Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vnímání

15. 03. 2007
7
10
1568
Autor
jufonka

Snad někdo pochopí, co znamená ta kurzíva atd... :)

„Čau,“ řekl Marek, usmál se, nohu si opřel o  fotbalový míč a zahleděl se mu do očí. „Čau,“ prohlásil ještě jednou hlasitěji a v jeho očích se odrážel výsměch. Připadal si jako král. Byl král.

„Ahoj, zdravím tě,“ odpověděl Markovi.

Odplivl si. „Jak žiješ? Šel ses vyvenčit?“

„Ahoj, zdravím tě.“

„To už jsme slyšeli, ne? Jak to, že nejsi na vodítku?“ zeptal se Marek a zasmál se hlubokým, škodolibým smíchem. Ženy jdoucí kolem se na něj otočily.

„Ahoj, zdravím tě.“

 

Třicet dva metrů dlouhý chodník. Osm sloupů. Dva obchody. Pět lidí. Třináct oken.

„Včera jsem potkal tvou ségru, stává se z ní kočka,“ sdělil mu Marek.

Tři modré auta. Pět červených aut. Dvě šedá auta.

„Asi jí pozvu na nějakou pařbu. Fakt je hezká, doufám, že ti to nebude vadit.“

Dvanáct hodin, patnáct minut. Čas na oběd.

„Nejsi nějakej nudnej? Už se těším, až si vychutnám tvou sestru. Slyšíš mě?“

Dvanáct hodin, šestnáct minut. Čas na oběd.

„Proč se divím, jako bys byl někdy jinej.“

Čas na oběd

 

„Půjdu, musím na oběd,“ řekl Markovi.

„No hele, to teda ne. Bavím se s tebou, tak ne, že odejdeš.“

„Oběd.“

„Oběd chvíli počká, ne?!“

„Oběd.“

„Tak se najíš za hodinu! Teď potřebuju vědět, kde bych dneska sehnal tu tvou sestru.“

„Oběd.“

„Sakra! Zavřeš už tu hubu? Nažeřeš se trochu pozdějš!“

„Oběd.“

 

Dvanáct triček za výlohou do obchodu. Tři ženy. Osmnáct keřů. Pět zatáček.

„Už mě štveš. Jednou od tebe potřebuju poradit a ty se nemůžeš chovat normálně.“ Zašeptal mu Marek do ucha a rychle ho kopl do kolena.

Bolest. Černo. Rána.

„Tak co mi teď řekneš, ty šmejde?“ Znovu ho kopl.

Úder podruhé. Bolest podruhé. Temnota podruhé. Čas na oběd!

„Řekni aspoň jedno blbý slovo!“

Dvanáct hodin, devatenáct minut. Čas na oběd.

 

Otočil se a pomalým krokem chtěl odejít ke svému domu. Ušel však jen tři metry z ulice, která byla dlouhá třicet dva metrů – jak věděl. Někdo ho vzal za rameno.

Marek.

„Odejít se ti nepodaří,“ ohlásil mu. Mračil se.

Marek. Devatenáct let. Student. Ještě dvacet devět metrů. Křižovatka.

Dal mu ránu do obličeje. „Tak už mi budeš odpovídat?“

Nebezpečí.

„Nebezpečí,“ řekl Markovi.

„No to máš taky jednou pravdu, že si v nebezpečí, ty blbečeku! Jen počkej, já ti ukážu, že když se na něco ptám, tak je lepší mi odpovědět!“

Nebezpečí.

„Nebezpečí.“

„Jestli, kurva, ještě jednou zopakuješ něco vícekrát za sebou, tak přísahám, že tě zabiju! Už mě štve, jak tě tu neustále vidim. Vypadni odsuď, ty autisto jeden blbej!“ Marek si znovu odplivl a naštvaně nakopl zábradlí vedle sebe. Zařval bolestí.

Oběd. Čas. Nebezpečí.

Nezasmál se jeho bolesti. Otočil se a šel domů na oběd. Bylo mu šestadvacet let a byl šťastný.


10 názorů

3D-chleba
12. 12. 2007
Dát tip
ajo, tohle je celkem zajimave

Milly
24. 03. 2007
Dát tip
Takovej divnej popis chvílema- třeba "ženy jdoucí kolem"- to bych řekla jinak..... takhle mi to přijde takový.. toporný... Zajímavá pointa...

reka
23. 03. 2007
Dát tip
jo, kurziva znamena vnimani. dobre napsany. konec bych predelal, zmenil bych to, aby ta pointa nebyla tak evidentni. a mozna by bylo zajimave napsat VSECHNO z pohledu autisty; tj. vynechat to prostrihavani s vypravecovym pohledem. tip

marw
20. 03. 2007
Dát tip
docela chytře napsané - ten popis toho myšlení.. ten zbytek by ale myslím mohl být lepší. na konci by tam nemusela být ta výslovná odpověď, to pozornému čtenáři již jistě došlo... ale líbí se mi to. hlavně zajímavý nápad... ode mě určitě tip.

maartin
19. 03. 2007
Dát tip
hodně natěsno psané... dobře

Zuzulinka
17. 03. 2007
Dát tip
toho rpologu netřeba, díky za avi*

jufonka
17. 03. 2007
Dát tip
Lakrov: Děkuji ... To s tím psem, možná jsem i chtěla, aby byl čtenář na začátku trochu zmaten a nevěděl, nebyl si jist.

Lakrov
17. 03. 2007
Dát tip
Hezký nápad, popsat viďěnou skutečnost očima někoho tak odlišného. Paralela se psy, přesněji řečeno má počáteční doměnka, že jde o popis z pohledu zvířete, je zaviněna mou nepozorností při čtení nebo to byl záměr autora? Na druhý průchod rychle hledám, co pomluvit, ale nic vážného nevidím. Asi je to na TiP a avíza.

jufonka
16. 03. 2007
Dát tip
marge: děkuji :)

marge
16. 03. 2007
Dát tip
nevím co je na té kurzívě k nepochopení:)celkem se mi to líbí, je to dobrý téma, jenom ten dialog občas trochu drhne...přesto,tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru