Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Variácie pre deti

01. 06. 2007
10
16
3149
Autor
Deepness

Cukrová vata

a lietajúce slony.

Počuť smiech detí

***

Na bielom tričku

čokoládové fľaky.

Oči sa smejú

***

Mamin starý rúž,

hodvábna šatka  - závoj.

V zrkadle víla


16 názorů

Yentl
04. 06. 2007
Dát tip
Já to necítím jako přenesený význam, ani se mi nevybavuje radostný lesk, spíš oči se svým okolím, mimikou... a tam ten obraz smíchu vidím.

Paulart
04. 06. 2007
Dát tip
Ale slzy jsou konkrétní, jsou to krůpěje vytékající z očí. Smích očí je přenesený význam jistého radostného lesku v nich. Asi jako smutek ve tváři. A nebo slzy tekoucí po tváři. Slzy v tom oku jsou, smích tam čtu já.

Yentl
04. 06. 2007
Dát tip
Jo, smích vychází z nitra člověk, to jo, ale slzy zrovna tak. A z očí jde smích vyčíst možná ještě lépe než z úst. Smějící se oči, zvláště u dětí, jsou pro mě úplně jasný obraz.

Paulart
03. 06. 2007
Dát tip
Nevím ani, že se oči dívají. Mohou být slepé. Mohou být obrácené dovnitř. Vím nanejvýš, že se lesknou, jsou plné slz, že se v nich odráží obloha. Ale co se děje za nimi (a i ten smích vychází odkudsi z nitra člověka), to jen domýšlím, v to se vciťuji, to se přímo neděje (nebo nemusí dít).

avox
03. 06. 2007
Dát tip
Jasně, nic není JEN! Moje oči vidí, jak se jiné oči smějí, nebo pláčou, atd., odpověď zní - vnímám!

Deepness
03. 06. 2007
Dát tip
Moje oči keď sa smejú, tak sa zúžia a sú z nich len také štrbinky :-) - vraj, povedali druhí...

Paulart
03. 06. 2007
Dát tip
První a třetí se mi líbí. Druhé - vadí mi tam "oči", které se "smějí". Kontrolní otázka znalců haiku: Jak to víš, že se oči smějí?

Deepness
02. 06. 2007
Dát tip
ďakujem :-)

Yentl
02. 06. 2007
Dát tip
Na první přečtení se líbí všechny :o) *

Marys
01. 06. 2007
Dát tip
mne nejako nesedi druha, ale za ostatne.... T

Deepness
01. 06. 2007
Dát tip
Ďakujem, opravím...

avox
01. 06. 2007
Dát tip
oprav prosím "mamiN" já beru tu třetí! když jsem byla malá... */

prvé dve sú pekné, tretia mi akosi nesedí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru