Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fízlák

01. 10. 2007
15
39
3533
Autor
Houmeles

Další haiku od bezdomovce. Dal mi pár věcí, nechci je sem strkat najednou. Těžko ho dohledám, setkal jsem se s ním na jednom nádru v Ústí nad Labem

 

co se mu zdálo? -

fízlák ho táhne vleže

z nádražní haly


39 názorů

jorel
27. 08. 2013
Dát tip

opět výborné a smutné zároveň. prostě ze života :( ***


churry
17. 03. 2009
Dát tip
Je hodnej...

neroušek
15. 10. 2008
Dát tip
Neroušek dí: je to dobrá báseň.*

Sammael
18. 10. 2007
Dát tip
tohle se mi líbí... zamrazilo mě u toho v zádech....tip

jorel
17. 10. 2007
Dát tip
jednoznačně skvělé! málokteré haiku ze zdejších luhů a hájů se mu kvalitou vyrovná.

miirdas
16. 10. 2007
Dát tip
proč to avi, no nic stejně to tipnu mám rád ústecké nádro

Houmeles
13. 10. 2007
Dát tip
Oldjerrymu děkuju. Pěkně napsané a - máš pravdu - bývá to tak. Jistá rezignace. A od ní už nevede cesta zpět. Ale - pro Crashe BDc - Oldjerryho pohled je pohledem z druhé strany. Haiku tady zveřejněná jsou díla zevnitř, z toho ghetta...

StvN
13. 10. 2007
Dát tip
Možná by to chtělo něčím ozvláštnit.

Oldjerry
12. 10. 2007
Dát tip
Před chýší z plechu a hadroví opřenou o stěnu propusti již dávno už jen zvěř užívá sedí ON v kabátě ze sběru svetru jenž zažil už kontejner cigárko balené z vajglíků v sedačce z rezavé škodovky pod nohou plechovku od barvy na hlavě zmaštěný klobouk…. Trosečník, vyvrženec A přece : naslouchá zasněně koncertu nesčetných ptáků mezerou v kulisách křovisek zářících rosnými perlami dívá se k blízkému obzoru s královsky modravou clonou, na zlaté nebe a za nebe dál… Galerie a koncertní sál Bohatý s trnovou korunou. Tohle je můj bezdomovec. S maturitou a otřesnou životní zkušeností... spolužák, který po zradě největší se odmítl vrátit mezi lidi. Chodíme za ním dva... odmítl práci a byt. Nechceod nás nic, přesto vžd přineseme. Neděkuje... patříme mezi zrádce... Jo - tohle taky není haiku

Houmeles
12. 10. 2007
Dát tip
Maminka vařila brambory? ??? To se ti asi něco zdálo. Grtkovi děkuju, ještě neotupěl.

Grtek
05. 10. 2007
Dát tip
Sákryš, to je ale silný!*

Oldjerry
04. 10. 2007
Dát tip
H : Co furt řveš ? Sám se štětíš, že mi nemůžeš říci svůj názor a přitom mi o řípu omlátíš můj. Je to prosté : vidím, že nejsi přístupný argumentům a prosazuješ svůj názor hlava nehlava. No tak dobrý, MĚJ SI PRAVDU, já už na tom netrvám a je mi to šmafu : já nebudu plýtvat časem na marné debaty. Ani s tebou, ani s nikým jiným... Paulart - můžu, prosím tě, občas něco napsat ? Já si sám vyberu, s kým se chci či nechci setkat. My dva se jen tak nesetkáme - je to 250 kilometrů a já už nerad cestuji. O to bych ale ještě stál - aspoň...stál...

Houmeles
04. 10. 2007
Dát tip
Oldjerry, ty jsi tak urážlivej. O jaký "vítězství" by mi mělo jít? Může ti vůbec člověk říct nějaký názor, abys hned nevypěnil?

Paulart
04. 10. 2007
Dát tip
Teda vy si zase dáváte do těla, vy dva. Já vám asi naaranžuju nějaké nečekané setkání, co vy na to? Uspořádám setkání písmáckých haikuistů a hned vyjde najevo, kdo je tu kým :-). Ostatně - Houmeles tu nakousl tolik zajímavých myšlenek a jak Cr@sh BDc, tak Oldjerry ho dost utřeli(y)...

Oldjerry
03. 10. 2007
Dát tip
Hele šejgo - neber si mne už do úst a vynechávej mně. Jako bych tu nebyl. Ty jsi tak moudrá, že bych z toho mohl chytit mindrák. Stejně si myslím, že jsi chlap, protože ženská po tom, co jsem ti napsal - velice účelově, by zapomněla, že existuju. Pokud sis to vyložila jako vyznání lásky, tak ti to proti svému přesvědčení zopakuju. Ty totiž neumíš komunikovat jinak, než rejt. Nějaký čas jsem schopen odpovídat v duchu, ale s tebou mne to už nebaví, protože jsi strašně namyšlená egocentrická ženská (nebo blbej chlap-nevylučuji). Třeba s Paulart jsme se domluvili - to je ovšem mladá dáma... nepochybně. Taky mi nedává za pravdu, ale dělá to adekvátním způsobem. Tak dost, na to jak tě miluju jsem ti už věnoval zbytečně moc slov.

Oldjerry
03. 10. 2007
Dát tip
H - já o voze - ty o koze. Takhle se diskutovat nedá. Navrhuji to ukončit jako zbytečné. Jestli si přeješ to ukončit vítězstvím tak věz, že je to nádhera.

Houmeles
03. 10. 2007
Dát tip
Oldjerry - a co má dělat ten na nádru, to si má vysnít lotos, květy sakur a japonský zahrádky, když mu pod nos smrdí zvratky? Tradice odříznutá od současnosti a pravdivosti, jakkoliv je smutná, vykrvácí. Tradice, která se nevyvíjí, začne odumírat a blednout. A není nic horšího, než vybledlost a bezkrevnost v nově se rodících básních.

Paulart
03. 10. 2007
Dát tip
Omlouvám se za patvar: "latentně ukryto". Jako bych napsala "skrytě ukryto". Tak to chodí, když si člověk hraje na intelektuála a používá cizí slova :-)))

Paulart
03. 10. 2007
Dát tip
Oldjerry, díky za avi. Můj názor už ale znáš :-). Téma haiku je neohraničené. To, co vychází z tradice, je přítomný okamžik a přesah z něj vycházející. To, co se děje tady a teď, pokud možno nedeformované mými vlastními vývody, myšlenkami a city. Z tohoto pohledu Houmelesovo haiku je HAIKU. Jediné, s čím tam lze diskutovat, je ta otázka v prvním verši. Sice je to jen otázka, ale už je v ní latentně ukryto autorovo domýšlení: Třeba se mu něco zdálo. A to je špatně. To on nemůže vědět, protože jeho po té zemi netáhnou, že :-).

Oldjerry
03. 10. 2007
Dát tip
Haiku není to, co v tom vidíš, ani to, co v tom vidím já - haiku je tisíciletá tradice a já tradice ctím. Nějaké moderní verze jso v podstatě neúcta k tradicím. Nic divného - nectíme tradice vlastní, jak bychom mohli ctít tradice národa tak vzdáleného nejen geograficky, ale i kulturně. K ostatnímu - já o životě už něco vím, takže vím i to, že dost velká část houmeless se do bryndy dostali vlastní pílí. A o tom je ten můj revers...

Houmeles
03. 10. 2007
Dát tip
Oljerry, jak lze nesouhlasit z tím, co existuje "z druhé strany"? Není to pštrosí politika? Teď nemám na mysli jen bezdomovce, ale vůbec. Kdyby si haiku všímalo jen té přírody, asi by mu něco podstatnýho unikalo, ne? Poezie, která čerpá jen z příjemných vysněných motivů, možná pomůže zapomenout na tíživou současnost, ale - ptám se, je tohle smysl haiku? Utíkali staří mistři před realitou jejich dní?

Oldjerry
02. 10. 2007
Dát tip
Tak ještě holt ! jednou : je prima že houms něco napíše. Napíše to, co vidí, v čem žije. Já vidím život z jiné strany a dovoluji si nesouhlasit s tím co čtu. Protože domýšlím věci a děje do důsledku spekuluji o příčinách a vyslovím podmíněnou pochybnost o opodstatněnosti tipů. Co se ti na tom nelíbí ? Jo - a haiku to není. Haiku je přírodní lyrika se zenovým štychem (velice zjednodušeně řečeno). Jinak : zdržel bych se tu výrazů jako hovadiny a jim podobných.

Houmeles
02. 10. 2007
Dát tip
To není moje dílo. A odpovídal jsem hlavně Oldjerrymu. Ale i ty píšeš, že ti ty tipy "přijdou divné". Co je to "přijdou divné"? Přesně tomu nerozumím. Jestli jsem to tady pochopil (na Písmákovi), buď někdo někomu tip dá (líbí) nebo nedá (nelíbí). Ale soudit, zda tipy dané básni ostatními jsou "divné"? Nechápu...

guy
02. 10. 2007
Dát tip
bez komentáře *

Houmeles
02. 10. 2007
Dát tip
Jaký životní styl? O to tu přece vůbec nejde, ne? Někdo se na ulici dostane vlastní vinou, někdo osudem. Každopádně tyhle lidi dost pruděj všdchny, co maj co do huby a střechu nad hlavou. Proč je tak pruděj zrovna houmeles? Nějaký zrcadlo? Pocit viny? Nebo jenom prostý výkřik: "Jděte mi z očí s tou bídou?" A jaký tipy jsou "divný"? Že si je jako bezdomovec nezaslouží? On není člověk? He?

Oldjerry
01. 10. 2007
Dát tip
No - to se mu asi nezdálo.... těžko hodnotit - např. proč je homeless ? Pro spoustu lidí je to životní styl.... pak ovšem ty tipy by byly dost divné...

Fairiella
01. 10. 2007
Dát tip
tyjo *

Paulart
01. 10. 2007
Dát tip
Brr! To je drsné. Drhne to o podlahu!

Norsko
01. 10. 2007
Dát tip
ano

Houmeles
01. 10. 2007
Dát tip
Posílám křest lahví rumu tomuhle haiku!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru