Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O žití

03. 06. 2007
12
34
3421
Autor
Jerry_Shit

Toto je můj první pokus o Villanellu - anglosaskou básnickou formu, o které si můžete přečíst u autora Jana Žlábka (Jan Žlábek), vlastníka klubu Škola básnické techniky.

*

Žijeme jen tak náhodou

nebo má žití jistý smysl?

Toť pro mě věčnou záhadou.

*

Jestli jsi nad či pod vodou,

cítíš, že´s stoupl nebo klesl.

Žijeme jen tak náhodou?

*

Jsme jenom Boží návnadou

nebo můj soudek víry zkysl?

Toť pro mě věčnou záhadou.

*

Pokud je bytí výhodou,

kterou jsem ještě neunesl,

žijeme jen tak náhodou.

*

Jsem jenom velkou jahodou,

na které si už slimák smlsl?

Toť pro mě věčnou záhadou.

*

Nebude život pohodou

než uspokojím svoji mysl:

Žijeme jen tak náhodou?

Toť pro mě věčnou záhadou...

*


34 názorů

Jerry_Shit
03. 07. 2007
Dát tip
Díky, Anetté, i za kámoše slimáka... :)

Anetté
03. 07. 2007
Dát tip
Náhodou... Je to moc dobrý:) Líbí se mi jak je to prostřídaný A za slimáka* :)))

Jerry_Shit
08. 06. 2007
Dát tip
MorriconeTheGod: Díky za uznání, ... a koukni se na to - pokud máš dost trpělivosti, můžeš se taky o ní pokusit. ;)

Musím se na tu Villanellu podívat, protože tohle je hodně dobré*

Jerry_Shit
06. 06. 2007
Dát tip
Ta další už snad je pro Tebe už čitelnější. ;)

Oldjerry
05. 06. 2007
Dát tip
Jen piš, jak se ti to líbí, na moje fňukání nic nedej (to jen, že jednooko mám skoro slepý na druhým 8 dioptrií). Já si to vysvítím...

Jerry_Shit
05. 06. 2007
Dát tip
zvyřádko: Jsem rád, že i zvyřádku se to líbí. dík! :)

Jerry_Shit
05. 06. 2007
Dát tip
BAD_GIRL: A copak se zlé dívence nelíbí? Villanella jí nesedí formou či myšlenka se jí zdá příliš plitká? Oldjerry: Myslíš správně, akorát na písmo si mi ještě nikdo nestěžoval. Ale pro Tebe extra napíšu další báseň v jakémkoli písmu budeš chtít, jen si poruč... ;)

Oldjerry
04. 06. 2007
Dát tip
Jerry - Promiň - já truhlík myslil, že to píšeš pro nás...

Jerry_Shit
04. 06. 2007
Dát tip
střeva prvokova: Díky, díky... střeva :) thalina: Jsem potěšen, děkuji Ti! :) Oldjerry: Tohle písmo používám s oblibou právě proto, že se mi čte dobře. Díky. :)

Oldjerry
04. 06. 2007
Dát tip
Je to bezva, jen se to blbě čte - takový vycmrdlý písmo....

dobrý, dobrý :)... jahodo :P*

dyk jóóó my ceme :)

b.v.s.c. - dyk mě tu upýříte, kucííí

mořský koník každopádně :)

Honza Žlábek a mořský koník - opory Písmáka?!

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
mořský koník: Taky kdyby nebylo Honzy Žlábka a jeho básnický teorie, neměl bych o tom ani šajnu. Ještěže ho tu máme. :) ...a Tebe taky! :) Díky.

teda já heledím co se tu všechno člověk nepřiučí... další věc o kerý jsem neměla ani páru :o) tuhle formu neznám tak neví jak moc se povedla nebo ne... četlo se to fajn, lehce ironicky jakoby :o)

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
Jan Žlábek: Jsem rád, že ses dostavil a zhodnotil. 1. rytmiku budu pro příště vybrušovat. 2. Věděl jsem, že k tomu vzneseš námitek, nicméně ta Tvoje druhá ukázka anglosaské villanelly má taky věty samostatně dané. A taky´s psal, že to není nutná podmínka. 3. O rozvíjení myšlenky jsem se docela snažil, ale moje básně bývají většinou snadno stravitelné, jelikož tak prostě rád píšu - aby to bylo tzv. "pro lidi". A díky, že sis všimnul toho malého nedopatření s tou záměnou slůvek, hned to opravím. Díky za hodnotnou kritiku. :)

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
To bude tou formou - ta se musí dobře vypočítávat, aby seděla tak jak má. A díky, avox. :)

avox
03. 06. 2007
Dát tip
Teorii si dojdu přečíst, možná zítra... jako laik, sběratel pocitů, pravím - čte se příjemně, i když je taková hodně vypočítaná, líbí se mi */

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
malilinkatej_jerry: Však Ty budeš jistě lepší, až vyrosteš, ty můj malilinkatej umělče. :)

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
IVO: I Tobě moc děkuju a musím přiznat, že tu trpělivost jsem na to fakt potřeboval. :)

Ty jo tatí, ty jsi dobrej, nemám slov.

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
nonamebeast+Deepness: Díky moc! Bál jsem se, že tahle forma bude pro čtenáře hůř stravitelná. Ještě jsem zvědav, co na to poví sám znalec básnické teorie. :)

IVO
03. 06. 2007
Dát tip
Zajímavá formička, asi bych neměl dost trpělivosti to tak pěkně navlékat jak korálky. Meditaci bleskově střídá humoreska (slimák na jahodě) a celek je pozitivní. T*ipec.

Deepness
03. 06. 2007
Dát tip
Dnes som si ten príspevok Jana Žlábka čítala, aj jeho dnešnú Villanellu... ale keď porovnávam práve s tou anglosaskou tvorbou, tak tej Tvojej dávam tip *

nonamebeast
03. 06. 2007
Dát tip
asi to nemůžu hodnotit jako znalec zmíněné básnické formy..em,to ne ale jako laik laikovský nmyslím,že se Ti to povedlo,je to dobrý:-))

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
(avi)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru