Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V hodine smrti /Ili/

Výběr: oleandr, Print
18. 08. 2007
18
16
4244
Autor
Háber

Prepáčte, vkladám ešte raz, lebo som zabudol na venovanie.

privítala si ma ako obyčajne ale videl som ti to na tvári že máš pre mňa novinu ale takú som nečakal: vieš onedlho prejdem inam je to normálne na chvíľu som zmrzol potom si sa zahľadela kam som nedovidel bolo to potom ako si sa nechala náhle z nemocnice previezť domov a ja som šiel len náhodou okolo vravel som si že tu bývaš keď sa otvorili dvere a vyšiel tvoj príbuzný: choď dnu je doma pochopil som odmietla si odísť z postele v sterilnej bielej izbe prišli všetky hviezdne hmloviny pamätáš tie ktoré ma odnášali raz z tvojho bytu a ty si kričala nie! teraz prišli po teba no nevidel som ich ako vtedy ty preto to píšem rýchlo! lebo koho skoro pochovávajú bude dlho žiť...

16 názorů

palino8
01. 11. 2007
Dát tip
*

Háber
01. 09. 2007
Dát tip
to hej, dík

moonspell
01. 09. 2007
Dát tip
mam chut nieco napisat,ale vzdy mam pocit ,ze to bude hrozna fraza..malo ludi v nas ostane aj po svojej smrti.. mas stastie,ze si ju poznal..

alternic
28. 08. 2007
Dát tip
* *

Markel
27. 08. 2007
Dát tip
moc, co dodat - T, připomnělo něco pro mne velmi bolestného, není ale bez bolesti očištění - T


ivana.b
20. 08. 2007
Dát tip
smutné...a krásne napísané..

Norsko
20. 08. 2007
Dát tip
normálně klasicky mlžný háber *

Robinia
19. 08. 2007
Dát tip
*

oleandr
19. 08. 2007
Dát tip
...

A n n e x
18. 08. 2007
Dát tip
v hodině smrti jsme vždycky asi sami...

Marcela.K.
18. 08. 2007
Dát tip
...dala jsem ji tam před chvilkou... kvůli téhle tvé :-)... připomněla mi ji...

Háber
18. 08. 2007
Dát tip
Krásná básnička, dúfam, že ju máš aj na svojej stránke, ďakujem, Marcelka.

Marcela.K.
18. 08. 2007
Dát tip
...a možná ... :-) Neboj se myslím že to vím tam kdesi On už na nás čeká hledat se nikde nebudem Ty budeš se mnou já zas s tebou stanem se melodií jen Budem se vznášet jako světlo jako tma v nocích uléhat a chichotat se jako hvězdy když nebudeš zas chtít jít spát Budeš tam šťastná mezi všemi které jsi tady milovala budeš se houpat v síti něhy jak sis to na Zemi vždy přála…

Háber
18. 08. 2007
Dát tip
Už sa všetko v jej živote vysvetlilo, práve dnes, takže pridávam trošku z nekrológu, ktorý som napísal do tlače: Zmizol kúsok človečiny Slovenská televízia, Bojovník, Čas, Ľud, Meridian, denník Smena, denník Sl. Republika, Nový deň - v týchto všetkých periodikách pôsobila ako novinárka Elena Šipošová. Každý, kto ju poznal z kolegov, vedel, že do nich len neprispievala, ale snažila sa o vytvorenie ducha novín, ducha redakcie. Mala na to vzácny dar. Vedela ľudí okolo seba upokojovať a najmä dokázala každému bez rozdielu nezištne pomáhať. Nie, nebola osamelá, hoci sa nikdy nevydala. Jej byt v centre Bratislavy neustále bzučal návštevami ľudí. Mala ten vzácny dar v sebe. Čosi ako magnet, ktorý ľudí priťahoval. Bolo to jej človečenstvo, tá láska v srdci voči svetu a schopnosť ho rozokrývať pomaličky, do detailov, až po tie najtajnejšie zákutia. Často sa jej byt menil na diskusný klub, na spoločenskú miestnosť, v ktorom sa od politických, cez kultúrne, až po hlboko ľudské témy mohli jeho členovia dozvedieť mnoho zaujímavých faktov. Preto o to viac prekvapuje správa, že Elena Šipošová už opustila tento svet vo veku 67 rokov a to 18. augusta, na svoje meniny. A s ňou akoby zmizol zo slovenskej novinárčiny kúsok človečiny. Stratila sa žena, ktorá dokázala svojim novinárskym okom objavovať často poriadne skryté krásy Slovenska schované v ľudských osudoch jeho obyvateľov. Pre rodinu, priateľov a známych bola jednoducho Ili. Človek s veľkým srdcom, ktoré hoci nemalo vlastné deti, nebolo nikdy osirelé. Dokázala ho totiž rozdať toľkým a celé roky stáť pri nich v dobrom i zlom, že osirelo naraz viac detí - dnes už dospelých ľudí. Veď začínala ako pani učiteľka, aby jej nadanie objasňovať zložitosti života, našlo svoj odraz v živej publicistike. Nech jej večné svetlo svieti, nech odpočíva v pokoji, česť jej pamiatke!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru