Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o smíchu

Výběr: sidonia, Print
17. 04. 2007
12
20
4120
Autor
Eileen

/možná je čas na změnu/ /je to jednoduchý, krátký, ale hlavně je to ze září 06.../

 

           

 

            Prostě si utrhl nehet a šel si sednout na opačnou stranu řeky. Princezna se zatím dívala na hladinu a cachtala si chodidla v pampeliškách.

            „Té vody nějak přibylo..“ zavolal na ni z protějšího břehu. Nikdy ho nenapadlo, jak moc kouzelně je krásná. Černé vlasy jí vířily kolem obličeje tichounce jako světlušky a když mrkala, znělo to jako když vyfukuje bublifuk. Zorničky měla dnes hodně roztažené. Úplně do celých očí.

            Po řece projel šplouchavě chlapec na voru a hodně se polekal, skoro totiž princeznu uhodil pádlem do kotníku. Nic neřekl, jen se trochu rozpačitě usmál na čaroděje a plul zas tiše po proudu.

            Princezna byla dál potichu a koukala na mraky. Jakoby nic.

            Čaroděj se posadil pod vrbu, vytáhl papír a začal cosi psát. Po očku sledoval, zda ho konečně začne vnímat, ale marně. Maloval inkoustem větší a větší kruhy do trávy a prsty už měl celé umazané.

Vzpomínal na to, jak se spolu procházeli loni v podzimu listím a ono se jí lepilo na paty a do dlouhých řas, jak padalo k nebi s proudy vířícího vzduchu. Řekla tehdy: „Sním tady tuhle růži a potom mě hledej v akátech a v dnešním snu, ano?“

            V tom keři ji našel podle krůpějí krve, co jí kapaly z jazyka, jak lačně spolykala trny. Ve snu ji ale ne a ne najít, přesně od téhle doby. Na to si ještě pamatoval.

            Když zjistil, že má už úplně černé dlaně a ona stále ještě netečně leží na druhém konci řeky na louce a usmívá se krásně, složil pokreslené a popsané čtvrtky a seskočil z kamene. Rozhlížel se po něčem, co by jí mohl věnovat a všiml si malých zvonků, co mu rostly přímo pod nohama. Beze slova a bez dechu jich sedm utrhl a zamířil k lávce vedoucí na druhý břeh, kde ležela.

            V lávce byly velké škvíry a těmi na něj z řeky mával chlapec na voru. Seděl na pádle, nohu přes nohu a zkoušel si se smíchem olíznout pravý loket.

            Když čaroděj došel k princezně, usmál se na ni a bosýma nohama cítil pampelišky a stébla trávy.

            „Nechceš se mi zase zdát..?“ zeptal se jí tiše, skoro myšlenkou.

            Když neodpovídala, zazvonil jí u ucha kytičkou zvonků. Všiml si, že si při tom zmáčel ruku až po loket.

Do očí mu poprvé vhrkly slzy a doopravdy se rozplakal.

 


20 názorů

guy
04. 01. 2008
Dát tip
*

Piscis
18. 06. 2007
Dát tip
hezoucke:-)

utžený nehet, bublifuk a spoustu další...fajn je to :)

Milly
21. 05. 2007
Dát tip
avi...

gemina
21. 04. 2007
Dát tip
snivý, na mě moc cinkavý, ale dobrý

Asi to nechápu...

zlate inac ja mam stale take siroke zrenicky, neviem, ci je to anomalia, ale je to zaujimave niektori ludia si dokazu naplanovat lucidny sen na tu istu dobu a v tom sne sa najdu a sniva sa im to iste...

Jakubisko
20. 04. 2007
Dát tip
tak to je něco.......***

dapler
20. 04. 2007
Dát tip
Milly: máš pravdu, Eileen píše vůbec moc hezky. t

Milly
20. 04. 2007
Dát tip
avi

Milly
20. 04. 2007
Dát tip
avi

Milly
20. 04. 2007
Dát tip
Tohle mi přijde krásný...... -t-

slonovina2
19. 04. 2007
Dát tip
Princezna byla dál potichu a koukala na mraky. Jakoby nic.

Eileen
19. 04. 2007
Dát tip
pó - moc hezká kritika : )

pozorovatel
18. 04. 2007
Dát tip
Prostě si utrhl nehet moc hezká věta mám rád hezký věty a nečetl jsem jen první větu

Print
18. 04. 2007
Dát tip
I klukům se líbí:-) *!

Honzyk
18. 04. 2007
Dát tip
------spis pro holky, snad, ale moc dobre napsany, pevne drzi se linky..takj nejak, az ke konci**

sidonia
18. 04. 2007
Dát tip
„Nechceš se mi zase zdát..?“ zeptal se jí tiše, skoro myšlenkou. timhle si me orzsekala....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru