Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Perly sviním

Výběr: Print
17. 06. 2007
17
19
5604
Autor
Oldjerry

Povstání - či probuzení zdalipak to jedno není....

Umírající noc brečí ranní rosou,
již mladé slunce s pochopením suší.
Pomáhá vítr teplovzdušnou kosou
a svěží píseň rána zpívá do mých uší.

Koncert povstání pro vnímavou duši
a každé ráno pro ni malá sláva
blýskavá jako oko, jako křídlo muší...

k trávě ( s tou rosou ) skloní hlavu kráva.....


19 názorů

nojo v tomhle jsem nevyzpytatelnej, haha, ale dej mi čas Olde, s kritikou teprve začínám, taky jsem zdaleka nečet všechno co tu máš :-)

Oldjerry
08. 07. 2008
Dát tip
Vindale - dík - tohle zrovna... no, sám si... ale nechám

hmm.. taky dobrý

Oldjerry
06. 07. 2007
Dát tip
Cohene - já to spočítal : 5 návštěv... snad víc, jen k některým jsi dost citlivě nic nepsal ... Dík za vše. Ahoj.

Od začátku dokonce pěkné... *

Oldjerry
18. 06. 2007
Dát tip
Littlestar - thankyou...

jo, parádní obrázek, jerry ;).... dokážu si to živě představit ;) tip*

Oldjerry
18. 06. 2007
Dát tip
Printe - tebe potěšit je mou pýchou (ale nezpychnu) Karmen - tebe snad ještě neznám a proto si tvého vstupu vážím Coupe - díky za primovní rozbor, zkusím něco vysvětlit : název - krása rána X zájem jen o žrádlo kosa teplovzdušná - sklízí kapky rosy povstání - z postele (jinak třeba i erekce - ne v tomto případě) celkově - jak jsem již napsal : dík !

karmen
18. 06. 2007
Dát tip
***

Coupe
18. 06. 2007
Dát tip
Čte se to příjemně - nicméně mě pár věcí trochu zarazilo: 1/název - může čtenáře vyděsit, evokuje představu nějaké strašné nespravedlnosti. A ono při tom jde jen o idylu oroseného rána a kontrast mezi vnímáním básníka a přirozenými zvířecími potřebami. Žádná (velká) tragedie. 2/Pomáhá vítr teplovzdušnou kosou - v první chvíli na mě tenhle obrat působil nepříjemně, mám kosu spojenou s jinými významy než pomocí (sečení trávy, broušení do ostra, namáhavá práce, popřípadě ta postava v kápi...) A ačkoliv jsem po několikátém přečtení přišel Tvému obrazu na kloub, nesedí mi přirovnání lehkého a náhodného pohybu teplého větru k pravidelnému sekání kosy - uznávám ale, že to může být problém mých zkušeností, mého prožívání a vnímání. 3/ Koncert povstání - přiznám se, že opět nerozumím a opět jsem asociacemi jinde. Povstání nese mi prvotní význam zmatku, boření prudké změny, boje... zas mi to nejde dohromady s koncertem a se svěžím ránem Přes tyhle výhrady musím na druhou stranu vyzdvihnout pěkně zvládnutý rytmus - věc která se každý den nevidí. A myšlenka je také jasná a dost zřejmě formulovaná. A jak už jsem psal - čtení příjemné a líbívé. Tohle všechno najít v jednom díle není dnes a tady zas tak obvyklé a běžné.

Print
18. 06. 2007
Dát tip
Oldjerry: tohle je skutečně mimořádné! Díky*

Oldjerry
18. 06. 2007
Dát tip
Honzyk - co ti na to mám napsat ? no děkan !

Honzyk
18. 06. 2007
Dát tip
...ten nazev mne taky malinko vystrasil, ale text moc dobre "postavenej"....a smysluplnej tak, jak to tady "tak casto" nebyva...zel)*

Oldjerry
18. 06. 2007
Dát tip
Sarinka - vítaj - ten obraz měl být kontrastem pojetí krásy a a vztahu k němu toho, kdo krásu vnímá a toho, kdo jde jen po majetku a prospěchu. Asi se mi to zas až tak moc nepovidlo....

Sarinka
18. 06. 2007
Dát tip
Ďakujem za krásny obrázok sviežého oroseného rána a nad tým názvom by si naozaj mohol pouvažovať :-)) *

Oldjerry
17. 06. 2007
Dát tip
Ves, Jerry a avox - díky za vhled, slůvka a tipy Deep, Moříčko a Jane za tipy

vesuvanka
17. 06. 2007
Dát tip
pěkná báseň, název mě rozesmál :-))) TIP

Jerry_Shit
17. 06. 2007
Dát tip
Spíš teda perly kravám... a taky mi to trochu připomnělo Sisyfovu práci. :) ***

avox
17. 06. 2007
Dát tip
až na ten název... */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru