Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O sekerách

08. 08. 2007
13
30
3623
Autor
JiKo

Tohle měla být původně báseň, když jsem se holedbal, že lze napsat poetry na jakékoli téma - třeba o sekeře - ale nakonec mě napadla tato povídka. (krom toho, že o sekeře už jednu mám ;-) http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=115650 )

To takhle jednoho čtvrtečního večera přišly po práci dvě, za celý den notně znavené sekery do hospody. Usedly ke stolu a bez zbytečných záseků si objednaly pití.
"Něco pořádně ostrého, ať to má říz! Máme žízeň, že by se dala na třísky štípat," holedbaly se jedna přes druhou.

Hospodský ani nemrknul okem a pití již stálo na stole, přímo pod ostřím ostrých seker.

"Na co budeme pít optala se první sekera?"
"Mám narozeniny, napijeme se na mě."
"Tak tedy na sekeru!" zvolaly obě sekery až se topůrka ohýbala a pití zmizelo, jakoby se vsáklo do suchého dřeva na slunci.

"Hmm co teď, na co budeme pít teď?" optaly se sekery jedna druhé pohledem, když pohotový hostinský donesl další várku.
Sekery přemýšlely, myšlenky pobíhaly topůrky, občas zazvonily o klínek, až tu jedna ze seker řekla:
"A víš ty co? Já mám narozeniny zanedlouho! Napijeme se tedy pro změnu na mě."
"Na sekeru!" ozvalo se sborově a další pití zmizelo v sekerách, jako by byly duté.

Takto se ještě párkrát vše opakovalo. Sekery hulákaly po hospodě své "Na sekeru!" až nadešla půlnoc. Tehdy, když by jedna ani druhá snad ani tenkou větévku nedokázala přeseknout, ba ani přepižlat, jak byly opilé, řekla jedna: "Já už mám dost."
"Taky tak," přitakala druhá.
"Skoro bych se zvedla a šla to zaseknout domů do svého špalku. Najít si dva letokruhy a pořádně se vyspat. Zítra mě čeká jen samé sekání."
"Taky tak," přitakala opět druhá sekera a též snila o kusu tvrdého dřeva, kam na noc pevně zaklíní své ostří, nyní od samého pití úplně tupé a dvojité.

To už se blížil hostinský:
"Á dámy budou platit!"

Obě sekery se začly šacovat. Ale jak známo sekery kapsy nemají a tak v nich nemohou mít ani peníze.

Hostinský, když to viděl, zle se na sekery obořil:
"Vy jste sem snad přišly pít na sekeru nebo co!"

A měl pravdu.
Přišly.

30 názorů

JiKo
14. 08. 2007
Dát tip
Na sekerůůůů!!!! :-))

JiKo
09. 08. 2007
Dát tip
avox: v tý věži pořádaj totemáci čtení povídek, volné pro všechny.. viz srazy akce

avox
09. 08. 2007
Dát tip
stará venkovská sova děkuje... však jsem se nezvala, jen ptala :-)

Rabb
09. 08. 2007
Dát tip
avox.. Jindřišská věž v Praze.. tu mysleli.

JiKo
09. 08. 2007
Dát tip
avox: ony nic neavizovali, ony si připíjeli samy na sebe tj. Na Jirků apod...

avox
08. 08. 2007
Dát tip
Tak dík, mohlo mne to napadnout, zřejmě jde o uzavřené společenstvo... jako že jsem se ani neptala, jo? příště se zeptám Froda, třeba bude sdílnější :-)

fungus2
08. 08. 2007
Dát tip
Dobré čtení.

Arogant
08. 08. 2007
Dát tip
Bylo by to dobrý, kdyby vtipu nescházel smysl

Rabb
08. 08. 2007
Dát tip
avox.. ve středozemi.. jakože Dvě věže.. a Frodo Pytlík tam možná bude taky! :-))

avox
08. 08. 2007
Dát tip
Tak to jsi uhodl, do hospody opravdu nechodívám. Přečetla jsem si i ostatní názory - proč by měly platit, když od začátku avizovaly, že pijí na sekeru? Jo a smím se zeptat, odpoví mi někdo, co a kde je věž? Díky :-)

Celebrian
08. 08. 2007
Dát tip
K pousmání...:-) a abych řekla pravdu navrhovaný konec od NJN mi sedl trošku víc...ale nejlepší konec by byl, kdyby zaplatily, páč to bych byla opravdu překvapená :-))

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
asi jako Rabb ale pobavilo :) *

StvN
08. 08. 2007
Dát tip
Napadlo mě, že ti nabídnu, abys to tam četl. Stejně jsem to hned zapomněl. O čem že to je?

JiKo
08. 08. 2007
Dát tip
StvN: tak ho napiš :))) ale škoda žes to četl, chtěl sem to mít jako překvápko do věže :)) Ale neva :)) Ď

StvN
08. 08. 2007
Dát tip
Jsem chtěl napsat nějaké citoslovce vyjadřující upřímné, až dětinské pobavení.

JiKo
08. 08. 2007
Dát tip
avox: no tag třeba já to říkám a říká to spousta lidí..asi moc nechodíš do hospody :)))) Ď

avox
08. 08. 2007
Dát tip
jen jedno mi nezní přesvědčivě - že by kdokoli namazaný, byť třeba sekera řekl "mám dost" :-)) ale pobavila, to ano */

heh...jak tohle může někoho napadnout, to nechápu :))...ale líbí se mi to, pro mě teďka takovej raníček :)) a závěr bych neměnila

JiKo
08. 08. 2007
Dát tip
NJN - to je dobrej konec :)) no ale není můj... škoda... musíš psát víc povídek o sekerách... jedna nikdy nestačí :) Ď

.
08. 08. 2007
Dát tip
sekera sem, sekera tam ..

JiKo
08. 08. 2007
Dát tip
Rabb ajo :))) já sem se nějak neuměl poprat s těmi dialogy chtěl jsem to mít odřádkované (páč je to určeno na čtení) ten rozhovor ale zase někde potřebuju ty dovětky.. to nevím jak to zformovat Díky všem :-)

papouch
08. 08. 2007
Dát tip
:-))

Rabb
08. 08. 2007
Dát tip
:-)) povedená.. povedená.. taková jednodušší pro pobavení dobrej nápad.. ..ale JIKA, i úprava je hodně důležitá.. např: "Taky tak, přitakala druhá." ale gut..*

JiKo
08. 08. 2007
Dát tip
Ďík :-)

Diana
08. 08. 2007
Dát tip
:-)))*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru