Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

trosečník

09. 08. 2007
17
41
4703
Autor
avox

Jediná noc, chvíle pouhá jestlipak brouččí hodina je stejně jako lidská dlouhá?

Pustý ostrůvek
trosečník zoufalý
ruce vzpíná...
čí je to vina,
že zůstal tu sám?
Přesmutně hledí
ke hvězdám

nebesa prosí...
Nejspíš až do rána
počkat musí
až slunko vyjde,
louži vysuší
zatím tu uvíz
v blátě až po uši

brouk deštěm zmáčený
nejvíc jej trápí
že na kameni
zůstal tak sám,
zůstal bez ženy...

41 názorů

avox
04. 02. 2012
Dát tip
šlo myslím o kovaříka tomu sluší romantika stýská se mu občas po ní když je příliš velká louže pro něj je to jako moře ona brouččí slzy roní

Kočkodan
03. 02. 2012
Dát tip
Logicky to brouka souzí, ze se octl v pekné louzi. Nechtej slyset hrobaríka, vulgarismy stále ríká.

Diana
09. 03. 2008
Dát tip
Tedy, jestli jde fakt o brouka, pak bych spíše čekala, že tragédie je v tom, že zůstal tak sám - bez žrádla (nikoliv bez ženy). Ostatně, proč by mělo jít jen o brouka, že? I obrazně by mi to sedělo lépe. Ale básnička je hezká, vtipná, moje úvahy abstrahuj! ***

malykuba01
25. 02. 2008
Dát tip
*

Lakrov
27. 09. 2007
Dát tip
Není (stejně dlouhá broučí hodina jako lidská). Myslím, že je to ovlivněno délkou života. Omlouvám se za nevšímavost. Většinou nečtu prology, protože (snad z vlastní zkušenosti?) vím, že vznikají za napjatých okolností. Obvykle nečtu ani kritiky ostatních čtenářů.

avox
26. 09. 2007
Dát tip
Díky za přečtení a podrobný rozklad, vlastně jsem tě zvala hlavně kvůli prologu, pro toho brouka to bylo moře a kus života... záleží vždy na úhlu pohledu :-)

Lakrov
26. 09. 2007
Dát tip
Na první přečteni je trosečník podobným typem člověka jako Prouza. První představou při čtení veršů je ztroskotanec; Napoprvé se při čtení nezabývám obsahem dalších (redundantních :-) ) informací, sdělujích totéž. Líbí se mi jak se řadky mírně rýmují. Těší mě souzvuk. Volným veršům většinou ani nerozumím (snad proto, že není-li důvodem nepřirozené formulace souzvuk, hledám podvědomě lepší způsob formulace. Ale to odbočuji, to se Tvé básně netýká. Na druhé přečtení mě trochu tahá za sluch přirovnání 'až po uši'. V tomhle kontextu to na mě působí příliš oposlouchaně. Nejsem nepřítelem ustálených rčení; jenže ustálená rčení neslouží jen k vykreslení popisované situace, ale také k znázornění 'polohy' autora. Ale důvodem byl rým, tak se nedá nic dělat. První obraz: pustý ostrůvek Druhý obraz: zoufalství, beznaděj (aspoň tak cítím to, že někdo prosí nebesa) Třetí obraz: Brouk, kámen, louže... a svítá z toho naděje: Vždyť ono to moře zas není tak velké a věčné, jak se zdá. Bylo-li něco podobného záměrem, pak zasloužíš tip.

zvedavec
06. 09. 2007
Dát tip
tip

Ó
17. 08. 2007
Dát tip
...já jsem byl na závodech...vlastně na dovolené...

avox
17. 08. 2007
Dát tip
teď moc nepíši, občas nakoukni, ráda tě vidím, co ty? :-)

Ó
17. 08. 2007
Dát tip
...pěkné...představ si, že zase mi Tě písmák odepírá...zajímavé...

avox
17. 08. 2007
Dát tip
nestraš mne, já se bojím vždy až pozítří... :-))

Marcela.K.
17. 08. 2007
Dát tip
avox, nezahrávej si :-)) rupík umí být ,,pěkně" neslušnej ;-))

ruprecht
17. 08. 2007
Dát tip
to já jen z neslušnosti... :-) pro to klábosení... :-)

avox
17. 08. 2007
Dát tip
díky za tip, ale jestli jen tak ze slušnosti, tak to nemuselo být, já raději to klábosení pod čarou :-))

ruprecht
17. 08. 2007
Dát tip
*

avox
15. 08. 2007
Dát tip
jeho žena, broučice též se trápí velice bude-li dlouho čekat sama na břehu v bahně (to toho brouka leká!) broučice asi zahne... :-) dík za návštěvu

avox
14. 08. 2007
Dát tip
Díky Ivo, až budu bez duše, nebudou ani blbůstky :-))

IVO
14. 08. 2007
Dát tip
Pro někoho možná blabla říkanka, pro mne kus čísi duše...*T

Pisces
12. 08. 2007
Dát tip
Teď musím zmizet, ale dám si tě k oblíbeným a určitě si tě při trošce času pročtu důkladně ;-)

avox
12. 08. 2007
Dát tip
děkuji, umíš hezky chválit, nechceš si přečíst ještě něco? :-))

Pisces
12. 08. 2007
Dát tip
Jééé, to je ale hezký! :-) Dávám tip. Dokonce by to mohlo být zařazeno i do té kategorie dětem, protože je to takové pohádkově kouzelné. Jojo, to se ti povedlo :)

avox
10. 08. 2007
Dát tip
jako že potápník samouk?. vidíš, to by mi byl ještě bližší :-)

guy
10. 08. 2007
Dát tip
jestli třeba nedělal rekvalifikační kurs na potápníka :-)

avox
10. 08. 2007
Dát tip
:-)) díky, ne ne, jen takový malý, úplně neznámý brouček... tyhle brouky miluji, ale o těch už se napsalo věcí... a psali lepší autoři, než já...

guy
10. 08. 2007
Dát tip
a kterej brouk to byl - George, Ringo, John nebo Paul? :-)

hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
Kámen v louži milé:)

avox
09. 08. 2007
Dát tip
když nepřijde hora k Mohamedovi... jsem ti ji donesla, jen bez prologu...

Oldjerry
09. 08. 2007
Dát tip
Jak to, že ji už znám ?

poslal jsem mu avičko, určitě přijde :o) ta úvaha o relativitě času je zajímavá...taková jepice by mohla vyprávět...celý život na ostrově :o)

avox
09. 08. 2007
Dát tip
díky, inspiroval mne ten tvůj hovnivál u Oldjerry, zrovna jsem mu to tam donesla přidat, když nepřišel sem, ale bez prologu to tolik nemluví...

to je pěkný...kam se hrabe Krafiát :o)

avox
09. 08. 2007
Dát tip
však jsem řekla "možná" první... :-))

Marcela.K.
09. 08. 2007
Dát tip
Jsem mu přála už před půlnocí...ale jsem taky stará...sova :-))bych mu přála mladou veverku ;-)

avox
09. 08. 2007
Dát tip
Můj syn je taky býk, býci přece něco vydrží!

avox
09. 08. 2007
Dát tip
Pročpak? Ale dobře, budu možná první, kdo ti popřeje k svátku, jestli ti nevadí, že ti přeje stará sova :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru