Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Můj dnešní nákup v supermarketu

29. 08. 2007
8
18
5042
Autor
Zuzulinka

Běda tomu, kdož se rozhodne nenazvat toto poezií....

Takže přátelé, chystám se nakupovat. K místnímu supermarketu Kaufland je to tak 2 kilometry, a protože můj nákup bude miniaturní a pojmou ho útroby mého batohu s nášivkou Canon, vydám se na cestu kolmo. Tedy rozumějte na horském kole, výhodně zakoupeném v jiném /tady z důvodu skryté reklamy/ nejmenovaném supermarketu.

/Poznámka  pro Jika: Jsme v celku malé město, takže zatím máme pouze supermarkety, doufám, že nebude vadit, že se chystám vyměnit předponu hyper za super. Věř, není to nikterak úmyslné./

Dneska můj nákup bude věcný.

Všechno v malém, pouze ingredience k realizaci zítřejšího poledního menu. Chystám se na plněné papriky. Musím podotknout, že opravdu nerada nakupuji. Asi nebudu po mámě, která uvyklá nedostatku, obvykle skřečkovala na regálech spíže plno zásob. Deset kilo mouky, deset cukru /co kdyby byla nadúroda a nečekaně ji bylo třeba zavařit/, nějaké ty konzervy atd.  Takže opravdu věřte, nejsem z těch, jež podléhají davovému šílenství, když se někde rozhodnou  prodávat rohlíky po padesátihaléři.

Po zaparkování a uzamčení mého dvoukolého oře u vchodu, hledám vytrvale desetikačku na košík. Ten se bohužel nevydá dobrovolně, ani pod pohrůžkou, a jediná metoda, která na něj zatím platí, je do správného otvoru i správně zasunutá mince. S takto ukořistěným vozíkem mířím k úseku ovoce-zelenina - zakoupit a vybrat výše zmíněné papriky. Pobaví mě - nejdříve čouhající zadek - a poté vítězoslavný výraz v obličeji paní, která právě z obrovské papírové krabice vylovila meloun. Mají je po 2,90 za kg a zřejmě jeho velikost naprosto uspokojila její představu. Láduje si ho do košíku a je tak rozechvělá, že ho i zapomněla zvážit.

Vybírám papriky. Musí být tak akorát, aby se jim dala nacpat břicha. Nakonec jich vyberu něco kolem deseti, převážím a sunu košík k chladícímu boxu. Tam málem s nasazením života vybojuji poslední kus houskového knedlíku. Zbývá ještě rajský protlak a pak: Hurá na pokladnu! Pobaví mě označením  Vážení rodiče, tato pokladna je pokladnou bez sladkostí. Zvláště, když na mě kousek stranou z drátěného košíku barevně pomrkávají Lentilky a Delisa v akci za 5,50 Kč. Hned druhý nápis je ještě lepší Vážení zákazníci, pokud nebudete u pokladny obslouženi do 5 minut, čeká Vás na informací malý dárek! Když tak koukám, tak ten štrúdl lidí za vietnamcem  právě vykládajícím tunu věcí na pás, bude dnešního dne obdarován kompletně. Jen doufám, že to místní supermarket nepřivede k bankrotu. To by byla vážně škoda!

A too ještě ani já, ani pokladní netuší, že se spoluobčan jiného zbarvení pleti, neznalý místních zvyků, rozhone platit kartou. Když k tomuto poznání dojde, pokladní se mírně orosí a vietnamec pohotově přivolává hotovost, zřejmě s pomocí přítele na telefonu.

Lidé začínají klít, ti trpělivější jen mírně přešlapují.

Mám relativně čas, takže se danou situací bavím. Až  po 10 minutách čekání se rozhodnu svůj skromný nákup přemístit na jinou pokladnu. Tam se mi i podaří zaplatit. Dokonce v předem avizovaném časovém limitu. Takže dárek nebude! Kdybych si počkala, jistě ho mám!

Vracím vozík, nasedám na kolo…cestou koupím v masně i mleté maso. Pak nějaká ta hodinka a půl u plotny, a spokojená bříška a  žaludky strávníků - budiž mi odměnou.

Ach bože, není ten život krásný?


18 názorů

A.H.
02. 03. 2009
Dát tip
ach, to nakupování, to je děs ;)) Máš ale pravdu, život je krásný se vším všudy.

selviskhed
10. 09. 2007
Dát tip
bullshit roku, sorry

tak mi budiž běda, no a co, protože tohle je hrůza. Jestliže si pod dílko, ano ukvapené, nepropracované, avšak s nádechem hrabalovské poetiky napíšeš, že to umíš taky, a pak vycancneš tohle (a zdá se, že nevidíš rozdíl), tak je děsuplnost. Copaxis nevšimla, jaký obludárium Kaufland je, to neskutečný pípání, bezdomovci před vchodem. nejdřív občan jiné pleti - pak vietnamec - snad s velkym V - takové divné, ale vlastně co, korupce, krádeže a malý rasismus sou v Česku taková ňáká norma...

Zuzulinka
01. 09. 2007
Dát tip
tady nešlo o to na co mám, byla to sranda...:)

violetlight
31. 08. 2007
Dát tip
jsem holka, která si občas na písmáku něco přečte a občas i něco napíše (a pak toho spoustu smaže - pro jistotu :-) ) jj, hec a v rychlosti, to jde dost poznat, máš na víc

Zuzulinka
31. 08. 2007
Dát tip
a ty jsi kdo? natruc...to vůbec né, spíše z vyhecování a v rychlosti

violetlight
31. 08. 2007
Dát tip
jako pokus - proč ne, trošku mi vadí, že to je natruc a zdaleka to není tak poetické, jako dílko, díky kterému ses dostala do této situace někdy více znamená méně

Sarrah
30. 08. 2007
Dát tip
:o))))) ze života***

romale
29. 08. 2007
Dát tip
ahá - a eštěže nepřivolává pohotovost - to bez karet ani rana...;-) budu si to pamatovat - Kaufland...!

Zuzulinka
29. 08. 2007
Dát tip
jo, romale...Kaufland je jediný supermarket, kde neberou karty:)...pouze hotovost

Zuzulinka
29. 08. 2007
Dát tip
guyi....vzhledem tomu, že melouny měly tak odhadem kolem peti kil, netuším jak bych ho nacpala do onoho batohu se systémem nasazování přes rameno:) jiný způsob transportu melounu na kole mě totiž nenapadá:) zítra si vemu auto:-) díky všem nakupujícím

Markéta
29. 08. 2007
Dát tip
:-)

A n n e x
29. 08. 2007
Dát tip
aha první soutěžní bez rýmů... je prima:)*

guy
29. 08. 2007
Dát tip
nevím, proč už sis taky nenaložila ten meloun za 2,90 - podle tý ceny soudím, že by se zřejmě dal požít jako účinný prostředek na zácpu :-)

Háber
29. 08. 2007
Dát tip
v kauflande majú najlepšiu nutelu, aku kde dostat kupit, ale tu cokoladovu, na to nezabudni!!!

JiKo
29. 08. 2007
Dát tip
:-)

romale
29. 08. 2007
Dát tip
ahc bože - jo je to docela přesné!;-) - enem to s tim vietnamcem jsem nepokumal... jináč supermerkety jsou fakt téma --- páč se jim ani přes fóbii nemožu vyhnout mám taky spoustu zážitků - zejměna v nejmenovaném špáru na Cejlu...;-) ale ty plněné papričky, hmmmmmmmm...!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru