Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nábližka vs Zkratka

19. 06. 2007
0
24
6845
Autor
JiKo
V poslední době se setkávám se spoustou lidí, kteří používají termín NÁBLIŽKA (významově je to trasa která nán zkrátí cestu) místo mně známého ZKRATKA.


A jak je to u vás, používáte nábližku nebo zkratku?

ps: Můžeme  i hlasovat.

24 názorů

JiKo
26. 07. 2007
Dát tip
Konečně někdooo!! :))

avox
26. 07. 2007
Dát tip
B je správně! Znám "nábližku" ze šedesátých let, to byla má doba studentská a na koleji byli lidi ze všech koutů, ale většině to bylo k smíchu :-))

Nosočistoplenu a klapkobřinkostroj si snad pamatuje každej, ne? .)

silence
24. 06. 2007
Dát tip
rikas skleroza? hybaj ke me do klubu nez na to zapomenu :)

Přátelé sklerotici! Vzpomněl jsem si na dávná divnovědecká pojednání...to bylo třeskutejch nápadů! Kdopa si eště vzpomene???

silence
23. 06. 2007
Dát tip
zkratka, nábližka mi evokuje ubližování, což je asi blbost, ale co naděláš :)

zkratku znám ...nábližka mě nic neříká :) hlasovaní by bylo myslim jednodužší :)

Fouckault
21. 06. 2007
Dát tip
Nábližku slyším poprvé v životě, bude to nějaký lokální (krajový) dialekt bych řekl..

kóbližku

papouch
20. 06. 2007
Dát tip
nábližku neznám, ale - hantec: švihnót to kircem = jít zkratkou (z něm. Kürzung) A s oblibou říkávám: Zkratka byla sice delší, ale zato méně příjemná.. :-)

Pacer
20. 06. 2007
Dát tip
Nábližka je krajový termín - ze šumperska. Jeho použití v Praze svědčí o trvající migraci obyvatelstva různých barev. Rád ho používám - stejněš jako severočeské "přijdu dýl, nebo chleba máslem" :)

Nábližka znamená, že se mi začíná chtít blinkat. Tak je to. A nebo blízat. Ale spíš ne. I když vlastně nevim.

LaMouette
19. 06. 2007
Dát tip
chechecht.. to mam stejne jako Upmrdumpr..:-)) nablizka je dyz si zajdu ale dowopravdicky desne mots..:-))) a se pak chytam za hlavu.. co to zasejc byl za napad..:-))

Označení nábližka používám pro ten typ zkratky, kterou si zajdu minimálně 1,33 násobek původní trasy (ale zhusta je ten koeficient větší než pí)

Zaprděnec
19. 06. 2007
Dát tip
já používám nádražku..

NePoe_ta
19. 06. 2007
Dát tip
Stručně to beru bypassem. Ale nějak se to nechytlo, asi pro otevřenou srdečnost. :)

Nán? Jakože si tak zkracujou cestu nány?

Zvrhlík
19. 06. 2007
Dát tip
Tak to potom jo. Já myslel, že se někdo nudí a vytváří neologismy a nelogismy.

JiKo
19. 06. 2007
Dát tip
To ne, to je nějaké krajové těch lidí a vzájemně se neznajících je opravdu víc

Zvrhlík
19. 06. 2007
Dát tip
Já používám slovo zkratka, protože si cestu zkracuju a o tom, že bych si trasu nabližkoval nic nevím. Takže nenabližkuju. Se asi někdo nudil a vymyslel nové zbytečné slovo. No někdo chce být holt originální za každou cenu.

gr_4you
19. 06. 2007
Dát tip
nábližka je mi novým termínem, ale jsem nakloněn přejímat všeckny moderní patvařince.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru