Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Opilec

09. 10. 2007
13
36
3723
Autor
Houmeles

 

odshora dolů

pomočil se opilec -

cvrčci dál cvrčí

 


36 názorů

Houmeles
15. 10. 2008
Dát tip
"pochcal se" vyvolává emoce. Já, přiklopen pod vývěvou všech emocí přikryl jsem se galaxií zmaru. Asi zajdu na rum. Ale bude to houby platné.

neroušek
15. 10. 2008
Dát tip
Jestli tam bylo "pochcal se",tak to bylo lepší, dí neroušek.*

jorel
17. 10. 2007
Dát tip
báječný. drsný. realistický. octová příchuť života :o) *

StvN
14. 10. 2007
Dát tip
To je sice pravda, ale tato pravda stejně jako mnoho jiných pravd nijak nevysvětluje skutečnost, že souvislost mezi cvrčky a pomočeným opilcem neexistuje. Cvrčci jsou nejlépe slyšet v polích, takže by to musel být opilec jdoucí domů z hospody z jedné vesnice do druhé....

Houmeles
13. 10. 2007
Dát tip
StvN: Když cvrček cvrčí nebo když někdo močí, je to cvrkot. Když se někdo ůpomočí do kalhot, není to slyšet. A cvrčci dál cvrčí.

StvN
13. 10. 2007
Dát tip
Tady mi chybí souvislost mezi cvrčky a opilcem. Je to asi jako napsat vychází slunce - rohlíky stojí korunu padesát a takových tvrzení by se dalo najít mnoho. U haiku jde o to, aby tvrzení bylo jedinečné.

Zbora
10. 10. 2007
Dát tip
Například pro útvar hospodských štamgastů. Pomočil se je tady odpovídající vyjádření, protože se jedná o popis. Pochcal se je už slovo zabarvené, kterým sděluješ, že se dopustil něčeho nechutného a navádíš tak čtenáře konkrétním směrem, místo abys mu ponechal prostor. Takové slovo je vhodné například pro text, kterým nechceš sdělit pouhou skutečnost (která k čtenářovi promlouvá skrze jeho vnímání), ale máš za cíl přímo a úderně označit směr bez možnosti se z něj vychýlit, což haiku nikdy nedělá. Takové pojetí je specifické třeba pro beat. Tak a máš to! By sis zas nemyslel, žes nás přemočil.

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
A pro který útvar je slovo "pochcal se" krajně vhodné?

Zbora
10. 10. 2007
Dát tip
Ano, "pochcal se" je pro tento útvar slovo krajně nevhodné.

Paulart
10. 10. 2007
Dát tip
Ať si budují. Nech je být. Ty jdi a piš, co vidíš :-).

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
Darmo-šlap: Naopak, ctím realitu, byť by byla pouhým rozkladem. Ti, kteří budují tento svět, měli by se zamyslet nad tím, co budují, a nebudují-li Nic.

Darmo-šlap
10. 10. 2007
Dát tip
Počkej, počkej, odsuzuješ realitu jako "rozklad" a čerpáš z ní? :-)

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
V exilu jsme všichni, Miroslawku, všichni, kterým jde o něco více, než o konzum. V tomhle zhovadilém světě nám nezbývá, než psát, protože realita smrdí rozkladem. Paulart, máš pravdu, všechno v dnešní společnosti sází na účinek. Aby oslnilo, šokovalo. Důležité je nějak opepřit svůj mediální obraz. Hnus.

Miroslawek
10. 10. 2007
Dát tip
od roku 1999 se tu představuji průběžně velmi různorodě, bohužel nastala jistá dikontinuita, totem je/byl exil

Paulart
10. 10. 2007
Dát tip
Miroslawek - hm, fekalismus. Sice to nemusím, ale svého času jsem si četla nějaké Tvé básně v knížečce, která vyšla asi jako příloha Mladého světa. Nejsem si jistá. Když tak mě oprav. Ta čtyřverší se mi moc líbí. Co se tohoto haiku týká, nevím, proč soudit, zda to je opravdu už "síla" či ještě ne atd. To je hloupost. Buď se to takhle odehrálo - a to haiku mě přesvědčilo, že ano - nebo je to nějaká dedukce. Na haiku platí jiná měřítka.

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
Ale jo, jen se opři! To se mi líbí. Připadal jsi mi jako Jan Skácel trochu "šmrncnutý" Palivcem. Proč ne? Mám rád precizní práci a na Totemu ses představil jako velmi precizní básník. Alespoň jsem za tvými básněmi vystopoval velmi obezřetnou práci s jazykem i rytmem. Nešlo mi o to, abych někoho šokoval. Prostě jsem si opsal haiku od bezdomovce. Nic víc.

Miroslawek
10. 10. 2007
Dát tip
Zřejmě jsi nečetl mé fekální verše, jsem zakladatelem zdejšího literárního směru zvaného fekalismus. Takže si se svými předdefinovanými škatulkami vyser oko (bez urážky ;) Tohle je prostě slabé... i jako sračka.

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
Jo, zapomněl jsem ti asi poslat avi, Miroslawku...

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
To je výmluva. Jinak bys vůbec neodpověděl :-). Nuda nevyprovokuje k odsudku "srajku". Jsi výborný básník. Četl jsem Tvá čtyřverší na serveru Totem. Opravdu umíš, ale jsi estét. V tom tkví problém, že Tě "nudí" jiná realita, která se nehodí do tvého světa. Dost mě to překvapuje. Kolik že uběhlo let od provokací páně Rimbauda :-)

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
janyre, ty ses mi tu objevil nečekaně. Jasně - záchytka. Jsou plné, ale moc ti tam toho nenabídnou. Vlastně nic - za vysokou cenu. Zbora: I pro empirické zkušenosti je v haiku místa. Možná především :-).

Miroslawek
10. 10. 2007
Dát tip
Proč zjemnělí? Mne to neuráží, mě to nudí

Houmeles
10. 10. 2007
Dát tip
Nejvíce si cením reakcí Yentl a Paulart. Asi něco znaj :-). Norsko 1: Sherwood je lesem loupežníků, Robina Hooda, či jak se to jeho jméno píše. Tam číhají... Tohle není z takového lesa. Prostě už nemůžeš. Zjistíš ale, že cvrčci stále ještě můžou :-). Miroslawkovi a spol: Jste asi moc zjemnělí. Tady však slavík nezpíval. Mohl jsem to sem dát v původní podobě s výrazem "pochcal se", ale neudělal jsem to. Kvůli vám, he he. Jinak ale děkuju všem za názor!

Yentl
09. 10. 2007
Dát tip
místo "pomočil se" by mi víc sedlo "pomočený", určitý trvající stav doprovázený nezávislým cvrkotem cvrčků... jinak moc líbí :o) *

monac
09. 10. 2007
Dát tip
:-)

Zbora
09. 10. 2007
Dát tip
Nejvíc ze všeho obdivuji, když se podaří básníkovi sdělit svou empirickou zkušenost.

Fairiella
09. 10. 2007
Dát tip
tahle ne

Norsko 1
09. 10. 2007
Dát tip
mně tam ten sherwood prostě chybí

Houmeles
09. 10. 2007
Dát tip
Norsko - ale to je z sherwoodu... Cvrčci cvrčej i ve sklepech pod hospodami :-)

Paulart
09. 10. 2007
Dát tip
No, chápu, že to může nadzvednout - nejen... Já nevím, opravdu nevím, něco mě tam děsí, v tom zvuku cvrčků asi, jako když zvony zvoní a nikoho nezachrání... Za prázdnotu: típ

Miroslawek
09. 10. 2007
Dát tip
ano, tohleto se blíží spíš srajku

Norsko 1
09. 10. 2007
Dát tip
víš, co mi tu chybí ? ... sherwood :-)

Norsko 1
09. 10. 2007
Dát tip
není to tam

Houmeles
09. 10. 2007
Dát tip
Tohle asi hlavně pro Norsko 1. Samozřejmě má Houmelesák drsnější kousky, ale nevím, co snese písmácká cenzura, že.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru