Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VÍTEJTE NA MÉM POHŘBU, AUTOGRAM AŽ POZDĚJI...

25. 06. 2007
0
1
1478
Autor
KILL11

Vítejte na mém pohřbě, autogram až později...

Došli jste na můj pohřeb a já Vám teď budu předčítat. Engel má zase červené šaty, byla vždycky bez vkusu. Lond, ten věčný student, klopí oči a přitom kouká na lesk svých polobotek. Nikdy nebude po Tobě, Ginger. Držíš mě za ruku  a říkáš-"tak je konečně máme všechny pohromadě..."

Ellis, ta malá zhýčkaná Ellis, přejíždí mřížky prstů po rytině víka. Rudé růže, modré mečíky, lavečka a zlutá zástěra s barevnými trojúhelníky....

Já Ellis v tom fofru zapoměla říct, že bude všechno fajn....

Agáta se pohupuje na nových lodičkách, které si vybírala jen pro tuto příležitost. Vyzkoušela si včera snad tucet různých párů. Chtěla vždycky vypadat "in" a teď se paří i v tom huňatém načančaném svetru. Jen Klaudie  bude zase sama. Vždycky najde důvod, proč s ní nebýt. Chůva "Dý" vždycky odlamuje od dveří, kterých se  křečovitě drží, když Agáta ladnou chůzí odchází pryč.

Podívej na Boota. Klečí tam bokem u obrazu ukřižovaného Ježíše. Neklečel ani když žádal Janie o ruku. Ani když ji žádal o dítě.

Je trochu pozdě, Boote... Zítra příjde Janie i s malou. Pochovám si ji, jako jsi ji Ty neměl nikdy možnost pochovat. Až se vrátíš, převlékneš postele a budeš stát nad kyblem s bílou barvou v prázdném pokoji. Vymaluj ještě pro Janie.

Svatý otec došel  pozdě. Tohle bych opravdu po těch letech od něj nečekala. Doprovodili ho k oltáři opovržednyhodným pohledem a usedli do lavice. Slavil včera osmdesáté narozeniny svého otce. Kdo ví, jestli je oslaví i příští rok. Přikryl ho v houpacím křesle dekou a nechal ho koukat se venku na terase na hvězdy.

Mohli by mu to odpustit. Ještě před mší dopisoval do deníčku, co s otcem ten den dělal, aby na ty chvíle nezapoměl. Už nebyl nejmladší.

Betty mi vybrala "Ej lásko, lásko, kde ťa ludia berú..."Byla to vždycky hodná holka.Rozbrečela  tím Sussan. Železná Sussan, kterou nic nezlomí...

Nikdy mi neodpustila, že jsem ji nevzala zpátky...seděla tenkrát před domem na schodech až do setmění. Dnes přišla. Měly jsme příliš málo času, moje drahá Sussan...

a Klode. Ach bože, proč mi to děláš. Klode jsem milovala kvůli její bolesti. Její bolest byla vždycky větší než ta moje. Díky tomu teď dokáže klidně sedět a dívat se ohni do očí. Klode, co Ti to jen udělali...

Tak je tu máš všechny, Ginger. A já si zatím počkám  na Zdrávas....Ale né ,otče,tuhle raději přeskočíme, tu už znám nazpaměť.... A  jak Ty...Ginger. Jsem ráda, že se zase vidíme...vždyť .to byla taky věčnost.....


1 názor

je to hodne zajimavy. mozna trochu utahany, ale to k pohrbu patri. hodne se mi libi svaty otec

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru