Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozvázání smluvního poměru (18+(?), IQ 18+(?!))

06. 06. 2007
15
38
5820
Autor
Zvrhlík
Bůh je na kolenou, poddává se nářkům!
Vůz Římanů přejel Josefovu Mařku.
Starý panic najde pannu lepší ztuha.
Nebe slzí. Prší. Kam zmizela duha?

38 názorů

damaxy
08. 10. 2008
Dát tip
toto ťa isto napadlo pri omši

clovrdik
13. 09. 2008
Dát tip
:-)) dobrý .. a tvoje interpretace textu taky :-)

j_i_r_i_k
22. 11. 2007
Dát tip
No vida, že se občas zadaří, potěšila...

Zvrhlík
08. 08. 2007
Dát tip
Dík.

atjoV
23. 06. 2007
Dát tip
hezky

:D opět brilantní blbůstka *

Zvrhlík
23. 06. 2007
Dát tip
.

j. nick
22. 06. 2007
Dát tip
nežehli nic, to je ztracený:)

Zvrhlík
21. 06. 2007
Dát tip
Tak to si to musím u tebe vyžehlit. :) Od tebe má takové ocenění váhu.

j. nick
21. 06. 2007
Dát tip
asi tě zklamu, tahle blbůstka se mi docela líbí (jak sem ti už psal, když se mi něco líbí, umim to ocenit, negativní kritiky píšu spíš výjimečně) a to, že sem se k ní nevyjádřil už dřív, je pouze výraz osobní zášti k autorovi:))

Zvrhlík
21. 06. 2007
Dát tip
To nebyl omyl. Nějak mi scházela tvá duchaplná kritika. Tak sem s ní! Ať mám taky nějakou negativní odezvu. Potřebuju znát názor i těch lidí co nad mými výtvory nejásaj. A to ty určitě splňuješ.

j. nick
21. 06. 2007
Dát tip
proč sem dostal avi? asi omyl...

Zvrhlík
21. 06. 2007
Dát tip
.

Zvrhlík
21. 06. 2007
Dát tip
.

Zvrhlík
21. 06. 2007
Dát tip
.

karmen
14. 06. 2007
Dát tip
mno to mas pravdu :)

Zvrhlík
13. 06. 2007
Dát tip
To musím, i kdybych nechtěl. Přece se nezpronevěřím svému jménu. :)

karmen
13. 06. 2007
Dát tip
má to něco do sebe, koukám, že si udržuješ svůj styl :) *

Jerry_Shit
12. 06. 2007
Dát tip
No, podle mě by to nemuselo vůbec bejt v blbůstkách, já bych tam dal kategorii "Miniatury, hříčky". Já sám píšu většinou sarkastické, ironické, polovážné "říkanky" a tak tuto kategorii docela dost využívám. ;) Jinak podstata této básničky je opravdu zajímavá... když se nad tím zamyslím, říkám si, že vzhledem k dnešním klimatickým změnám je Bůh asi stále panic. :)

áhá , no já jsem právě myslel že brečí kvůli Ježíšovi, páč brečet že si nevrzne by byla hloupost, protože Marie musí stejně zůstat panna. Ale je fakt že tento výklad by nebyl dostatečně zvrhlý.

Zvrhlík
12. 06. 2007
Dát tip
MorriconeTheGod: Tak ono to samozřejmě lze i interpretovat tak, že Bůh brečí, protože nemůže skrze Krista spasit lidstvo, ale to bych nebyl Zvrhlík, kdybych to tak vysvětloval. Já nemůžu říct, jaký výklad básně je jediný správný. Správná báseň by se měla dát vykládat různě nehledě k tomu, který výklad autor "kanonizuje". Ale nějaký výklad básně by autor udělat měl (klidně jen v duchu, pro sebe), aby se ujistil, že nepíše bláboly. Mezi Noem a Ježíšem s Marií je souvislost jen příbuzenská. (Pominuli to, že Noe je postava smyšlená a Ježíš patrně ne.) Všichni lidi "jsou" Noeovými potomky. Noe vstupuje je do hry jen jako zástupce lidstva, který uzavřel s Bohem smlouvu o nezničení lidstva, který Bůh v básni porušuje svým pláčem. Na znamení platnosti dohody vzikne po každém lijáku duha. A tady duha mizí.

počkej já tomu nějak nerozumím, takže Bůh brečí protože si nevrzl a tím znovu vytopí lidstvo, nebo je chyba v tom, že se nenarodí Ježíš? jaká je souvislost mezi Noem a Josefem s Marií? promin jsem natvrdlý :-(

Zvrhlík
12. 06. 2007
Dát tip
Provedena drobná změna. Změněno pořadí slov z "lepší pannu" na "pannu lepší". /// Nevím jestli je dost zřejmé, proč se báseň jmenuje, jak se jmenuje. Protože mě překvapilo, že to nevěděl i člověk o kterém jsem si myslel, že to vědět bude na 100%, tak to radši napíšu. Klíčem k pochopení významu básně je duha jako symbol úmluvy - SMLOUVY mezi Bohem a Noem a smlouva obsahovala slib Boha, že už na lidstvo nikdy nesešle potopu. Vtip dílka je tedy (nejen) v tom, že celé lidstvo vlastně zahyne jenom proto, že si bůh nevrz. Tak se chci zeptat, našli jste to v té básni? Hledali jste tam vůbec něco "hlubšího"? Nebo automaticky předpokládáte, že píšu jen kraviny (u některých výtvorů tak předpokládáte zcela jistě správně), i když snad vtipné? Předem dík za případné odpovědi. PS: Není chyba v zařazení do kategorie blbůstky? Já se snažím být spíš sarkastický a ironický než ryze, čistě "zábavný". Kam byste zařadili výtvor, který se nemá brát úplně vážně, ale ani úplně nevážně?

těša
09. 06. 2007
Dát tip
Duha je v prdeli. jo, tohle se mi líbí. připomíná mi to trochu krchovskýho. jinak jsem pro Josefovu a nářku.

Jerry_Shit
06. 06. 2007
Dát tip
Mě se víc zamlouvá "nářku"... ***

leenai
06. 06. 2007
Dát tip
tomuhle by ten patetický přednes taky prospěl =))

Deepness
06. 06. 2007
Dát tip
táto sa mi z tých Tvojich dnešných páči najviac :-)*

Zvrhlík
06. 06. 2007
Dát tip
Ne. S hláskou i, je vždycky problém. Ona je totiž výrazně kratší než ostatní samohlásky. A navíc se v prvních dvou verších mimoděk uplatňuju co nejvíc u v rámci hláskové instrumentalizace (zvukomalby). A teď koukám, že v druhém dvojverší je docela dost i.

obojí má něco, nářku by se hezky rýmovalo, ale s tím nářkům to zase vypadá závažněji. Ale nebylo by lepší ...přejel Josefovi Mařku než Josefovu?

Rabb
06. 06. 2007
Dát tip
jako střevo.. aspoň to nejni tak viditelně svázaný.

"nářkům" je podle mne lepší...

Zvrhlík
06. 06. 2007
Dát tip
Dotaz: Jaké se vám zdá lepší zakončení prvního verše: nářkům nebo nářku? Uvažuju, že bych to změnil, ale nevím, jestli by to nebylo spíš ke škodě věci.

:DD*

Rabb
06. 06. 2007
Dát tip
líbí..*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru