Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pátek devátýho

10. 03. 2007
13
29
2111
Autor
Narvah
Stoupal jsem alejí ke kostelu. Těžce se mi dýchalo a byl jsem deprimovanej. Proto jsem taky vypadl z domu. Chtěl jsem si u Franty vypláchnout hlavu. Byl večer a kostel se přede mnou vynořil jak ryba, která najednou vyplave na hladinu. Koukal jsme na tu majestátnost a byl unešenej. Ze stran na kostel valily halogeny, tudíž byly osvětlený všechny sochy a andělé a jiný podrobnosti. Uprostřed toho všeho jsem viděl otevřený dveře. Zadýchaně jsem vstoupil dovnitř. Sedělo tam asi tucet lidí a poslouchali kněze, kterej hovořil do mikrofonu. Prošel jsem kolem kluka, kterej seděl úplně vzadu a posadil se do lavic na opačnou stranu. Sundal jsem si bundu a poslouchal. Kněz vždycky řekl nějakou větu a pak se odmlčel. Asi proto, aby se o tom, co řekl, přemýšlelo. Tak jsem o tom přemýšlel a bylo to docela příjemný. Vykládal, že budou Velikonoce a že se bude křtít a já přemýšlel o tom, jestli se někdy nechám pokřtít. Pomyslel jsem si, že nejspíš ne. Pak vyprávěl o tom, jak vstal Ježíš z mrtvých a mně to přišlo strašně senzační. Jako to, že fakt vstal. A pořád jsem si představoval Marii, jak se asi tvářila, když přišla se všema těma vonejma mastma k Ježíšovu hrobu a zjistila, že je prázdnej. Napravo seděly dvě mladý holky a modlily se ostošest. Před nima seděla stará paní s pánem a zbytek lidí seděl naproti oltáři. Kněz zvedl ruce a všichni povstali. Vstal jsem taky. Pak si zase sedli a modlilo se. Nevěděl jsem, jak se modlí, ale s každým amen jsem zašeptal amen. Nakonec vzal ten kněz do ruky kropenku a pokropil ty, co seděli kousek od něho. Byl jsem překvapenej, kolik vody na ně vylítlo. Pak pokropil ty dva starý, ty dvě holky a blížil se ke mně. Došlo mi, že mě pokropí a byl jsem z toho strašně nervózní. Protože mi ty jeho řeči přišly sympatický, díval jsem se upřeně před sebe k oltáři a nechal ho, ať mě pokropí. Udělal to pořádně a já, ač jsem nechtěl, jsem přidušeně vyjekl. A hned mi to bylo líto a přál jsem si, aby to neslyšel. Když pokropil i toho kluka, co seděl úplně vzadu, vrátil se a zmizel ve dveřích za oltářem. Vpředu se objevil muž v bílém hábitu a začal hrát na kytaru a zpívat. Nejdřív mi to přišlo trošku uhozený, ale čím déle hrál, tím víc se mi to líbilo. Nejlepší bylo, když u refrénu hrábl do basových strun. Když dohrál, poklekl před oltářem a s jedním klukem, kterej chodil na základku s mým bráchou a kterýmu umřel otec, složili látku, která ležela na stole před oltářem a odnesli rekvizity. Na to se z jejich skupinky odpojily čtyři holky a jedna z nich obešla kostel a sesbírala od lidí papíry a knížky, z kterých u mše předčítali. Chtěl jsem v kostele ještě posedět. Koukal jsem na ty dva starý, jak odchází, pak taky na ty dvě holky, který se tolik modlily. Pořád tam ještě seděly a něčemu se chichotaly. Pak se objevil mladej kluk s brýlema, v ruce držel obrovský klíče a kráčel ke mně. „Budeme zavírat,“ zašeptal, když byl u mě. Vstal jsem a řekl, že jdu. Zeptal se, jestli s nima nechcu jít na křížovou cestu. Byl milej a ty holky, co stály za ním, vypadaly taky mile, ale mně se nechtělo. Nevěděl jsem, co si pod tím představit a měl jsem chuť na to pivo. Poděkoval jsem a vyrazil k Frantovi.

29 názorů

pěkný! t.

Rabb
21. 03. 2007
Dát tip
čtu tvůj názore, marwe.. a přikyvuji.. :-)

marw
20. 03. 2007
Dát tip
není to špatný, taková momentka, náladovka... příjmený. spolehlivě mě ale vytáčí komentáře typu "Návštěva kostela, ale nic se nestane." co by se asi tak mělo stát? měla by to být rádobyvtipná sračka naprosto neoriginálně napsaná, která ale bude mít úvod, stať a závěr? popřípadě: "ale nevysvětluješ tohle a tohle a tohle". V literatuře se nemusí nic vysvětlovat! Asi si to napíšu na čelo, aby si to už všichni zapamatovali :-).

Narvah
20. 03. 2007
Dát tip
tak sem dal na google frosard a objevilo se: "André Frossard vešel v Paříži do kostela, protože zrovna neměl co dělat." :)

Narvah
18. 03. 2007
Dát tip
to so dobrý kecy :)

rjGee
17. 03. 2007
Dát tip
...ty chlapče, tady nejde o komplexy. to s tebe mimo jiné, mít nejde. jsi deprimovanej ze svoji prázdnoty. o tom také píšeš na začátku svého cancu. to jediné se ti snad dá věřit, ale no a??? tvé haha je škleb do zrcadla...

Jade
17. 03. 2007
Dát tip
*libilo

Narvah
17. 03. 2007
Dát tip
tak sem nějak čekal, že se brzo tu objevý podobný výlev nějakého zakomplexovaného chudáka a už je to tu. haha.

rjGee
17. 03. 2007
Dát tip
..debilní sračka rádoby sentimentálního polopřemýšlivého nudisty. s nutkavou potřebou nám říci nic. smutná podívaná na sourozence ambice a píle bez polibku talentu. radši vychlastej u franty pár sudů piva, třeba ti pak ráno nalije do otevřené lebky troch vtipné kaše, redaktore...

Narvah
15. 03. 2007
Dát tip
to ses sem zalogoval pod jiným nickem jen abys mi tohle řekl?

Pretorian
15. 03. 2007
Dát tip
Čau ptáku! Faj story. Strašně napínavý. Okousal sem si při tom všechny nehty. :)

waldekke
13. 03. 2007
Dát tip
Měls jít aj s Frantou.

pěkné*

pěkné*

pěkné*

* pěkné povídky píšeš..:)

Narvah
12. 03. 2007
Dát tip
džus řeko! no, ty čtyry holky - to je z toho zbytku, co seděl naproti oltáři.. zadýchaně - protože "stoupal jsem alejí" no, je to fakt, píšu teď jinak.. a asi to myslím docela vážně, i když na tom nějak moc nemakám - prostě to napíšu a pak to sem vrznu..

reka
12. 03. 2007
Dát tip
"Když dohrál, poklekl před oltářem a s jedním klukem, kterej chodil na základku s mým bráchou a kterýmu umřel otec, složili látku, která ležela na stole před oltářem a odnesli rekvizity." Tahle věta mi přijde zbytečně dlouhá a strašně krkolomná. A hned nato: "Na to se z jejich skupinky odpojily čtyři holky" tomu jsem zaboha nemohl porozumět - jaká je to skupinka? "Zadýchaně jsem vstoupil dovnitř" - nevím proč, ale nějak mi nesedí to příslovce; vstupovat můžu pomalu, rychle, obezřetně, zbrkle, ale nějak si nedokážu představit, že bych vstoupil zadýchaně Jinak mě nic nenapadá. Opravdu píšeš dost jinak - nevím, jestli hůř nebo líp; spíš s jiným cílem. Jsou tohle pro tebe literární cvičení nebo něco víc?

Plopez
12. 03. 2007
Dát tip
napínavé čtení ano

Alojs
11. 03. 2007
Dát tip
abych nebyl pořád za toho morouse... *

StvN
11. 03. 2007
Dát tip
Spokojenost.

Vitex
10. 03. 2007
Dát tip
Nechcu brat ! :-) Znovu čistá forma, pěkná věc. * *

Rabb
10. 03. 2007
Dát tip
vadí mi to nechcu, a kolem prostřední části se opakuješ.. a taky je to moc já, já.. ale toť pouze můj skromný názor.. ..dobré čtení..*

fungus2
10. 03. 2007
Dát tip
Dobré čtení.

nonamebeast
10. 03. 2007
Dát tip
akorát to "nechcu" v předpředposlední větě tam trošku nesedí, ale jinak--viděla jsem to v naprosto přesných a jasných obrazech, skvělé popisy, líbilo se mi to fakt jako a dost a zaslouží asi aj tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru