Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Perly a svině

23. 09. 2007
14
27
5281


Jako horský proud jsi dravý,
jako motýl přelétavý,
nepřiznáš se nikdy k vině,
dokud mám tě ve svém klíně.
 
Škoda jen, že nejsme stálí,
přelétavost tvá mě pálí
jako v očích zrnka pepře,
když perlami krmím vepře.
 
Život má svůj stálý řád,
mně platí, když nemáš rád:
nehaž vzácné perly sviním,
nechtějí je svině žrát!

27 názorů

Markel
11. 10. 2013
Dát tip

jako v očích zrnka pepře,

když perlami krmím vepře. *


Kočkodan
21. 10. 2011
Dát tip Lenochod
Po druhém prectení jsem si jiz zcela jistý – svinsky dobré. :-)

Veeriiaann
21. 11. 2008
Dát tip Lenochod
senzační!!! chytla mě hned prví verš =) žasnu, moc krásný!!!

Žejo,mašinko?

mašinfíra
08. 10. 2008
Dát tip
bez těch svinít by to nemělo gradaci a náplň.../*

děkuji všem za návštěvu!

Lancelott
31. 08. 2008
Dát tip
působivé...zároveň pobaví svou šokující přímostí...t*

Delfín
03. 08. 2008
Dát tip
Život zdá se krátký tuze, by člověk jen viny sčítal, líp se koupat v Lásky duze, to bych víc než soudy vítal! Nezměníš nestálost, která vlastností je člověčí! Ten kdo si z ní málo dělá, získal poklad největší! Snaha cosi připoutat si za důsledek opak mívá, a marně pak požár hasí ten, kdo v oheň olej lívá... ;o)

Veeriiaann
18. 03. 2008
Dát tip
mě to ale zaujalo =)

.-)***

To není o té, co odešla... ale o přísloví, které má svůj význam.

...to není o té, co odešla, ale o přísloví, které má svůj význam.

moorgaan
09. 02. 2008
Dát tip
bral bych to jinak-svine je opravdu velmi pouzivane slovo pro vlastni mluvu,kdyz nas nekdo zklame, patri do tehle basne, vnimam to jako dobry konec...a vubec neni presvinovano.. mozna , ze jeste par svini by neuskodilo.-)))../***

Mir: Tak si posluž...

Miroslawek
03. 10. 2007
Dát tip
To přece není (jen) o IQ. A většina? Kvantita přece nemůže být, co se týče měřítek relevantní. To mám být spokojen, že někdo koktá stějně blbě, ale o dvě slabiky napřed? Nebo že u toho tančí? Přísný být nemusím (neboť musím jenom umřít), ale musím.

Tak je trošku ochuť. Myslím, že k tvému IQ nedorostla většina děl, proto to máme s tebou těžký. Nemusíš být tak přísný nebo jo?

Miroslawek
03. 10. 2007
Dát tip
Domnívám se, že smysluplné kritiky tvé psaní nedorostlo, z mé strany to jsou jen více či méně znechucené poznámky na okraj. Přilbu by to, jak vidím, asi chtělo.

Kritiky na mé psaní přijímám i v češtině a bacha, nezapomínej přilbu, abys nedostal pecku do hlavy, (mohlo by se ti rozsvítit).

Miroslawek
03. 10. 2007
Dát tip
Obávám se, že v kontinuitě předešlých textů se přes "horský dravý proud" už asi nikdy nedostanu, to zvládám jedině na svém kajaku, s vestou a přilbou.

Právě nevím, jestli to platí pro všechny, proto tam není "v něm" ale "mně" (= pro mě platí) a ten poslední řádek je pochopen správně i bez jiného slovosledu.Dík.

zzlatý
27. 09. 2007
Dát tip
Čtu, že se mi ostřím hodně přibližuješ, skoro by to nazval spíš "Bez rukavic", ale ten název si nechám pro sebe, mi se bude určitě hodit. Je to moc pěkné, pravdivé, zoufalé, jen bych v posledním verši kvůli rytmu zaměnil slovosled a zaměnil bych místo "mě" za "v něm". Velmi zasloužený tip... Život má svůj stálý řád, v něm platí, když nemáš rád: nehaž vzácné perly sviním, svině je nechtějí žrát!

Imminici
26. 09. 2007
Dát tip
Příjde mi to docela úderné...:-) "nehaž vzácné perly sviním, ony nechtějí je žrát!" Aby nebylo přesviněno..:-) *

...tehdy to jinak nešlo...

Marcela.K.
24. 09. 2007
Dát tip
...no taky se mi zdá být přesviněno ;-))

Řádku nebo svini? O jednu víc nebo míň...

ou, ou - tu poslední už bych tam nepotřebovala - jinak super! *****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru