeho většího, mocnějšího, a možná lepšího než jsme my...

kafka
25. 04. 2001
Dát tip
tak jako Print! buď to myslím upřímně a nebo sem s tím vůbec nelezu... ...kost hozená supům...

papouch
25. 04. 2001
Dát tip
já mám nejrači bůch.ty s mákem :-)

Vcela
25. 04. 2001
Dát tip
To je dost,že jste se konečně o mě začli bavit... :-)))))

Helča
25. 04. 2001
Dát tip
Print + Vojtek *****

Helča
25. 04. 2001
Dát tip
farokh: Proč se ptáš?

Vojtek
25. 04. 2001
Dát tip
Papouch: Mně zas doma říkaj že jsem (po)Bůch :-)))

Davidek
25. 04. 2001
Dát tip
Mno... Asi takhle.. 1000x recena lez se stava pravdou.. A potom zalezi v co clovek veri.... Kdyz verit bude, Buh pro nej bude existovat.. Kdyz verit v Boha nebude.. tak existovat nebude.... Bud je podle mne neco, co si lide vzali jen jako... nastroj... To same jako meditace. .negdo rika ruce do .. piip.. nekdo .. ruce za hlavu.. A pritom to vubec neni o rozpolozeni tela, ale o stavy mysli...... Tot muj nazor a pohled... Davidek

Katerina
25. 04. 2001
Dát tip
Kazdy ma sveho osobniho Boha a tomu nic neunikne, sleduje nas na kazdem kroku a po smrti to s nama vsechno rozebere a necha nas samotne soudit.... ten Buh je absolutne spravedlivy.

clovrdik
25. 04. 2001
Dát tip
Katerino ?????? a to jsi vzala kde ??????

CAIN
25. 04. 2001
Dát tip
Simonthe: Já jsem totální bezvěrec myšleno v tom nejvzdálenějším a nejvyšším, co si vůbec můžeš představit. V nižších patrech už je to o něčem jiným, to už není víra, ale fakt. Print: Máš naprostou pravdu - JÁ tápu a vím, že nic nevím. Nad tím dalším můžu jen mávnout rukou.

farokh
25. 04. 2001
Dát tip
Katerina:Spravedlnost neexistuje. Jen subjektivně

CAIN bez víry není existence... :)

zklamaná
25. 04. 2001
Dát tip
Myslím,že jestli někde nějakej Bůh je, tak musí bejt zlej.Co udělal dobrýho?Stvořil nás.Ale pak?Samý tresty.Eva a Adam jedli zakázané jablko a za to byli vyhnáni z ráje a odsouzeni k utrpení.A to jen kvůli zasranýmu jabku!Nebo taková potopa světa!To byl docela masakr,ne?

Cavalera
24. 04. 2001
Dát tip
Brooklyne, já nevyslovoval žádný názor, napsal jsem text kapely Qýchodu. Nevím jaký je Tvůj pohled na Boha, nebo na víru. Můj je paradoxně o něčem jiném, než jsem napsal. To o čem je ten text, je o Bohu, kterého kážou církve a proti samotným církvím. A jako text písně je ten text samozřejmě zjednodušující, přesto však předpokládám, že myšlenka je zřejmá. Co se týká samotného mého názoru, či vnímání Boha, nemíním se vyjadřovat. Co nesnáším je "bůh" zplozený církvema, jakožto nástroj na držení lidí na uzdě a prostředek k boji o moc a prachy. Zvěrstva, kterých se dopustilo "křesťanství" ve jménu Boha a Ježíše, mě nikterak nepřesvědčují k víře v jejich boha. Ostatně římsko-katolická církev je i dnes stále programově nejagresivnější církví s cílem rozšiřovat svou působnost.

Narodil se v Plzni a jmenuje se Karel...

Egonek
24. 04. 2001
Dát tip
Monty_Python: :-))))))))))))))

Egonek: Upřesňuji... Kde se tady vzal? - viz výše Je tady? - Jednou tu a jednou onde, tu ve Slaném, ondynoj v Hannoveru a jindy zas na Ořechovce. Kde je? - viz předešlé Proč je tady? - V této otázce nemám tak docela jasno. Pravděpodobně je tady ovšem proto, že ho to v ČKD nebavilo...

clovrdik
24. 04. 2001
Dát tip
Monty :-)))))))) skvělýýý :-))))))))))) dík za skvělý pobavení hnedle po ránu v práci.

djPes
24. 04. 2001
Dát tip
Buh zemřel v Osvětimi. A než ho spálili, tak se smál, až se za své boží bříško popadal. Bůh vás měl rád (a těch 6 miliónů nejmilejších si vzal sebou). M.P. A nejmenoval se Karl Pilsner?

Regis
24. 04. 2001
Dát tip
SimontheScimitar :-))))) Bůh... nejvágnější pojem, jaký kdy lidská mysl stvořila, neb pod ním si lze představit téměř cokoliv... od duchů mrtvých předků přes kmenové bohy až po univerzalistické spásatele a dobrodějníky. Pak jsou tu ještě nešťastně zbožštělí filozofové jako Gautama Sidharta či Lao-c' nebo apoteózy strachů jako démoni a ďáblíci. Můj osobní názor? Bůh je hezká schovávačka pro ty, co nehodlají být ve svých úvahách důslední a jít až k samé podstatě věci. Je to milé a příjemné vědět, že i přes to všechno, co potkáváme den co den, je nad námi, v nás a kolem nás nějaký milostivý, milující a odpouštějící Bůh. On ve svém úradku myslí jen na nás a naše dobro. Děkuji, nechci. Boha chápu jako symbol Úplnosti Bytí, ale nikdy jako aktivního Stvořitele a aktéra. Z hloubi mne samého se mi příčí idea všemocné šedé eminence tahající za provázky pro naplnění vlastních plánů. Dávám přednost chaosu s pravidly před řádem s diktátory. A jak již fox moudře pravil(a), tady se O BOHU nic nedozvíš... :-)))

kosa
24. 04. 2001
Dát tip
volové, (bez urážky, berte to jako kontaktní gramatickou vazbu), já v Boha věřím, protože jsem schopen ho cítit v sobě akolem sebe. je fakt hafo velikej a tudíž taky občas trochu neohrabanej. náš vztah (tedy jako tédle populace a planety) si představuju asi jako vztah několika molekul v mým prstu ke mě. a propos myslíte si, že se k vám vaše molekuly modlí? no, to ovšem neznamená že není, a že nás nevidí. jsme jenom pod jeho rozlišovací úrovní. no a k těm válkám si jakože myslím, možná to bude znít dost blbě, že válka a utrpwení je de facto nutná a dobrá věc. nikomu se nelíbí, že trpí, ale musí se přece udržovat nějaká rovnováha, ne? lidi nemaj žádný přirozený nepřátele v přírodě, takže tu musí existovat nějaký jiný mechanismus regulující náš početní stav. a jakej na to Bůh má vliv? dostatečně velkej na to, aby to utnul v pravou chvíli. ale co, beztak mu je jedno (teda aspoň podle Novýho Zákona), jestli v něj věříte, nebo ne. hlavní je, jak se chováte ke svýmu okolí a sami k sobě. důležitý je, jací jste vevnitř, protože jestli jste psychoušská děvka tak to máte blbý jak v tomhle světě i na věčnosti. jo přečtěte si moji věc Okna Času z 24.4., jestli máte zájem se dozvědět, co si myslím o nebi a peklu vaše drahá, všemi milovaná KOSA

kosa
24. 04. 2001
Dát tip
P.S.: Regisi, máš v lecčems pravdu, ale nemyslím si, že víra je nějaká zkurvená skovávačka - nevidíš druhou stranu mince. páč Bůh nemusí jenom odpouštět a jako věřící musíš brát i tu druhou možnost - to jako že ho fakt nasereš a on Tě nechá "na věky smažit jako hranolku na pekelnym voleji". čiao Kosa

clovrdik
24. 04. 2001
Dát tip
Ty wole, spadla Kosa na kámen - ehm, už aby to bylo ! To, co jsi tady napsal, myslíš vážně ???? Člověče, to s těma válkama, to je perla ! Ať žije svatej Hitler, ještě že Zeměkouli odpomohl od pár milionů přebytečnejch lidí .. (!) To myslíš vážně ? No asi jo, když to tady píšeš. No, však já vím dost dobře, proč pánbíčkáře nemám rád. P.S.: napíšu sem ještě jednou to, co jsem psal o několik kritik výš : Bůh ? Ničím nepodložená teorie. Existujou daleko lepší a přesnější teorie vesmíru a světa, než je nějakej bůh !

Ald
24. 04. 2001
Dát tip
pro me je buh muj tata.ty vole dyk von umi snad vsechno

Můj názor je zhuštěn zde

Suppe
24. 04. 2001
Dát tip
Pro mě je Bůh nadpřirozená síla; ať už je smyšlená či nikoli, dává lidem pokaždé naději...vzal se nejspíš v lidské mysli pravěkých lovců.

clovrdik
24. 04. 2001
Dát tip
Montyyyyy :-))))))))))))))))

djPes
24. 04. 2001
Dát tip
No vidis Monty, ze je to Karl :-)

brooklyn
24. 04. 2001
Dát tip
Cavalera, sorry. Ale stejne to , jak se lide chovaji neznamena , ze Buh neni.Clovrdo, Tak jak pocitace stvorene clovekem nikdy cloveka nepochopi, tak clovek stvoreny Bohem Boha nepochopi. Clovek je nedokonaly, zije si ve trojrozmernem svete, nic mimo nej nechape. Co kdyz Buh je ve svete vicerozmernem , kde clovek nema pristup? Regis, neni ateismus schovavackou pro ty, kteri nehodlaji byt ve svych uvahach dusledni?

clovrdik
24. 04. 2001
Dát tip
brookline, jak jsem řekl, ničím nepodložená teorie ...

Print
24. 04. 2001
Dát tip
Nevím, ale zdá se mi, že otázky na Boha jsou naivní a nevědomé, svědčící o naprostém tápání a neschopnosti formulovat byť jen náznaky dotazů, prostě hloupé, bez sebemenší snahy o poznání a vzdělání v téhle věci - sice přirozené, ale bez upřímnosti a lačnosti a hladovosti hledání, kladené bez námahy, jen tak, pro zajímavost, lacinost a efekt... Neodsuzuju, ale tím pádem jsou i odpovědi totožné charakteristiky a tím pádem bezvýznamné! Ptát se na Boha znamená něco jiného a je to zcela o něčem jiném, než se ptát tady na Písmákovi...

Regis
24. 04. 2001
Dát tip
brooklyn: je, ano, ateismus je víra v to, že není žádného boha... ;-)) Leč nejsem ateista, jen nevěřím na transcendentní stvořitelské bohy. Diskutovat takto o bohu je ale zbytečné. Není empirického experimentu, jímž by šel dokázat (jak již ukázal Tomáš Akvinský, byť zrovna to neměl v úmyslu), a jako empiricky neprokazatelný je pouze subjektivním zažitkem, jež je sdělitelný jen coby osobní zkušenost, nepřenosná v úplnosti. Dle Popperovy definice vědecké teze, je teze Boha nevyvratitelná a tudíž bezcenná pro systém poznání. Ale na to přišel už Laplace někdy v XIX.století... a Feuerbach... a Anaximandrós... a jiní... Tebou popisovaný bůh je ale jiný než ten Bůh ve věroukách, jež komunikuje s lidmi a oni jsou jeho obrazem. Je nesmyslné tvrdit, že počítače NIKDY nepochopí člověka. Počítače, tak jak jsou dnes ani nic pochopit nemohou, nemají vědomí, ale nabudou-li někdy vědomí, co jim v tom zabrání? Jen Turingův zákon, jež praví, že nelze popsat systém o větší či stejné míře složitosti než jaké je popisující systém. Nikdo a nic není dokonalé krom Bytí jako takového. Jen v úplnosti je dokonalost, neoddělitelná a završená. Kolik je lidí, tolik je Bohů... Jen se jdi a zeptej se jich... ;-)) fDokonalé auctě Emiel Regis Rohellec Terzieff-Godefroy :o[

Vojtek
24. 04. 2001
Dát tip
Pán s dlouhým vousem.....:-))) Pokud svou otázku myslíš vážně...tak ji nevyslovuj nahlas dokud na ní neznáš odpověď...a odpovědět si můžeš pouze sám...tudíž je ta otázka blbost a pohodlnost....to by tak hrálo aby se to každý dozvěděl bez hledání....kdepak... hledej, hledej...po barvě, po vůni, poslepu...s bílou holí....

Rivka
24. 04. 2001
Dát tip
PRINTE! Printí... ***!

Spvrivs
24. 04. 2001
Dát tip
Na počátku bylo Všechno (=Bůh). A v tom Všechnu byly obsaženy všechny věci. Vprostřed Všechna byl Duch (alias Logika). Duch "řekl": "Nechť se vydělí hmota a čas!" A hmota a čas se "zobrazily" (je to těžko definovatelné) na určeném místě. Pak Duch "řekl": "Nechť se hmota slučuje a rozděluje a vytvoří tak prostor (předtím byla nekonečná)."... Takto by se dalo pokračovat "7 dní" (možná to sem někdy dám celé). Bůh se nevzal. Je mimo prostor i čas, protože všechno (předobrazy všeho) je obsaženo v něm. Náš svět je stvořen k obrazu Božímu. A člověk je stvořen k obrazu samotného Ducha - řídícího centra "Všechna", ale přitom je tak blbej, že mnohdy za Boha považuje jenom onoho Ducha. To, co se ve světě děje, je způsobeno potřebou regulace (jak už tady někdo napsal). Bůh samozřejmě do dění nezasahuje, pokud nehrozí totální destrukce světa. Kdyby zasahoval, tak by to nebyla žádná zábava. Zároveň zkouší lidi, chce, aby se sami porvali s problémama (samozřejmě že zloduchy už nemá smysl zkoušet, proto jim všecko prochází). Na otázku "Proč je tady?" odpovím takto: Neptej se. Zeptej se spíš "Proč jsme tady my?". Amen. Někdy příště možná pojednám o duši (až dopracuju teorii).

co je pro mne bůh ? co je vůbec bůh ? a existuje ? nebo snad není ? ale proč tedy věříme ? proč nosím na hrudi symbol kladiva ? pro falešný pocit výššího jsoucna ? pro rozmařilost společenských dogmat ? Veřme...k víře stačí jen málo. Věřme...v realitu života, ve fyzický svět.Pak sám svět pro nás bude bohem. Věřmě...v duchovní aspekt stavu věcí.Pak nalezneme to co hledámeu uvnitř,hluboko uvnitř. Věřme...víra člověka pohání vpřed. K čemu je bůh ? Potřebujeme ho/je ? A co je to vlastně být bohem ? Tohle téma je na stovky a stovky let debaty...debaty z očí do očí... neboť ta debata je o něčem zcela nepopsatelném a neuchopitelném... s úctou Simi, člověk co naslouchá moudrosti svých předků

farokh
24. 04. 2001
Dát tip
Dobrá odezva....Simonthe: mám na mysli Boha jako pojem, tzn. co si představíš, když ti někdo řekne tohle slovo. Jak říká můj kámoš CAIN - pro většinu lidí jsou Bohem peníze. Asi jo. Pro mě Bůh neexistuje, protože jsem skeptik a nevěřím v žádnou jistotu v bytí vůbec.

Farokh jak chceš slepci vysvětlit co jsou to barvy ? :) Tohle je stejné...na to,aby jsi pochopil můj náhled a mojí víru,by jsi mne musel znát a ja bych musel znát Tebe.Není to totiž tak jednoduché... to že pro Tebe bůh neexistuje...a máš víru ? vcelku by mne to zajímalo...

kafka
23. 04. 2001
Dát tip
dobrá otázka.......*! :)) proberem to zítra, jo? teď mě čeká šílený Tarkovskij!!! :)))

fox
23. 04. 2001
Dát tip
na to nekdy prijdes...drive ci pozdeji odpoved nedostanes tady

A jaktože mu nevadí, že existuje ???

clovrdik
23. 04. 2001
Dát tip
Bůh ? Ničím nepodložená teorie. Existujou daleko propracovanější teorie, než nějakej bůh.

papouch
23. 04. 2001
Dát tip
clovr.: žejo, třeba takovej Óhmův zákon. U = I · R a bastafidli. :-) To já jen tak, na pokecu sis stěžoval, že Ti nechodí avízka, tak tu máš jedno ode mne :-)

clovrdik
23. 04. 2001
Dát tip
papouchu, bohužel nepřišlo, tudíž je nějakej problém :-(

Cavalera
23. 04. 2001
Dát tip
Bůh je všude mezi námi jsou ho plný noviny. Přitom jestli existuje tak to on nás zahnal do špíny. Dřív nám "Rudý" slibovali jak se budeme mít skvěle. Vy teď slibujete ráj a s tím jděte DO PRDELE! Všemocnej a spravedlivej je to pěkná věc. Tak proč jsou na světě války? Je to jenom kec! Když si zapnu televizi je tam křesťanskej pořad. Řek jsem si, že už tam budou křesťanský pořady pořád. Malý děti voblbujou co si vemou na malejch dětech? Je to jak když kurvil bolševik jejich mámy v padesátejch letech. Votravujou život všem vostatním lidem a Bůh se na ten bordel tady dívá s božským klidem. [QÝCHODU]

farokh ...ktrého boha máš na mysli ???

Irwin
23. 04. 2001
Dát tip
Bůh je jen se s ničím moc nesere tak to berte tak jak je a mě už moc neserte!

Irwin teď si to teda rozčísnul...

Irwin
23. 04. 2001
Dát tip
SimontheScimitar : ty mě už moc neser!

brooklyn
23. 04. 2001
Dát tip
Cavalera, sorry, ale je to pekne hloupe a na blbost se mi nechce reagovat. A Ty asi stejne zadnou reakci nechces. Neber to osobne , reaguji na nazor , ne na Tebe. Ty osobne mozna zmoudris.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru