Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vydařený útěk

29. 05. 2007
30
39
4220
Autor
Flákač

Pavouk - nejlepší přítel člověka

    Oni si myslí, že jsem blázen. Možná jsem trochu ulítlý, ale v žádném případě blázen. A navíc mám kamaráda a to blázni nemají. Mám kamaráda, takže v žádném případě nemůžu být blázen. Nemůžu. Mám kamaráda. Víte, oni mě trápili, tak jsem utekl. Bylo to zajímavé a strašidelné, jenže oni mě zase chytili a já už jsem zase tady. Mám kamaráda. Bydlí tady se mnou a dal mi dárek. Víte, dárek od kamaráda pro kamaráda. Dal mi mouchu. A to je od něj krásné. Nic cennějšího totiž pavouci nemají. On má osm nohou, vlastně teď už jenom sedm. Oni mně Honzu chtěli vzít a já jsem ho chránil. Kopal jsem a kousal, škrábal, křičel. Ti koukali. A vyhráli jsme. Akorát Honzovi se ulomila nožička. Hledal jsem ji snad všude, jenom ne pod stolem, tam se ještě pořád bojím. Honza říkal, že se pod stolem nemusím bát, že je tam docela pěkně. Já mu věřím, ale stejně se tam moc bojím. Našel jsem pod postelí bonbon. Už byl starý, ale to nevadí. Mám bonbóny moc rád. Víte, kdysi mně jeden člověk nosil moc bonbónů. Teď už je pryč. Spí. Nevím, proč spí tak dlouho. Mohl by ho někdo probudit, aby mně zase nějaké donesl.
    Domluvil jsem se s Honzou, že utečeme. Honza říkal, že mu musím věřit a  že musím věřit i sobě. Pak se nám to prý povede. On totiž vyhloubil do zdi otvor a tím se dostaneme ven. Chachá. Zase je přelstíme. Já Honzu obdivuji. Má jenom sedm nohou a co všechno dokáže. Vyhloubil únikový otvor, tak tomu říkáme. Honza nasbíral mnoho much do zásoby, abychom při útěku měli co jíst. Já se tak těším. Už aby to bylo.
    Dneska jsem dostal, protože se mi vylila polévka pod stůl. Bolelo to, a tak jsem křičel, a pak jsem pomaloval stěnu. Mám schovanou oranžovou pastelku. Honza říkal, ať to nedělám, že zase dostanu a měl pravdu.
    Teď už věřím, že se nám to podaří. Honza říkal, že když budu chtít, proměním se v pavouka jako je on, ale já budu mít osm nohou. Ne sedm. A já chci. Celé dny si nepřeji nic jiného. A oni nic netuší. Chachá. Víte, nám se to podaří, já tomu věřím. A Honza taky.

*      *      *

    Doktor Písek v bílém, ušmudlaném plášti se pohodlněji usadil do svého měkkého křesla, hlavu zaklonil dozadu a jen tak bezděky sledoval dva pavouky na stěně kanceláře, jak pospíchají k přivřenému oknu.


39 názorů

Flákač
19. 02. 2010
Dát tip
Gaarmoskha: To mě potěšilo :) měj se.

Gaarmoskha
18. 02. 2010
Dát tip
Geniální!!*

Flákač
24. 04. 2009
Dát tip
Dík, že ses stavila a početla si. měj se.

macecha
23. 04. 2009
Dát tip
parádně napsané...T****

Flákač
22. 06. 2008
Dát tip
dreamvamp, paráda, mám radost, žes našla cestu na stránku a četla :)

Diana
15. 06. 2008
Dát tip
Přečetla jsem to bez dechu. A ten konec jsem nečekala. Moc se ti to povedlo! T*******

Mvek
10. 05. 2008
Dát tip
uklepl jsem se v checkboxech... tak znovu *

Mvek
10. 05. 2008
Dát tip
Sice konec z toho dělá dvě povídky, v podstatě, naprosto rozdílné, ale po myšlenkách blázna (ano, opakování bylo naprosto výbornou nepřímou charakteristikou) je tak kontrastní, že mě pobavilo.*

Flákač
15. 10. 2007
Dát tip
díky za přečtení :)

Markel
15. 10. 2007
Dát tip
ty jooo! Líbí moc, můj šáleček, tyhle, odpusť, pošahaninky, já prostě miluju a dávám co? No přece T :-))

avox
28. 09. 2007
Dát tip
povídečka, ale pěkná, dobře se čte */

FLO
13. 06. 2007
Dát tip
To je bomba ! *

slunco
11. 06. 2007
Dát tip
A pak, že Flákač! Výborné, živé a zajímavé. Má to spád. To opakování je tady vysloveně k dobru, tedy aspoň dle mého názoru. A doktor Písek? Nejen lidi blouzní..není co dodat. Nadchlo mě to a tak posílám tip!!

nonamebeast
06. 06. 2007
Dát tip
skvělé..jak už tady říkali za mě čtivě a prostě dobře napsané:-))já si taky tipnu!

Hned v začátku mě napadl Kafka a Topol - Kloktat dehet. Jsou to ale pouze mé reálie, kontexty a textu je nevnucuju. Jen, že tady je ta působivost o to silnější. Doktora Píska bych tam vůbec nemusila mít, respektive tu kameru točit jakoby z nějaké perspektivy. Nenimrám, jen chci říct, že to nebyla ztráta času.

Cristinne
31. 05. 2007
Dát tip
Dobré, vydařené, není co dodat, tip :)

Jolana19
30. 05. 2007
Dát tip
líbí..a Leni díky za avi :-)

Skřivan
30. 05. 2007
Dát tip
Je to zvláštní, ale čas se mi udělal sám. Však on se mi zase oddělá, nebojím se. Pak budu hledat únikový otvor.

Damné
30. 05. 2007
Dát tip
blázinec;-)na čem jedeš?-)

Flákač
30. 05. 2007
Dát tip
díky,že jste si udělali čas a četli :)

Skřivan
30. 05. 2007
Dát tip
Svět podle Flákače Honzy. Někdo potřebuje paprsek, někomu stačí pavouček. Tleskám spolu s Janem Tleskačem. lakrov: dík za avi

Cristinne
30. 05. 2007
Dát tip
Docela zajímavé a zábavné, jen se tam na můj vkus některé věci opakují až příliš...

Cristinne
30. 05. 2007
Dát tip
Docela zajímavé a zábavné, jen se tam na můj vkus některé věci opakují až příliš...

Lakrov
30. 05. 2007
Dát tip
Pro Ultrainfernal: Když se mi něco líbí, avizuji občas všem, které by to taky mohlo zajímat.

Výborná , přímo výborná. Tleskám a dávám tip.

Lakrov
29. 05. 2007
Dát tip
Tebe bych si chtěl nechat, povídečko krásná (protože docela lituji, že mě se ještě nic tak pěkného napsat nepovedlo). Takový nenásilný 'pohled odjinud'. I bez posledních dvou řádků by to bylo krásné (i když nějaký závěr by pak potřeba taky byl) Dík a dva Tipy (ale jeden spadl pod stůl)

aj E.A.Poe napísal jednu poviedku o bláznovi, ktorý si vravel, že bláznom nie je... ale páčilo sa mi.

Flákač
29. 05. 2007
Dát tip
ovšem, je to trošku prvoplánové, děkuji za názory :)

Winter
29. 05. 2007
Dát tip
Je to, jak řečeno, opravdu čtivé a do jisté míry i originální, by´t ne objevné. *

FunThomas
29. 05. 2007
Dát tip
jj, zajímavé... takový nějaký konec jsem čekal... ale je to čtivé.. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru