Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zamilovaný

08. 10. 2007
8
13
4138
Vpřed i vzad a na dvě strany
kouká se zamilovaný,
velkou lásku teprv hledá,
kouzlo se mu upřít nedá.
 
Rychlým krokem za mnou míří,
měří ostrým zrakem štířím,
zas se vcítit dovedu
v sílu jeho pohledu.
 
Rentgenuje, neprohlíží,
zabodává osten štíří
přímo v srdce, do hrudi,
potrápí mě, nenudí.
 
Potají v mou duši kouká,
sám dělá mrtvého brouka,
pro mě jsou to těžká muka,
cítím, jak mi srdce puká.
 
Zadumán je, nehne brvou,
chtěla bych být jeho prvou,
to se těžko podaří,
čtu mu starost ze tváří.
 
Láska má mu prospěje,
v srdci blikla naděje
už při prvním setkání,
snad se lásce nebrání?
 
Odvahu i touhu mám,
zájem cítím z pohledu,
snad mi lásku vyzná sám
dřív, než zmizím z dohledu.
 
Počkám ještě krátký čas,
než se vzchopí a pak zas
v srdci se mu rozední;
 
málokdo je láskou syt,
když nemůžu první být,
chci být aspoň poslední!

13 názorů

gringoo
06. 08. 2008
Dát tip
Jako štír musím **

Nelze jinak, než říct DĚKUJI!

moorgaan
15. 03. 2008
Dát tip
par veci Jarmilko.. urcite mas vic fantazie nez Miroslawek.. jako autor se velice dobre se svymi zakonitostmi vyrovnavas a urcite o nich vis zjevne vic nez Miroslawek.. nic neopisujes,neb pises ze sebe,a pokud to uz nekdy nekdo popsal podobne,tak urcite ne tak jak ty.. smaozrejme si vymyslela jedinou ba primo jedinecnou vlastni vec a nemusis ji davat dozlutova,abys to umela vyjadrit... a na konec -jen nezanechavej sveho snazeni, a ucit se samozrejme muzes!-jen prosimte ne od Miroslawka,ten vlastne v dlouhem zlutem nic rekl jen same hlouposti,kdezto ty jsi ve svem psanem projevu rekla tolik, ze kazdy kdo poezii chape jako poezii a ne jako prostredek k namyslenosti a dokazovani druhym ,jak jsou hloupi-TO POCHOPIL !/*

Miroslawek
18. 10. 2007
Dát tip
Mě potěšil záblesk smyslu pro ironii, který mi dává tušit, že jsem se alespoň v některých směrech nenamáhal zbytečně ;o))) Fakt, že tě páchání oněch zvěrstev baví, je symptomatická součást diagnózy... to jaksi nelze neočekávat...

Mir: 1. Nejspíš ne. 2. Dlouho jsem se nesetkala s tak kultivovaně vypracovanou kritikou, komentářem nebo poznámkami, cos usadil do žlutého rámu, abych je nedej bože nepřehlédla. Nemám námitky vůči tvým názorům, nejspíš budeš mít ve spoustě věcí pravdu, ale asi tě nepotěším, mě to baví...

Miroslawek
17. 10. 2007
Dát tip
Milá zlatá, předem mi dovol pro mne jen řečnickou otázku: on tady někdo píše kvůli Nobelově ceně? A nyní následuje malá poznámka k vyřčenému postulátu, kdy je po poezii :) Kolik máš své vlastní fantazie posoudit neumím nebo raději nechci: ovšem skutečnost, jak onu dozajista rozkošatělou bujnost neukojitelných představ právě ty dokážeš přetavit do slov, to ano, to si zhodnotit docela troufám. A řeknu ti, tvá snaha dopadá prachbídně. Zákonitosti jazyka žádný mudřec ani slovutné kolegium nestanovuje, to si představovat nemusíš, ony stejně jako gravitace nebo přitažlivost sexuální prostě existují, bez ohledu na to, zda jsou popsány "složitou mluvou" a nebo "jen" vnímány citem. Autor se pak s těmito zákonitostmi nějak vyrovnává - což ty s úspěchem činit nemůžeš, neb o nich zjevně mnoho nevíš a ani ti není od přírody dáno v dostatečné míře je vnímat. Při křivení tvaru se opíráš se pouze o nejasná tušení a nepřesné opisování z hlubin vzpomínek vlastního podvědomí, které si, na rozdíl od tebe dobře, pamatuje, cos kdy četla a slyšela. A protože ti to opisování příliš nejde, tak určitě věřím, že se kopírovat nesnažíš. Jenže co je to jiného? Skutečně tvůrčí práce spočívá v alespoň částečně novém uchopení jazykové skutečnosti, změně (aktualizaci či v krajnosti úplném popření) způsobů předchozích, již někým uskutečněných. Byť jsi přesvědčena o opaku, nevymyslela jsi jedinou vlastní věc. Ba co hůř, ani náznakem k tomu nesměřuješ, jen velice primitivním způsobem ředíš a przníš to, co už napsali větší duchové před tebou. A právě to je onen pověstný kámen úrazu. Učený z nebe nikdo nespadl, a přestože se nad některými zdejšími texty nemohu snad ani zasmát, kdo projevuje opravdovou snahu, má můj respekt. Ale kdo pouze pomateně blouzní, tomu jej nedlužím... protože ten zabíjí poezii, ještě než se může narodit. V případě, že je takovému člověku -náct let, tak sám věk je omluva a existuje určitá naděje, že buď svého nezralého počínání zanechá a nebo se třeba něco naučí. V případě tvém doporučuji shromáždit několik útržků z děl básníků konce 19. století, uzavřít je do modlicích mlýnků, uchopit je do obou rukou a usilovně jimi točit dokola až do umdlení. Bude to bezesporu účelnější než to, co děláš teď.

Mirosládku: nepíšu to kvůli Nobelově ceně a pravděpodobně nikdy se nebudu snažit kopírovat vzor, co nějaký chytrák vymyslel, taktéž nikdy nebudu vařit podle Magdaleny Dobromily. Mám své fantazie dost, i když ti nesedí a už vůbec si nedovedu představit, že nějaký inteligent stanoví postup a rytmus či návod do knih (např. sexuality), aby se ostatní podle toho řídili. To už by bylo po poezii, nemyslíš?

Miroslawek
09. 10. 2007
Dát tip
ne, že by to textu příliš pomohlo, ale měla by sis v těch daktylech a trochejích udělat drobátko pořádek

Marcela.K.
09. 10. 2007
Dát tip
Láska, láska láska...ta každého zpráská ;-)))


zzlatý
09. 10. 2007
Dát tip
tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru