Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jednoduchá báseň

22. 04. 2007
6
29
4189
Autor
Jerry_Shit

Vyhlašuju televizní bojkot! Moto: Nekrmte se telehovny, radši jděte do knihovny! P.S.: Ať žije Jára Cimrman! (vynálezce absolutního verše)


Já jsem člověk jednoduchý,
život mám tak jednoduchý.

Když chci mít jak tele vizi,
tak si pustím televizi.

Omrzí-li první program,
přepnu si na druhý program.

Když mě nudí druhý program,
tak tam zmáčknu třetí program.

Jak nebaví třetí program,
ihned tam dám čtvrtý program.

...atd.

Nejradši mám seriály,
znám je všechny - seriály.

A zábavné pořady
- to jsou dobré pořady.

Občas zkejsnu u sportu,
na programu o sportu.

...atd.

Já mám život jednoduchý,
protože jsem jednoduchý.

29 názorů

absolutní rým je má milovaná klasika

Megie
03. 05. 2007
Dát tip
Dneska jsem strávila asi 7 hodin nad učením, kdo bude mít ze mě radost, to nevim, doufám, že státnicová komise :-))

Jerry_Shit
03. 05. 2007
Dát tip
jclv: Z Tebe by měl J.C. taky radost. :) Megie: Tak to Tě šlechtí. :)

Megie
03. 05. 2007
Dát tip
O to strach mít nemusíš, pořád trávim víc času v hospodě, než před televizí :-))

Jerry_Shit
02. 05. 2007
Dát tip
jclv: Copak by asi řekl Jára Cimrman na dnešní komerční TV? Megie: Jak myslíš...ale pozor, aby Tě nezblbla a aby Ti nevysála všechnu energii! ;)

Megie
02. 05. 2007
Dát tip
super...ale přece jen existují filmové poklady, které padnou do nálady.. Ani kvůli Tvojí básni nehodím telku z okna :-)

Jerry_Shit
24. 04. 2007
Dát tip
Každej jsme ňákej. :)

Jerry_Shit
24. 04. 2007
Dát tip
Ano, uznávám, že je v něm použito ostřejší slovo, tím jsem však vyjádřil úroveň televizního vysílání. Copax nikdy neslyšel nikoho hanlivě mluvit na adresu televizního kanálu plnýho reklam a podobných nesmyslů? Samozřejmě bych to mohl napsat mírněji (neagresivně), ale to by už nevyjadřovalo mojí aversi k TV.

Jerry_Shit
23. 04. 2007
Dát tip
Díky, Pseudovílo. :)

Jerry_Shit
23. 04. 2007
Dát tip
Báseň je snad násilí? Možná kdyby jí zhudebnili Sex Pistols... :)

Jerry_Shit
23. 04. 2007
Dát tip
Ano, moto vybízí lidi, aby nebyli jednoduší a bojkotovali TV. :)

Jerry_Shit
22. 04. 2007
Dát tip
Díky, střeva, díky. :)

vtipné:o)*

Jerry_Shit
22. 04. 2007
Dát tip
Rabb: To já pouze z recese. :)

Jerry_Shit
22. 04. 2007
Dát tip
(Jinak se to samozřejmě dalo vymyslet s lepšími verši, ale to už by nebyla Jednoduchá báseň. ;))

Rabb
22. 04. 2007
Dát tip
absolutním rýmům asi neholduji..

Jerry_Shit
22. 04. 2007
Dát tip
To jsou samozřejmě taky absolutní verše (a povedené :)), ale pokud si poslechneš, co napsal zmiňovaný Cimrman za báseň, zjistíš, že to nemusí být pravidlem. Je to v semináři před hrou Hospoda Na mýtince. Zní to asi takhle: Měl jsem děvče tuze krásné, měla oči tuze krásné. Vlasy měla jako len, na políčku plela len. Ref: Naše staré hodiny bijí čtyři hodiny. Sotva jsem s ní pohovořil, řekla, abych pohovořil zda mi staří dají dcerku, tu jsem viděl venku - dcerku. Ref... A tak dohodla se svatba a brzičko byla svatba. Budeme žít na statku, rodiče též na statku. Ref... (ukázka z Cimrmanovi operety Uhlířské Janovice, árie uhlíře Jana)

Jerry_Shit
22. 04. 2007
Dát tip
Ivo, díky za kladnou reakci k básni na zápornou věc. :)

IVO
22. 04. 2007
Dát tip
Hrůza hrůzoucí!!!!!!!! Tedy ne Tvá televizní blbůstka, ale TV jako taková. *T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru