Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsou

12. 10. 2007
26
46
4672
Autor
Dolfiness

Jedna starší...

I.

Jsou ženy jako prázdné misky

Sedí

Čtou

Chodí

Po pokoji

Potmě se bojí

pijou whisky

sedí čtou pláčou vaří

kojí

 

II.

Jsou ženy jako ranní rosa

tolik jsem jich už

potkal

zrána

křehounké dívčí bezbranné ženy

každá chtěla být

milována taková jaká byla

bosá

 

III.

Jsou ženy jako zajiskření

S drzostí zlobí - jak malé děti 

nezakážeš jim neporučíš

vždyť mají křídla a

tak si letí

cinkají smíchem

pokušením

 

IV.

Jsou ženy jako hořká káva

piješ ji dlouho a pořád chutná

je krásná vlídná, třeba smutná

vrazí ti pod nehty své stesky

a že má pech

a že se vzdává

a pak - že je to stejně hezký…

 

V.

a pak jsou ženy

je jich málo

hýčkají v sobě hezké sny

bolest stáčejí do klubíčka

uplétají si z něho moudrost

a snaží se ho taky hýčkat

a každý příměr, který zkusím

by byl naprosto nepřesný


46 názorů

MarK.
30. 04. 2011
Dát tip
..veru jsou! .. *

A.H.
16. 03. 2010
Dát tip
Dobré sdělení *t*

Ostrich
29. 11. 2009
Dát tip
(Pardon za dvojnásobek - nějak se mi to pořád nechtělo zobrazit a myslel jsem si, že to neodešlo. )

Ostrich
29. 11. 2009
Dát tip
Při čtení si představuji, jak tě tohle napadalo. Jak jsi se rozhodovala, jakou jsi vlastně ženou. Jakou budeš ženou? Jakou chceš být? Zkusím ti trochu pomoci s tou poslední slokou. V tvém věku jsem tu trpělivost taky ještě neměl. Teď kvůli tomu rád odložím, co se zdá být důležité. Třeba máme podobnou řeč: a pak jsou ženy je jich málo hezké sny v sobě houpají svou bolest stočí do klubíčka pro život pletou na zimu svetr, v němž svět je moudře hýčkán (Noci, v kterých se o nich zdálo jsou mlžné zprávy o ráji.)

Ostrich
29. 11. 2009
Dát tip
Při čtení si představuji, jak tě tohle napadalo. Jak jsi se rozhodovala, jakou jsi vlastně ženou. Jakou budeš ženou? Jakou chceš být? Zkusím ti trochu pomoci s tou poslední slokou. V tvém věku jsem tu trpělivost taky ještě neměl. Teď kvůli tomu rád odložím, co se zdá být důležité. Třeba máme podobnou řeč: a pak jsou ženy je jich málo hezké sny v sobě houpají svou bolest stočí do klubíčka pro život pletou na zimu svetr, v němž svět je moudře hýčkán (Noci, v kterých se o nich zdálo jsou mlžné zprávy o ráji.)

Makoves
08. 10. 2009
Dát tip
Jo, jo to jsou ty ženy. Krásné a křehké. Odvážné silné... dávám (t)

Dolfiness
19. 03. 2008
Dát tip
aha, tak děkuju :) no, ale já bych tam pocestného asi netahala vzhledem k tomu, jak ta báseň byla myšlena ;)

NIghtRunner
19. 03. 2008
Dát tip
ale ne jen mě to tak jako napadlo ... že by se to tam třeba hodilo ale to nic to jen tak :-)

Dolfiness
19. 03. 2008
Dát tip
Nightrunner: Tím chtěl básník říci, že tahle část ho dusí a měla bych ji předělat? ;)

NIghtRunner
19. 03. 2008
Dát tip
a každý příměr, který zkusím by byl naprosto nepřesný ... a tím se dusím jsem pocestný

Santi€
13. 02. 2008
Dát tip
*

Grainee
09. 02. 2008
Dát tip
je nádherná, mám pocit,že jsi to vystihl skoro přesně... věř mi, jsem ženského pohlaví :o) tipík

Dolfiness
29. 01. 2008
Dát tip
Jezdec: Zní to určitě líp. Ale chybí mi tam to ukotvení celé básně, že ji nedokážu k ničemu přirovnat. Jakoby myšlenkový výstup, to, k čemu jsem vlastně dospěla. Každopádně děkuju za čas a ochotu zabývat se mou básní. ;)

Řízek
29. 01. 2008
Dát tip
tuto je je fakt dobré, ty příměry, ještě by se ale nalo určitě víc druhů žen,... :D TIP

Dolfiness
29. 01. 2008
Dát tip
jezdec na ničem: Ahoj Jezdče, moc děkuju za kritiku a tip. Tu poslední sloku jsem komentovala už někde na začátku kritik, tak trochu se za ni stydím, ano neladí, vůbec neladí, ale významově včetně všech těch obrazů ji tam potřebuju, včetně toho přechodu do první osoby, protože to vůbec není klasifikace žen v obecné rovině, teda aspoň prvoplánově, měla to být jen taková pocta jedné ženě. Jakože- jsou různé ženy, každá je taková a maková, něco mi připomíná.. ale pak jsou některé, které k ničemu já, jako básnířka (pokud se tak teda nazvu) nedokážu přirovnat. Mluvím sice v množném čísle, ale v podstatě tím narážím na jednu zcela konkrétní. Inu básnička se mi v průběhu tvorby trochu vymkla z ruky a dost se rozšířila. :) Stačilo by málo, aby se to spravilo? Pak očekávám tvé návrhy, však myslím jsem k tomu vyzývala už dřív! Trvám jen na obrazu (ale ne nutně obratu) bolest stáčejí do klubíčka uplétají si z něho moudrost a závěru, že nedokážu najít vhodné přirovnání... Prosím, navrhni mi nějaké málo! :)

Dolfiness
26. 01. 2008
Dát tip
Smíšek: Fakt moc děkuju. :)

Smíšek:-)
25. 01. 2008
Dát tip
Velmi se mi líbííí, skvělé! */

pupin
15. 01. 2008
Dát tip
děťátkem myslím tu báseń,pa metafóra

Dolfiness
15. 01. 2008
Dát tip
nemyslím tím ani děťátko ;)

pupin
15. 01. 2008
Dát tip
jistě,díťátko už je narozené...

Dolfiness
14. 01. 2008
Dát tip
pupin: nemohla jsem tam (podle mě) vrazit slovo "jako" už jen proto, že v závěru básně ji ukončuju tím, že .. se prostě nedá k ničemu přirovnat... i když.. snad by to šlo :) Ne, nemyslím tím samozřejmě sebe.. ale někoho úplně jiného.. a velmi.. úctyhodného. :)

pupin
14. 01. 2008
Dát tip
..a ty jistě patříš do poslední sloky...?Tak to tam vraž! ...a pak jsou ženy jako já nebo a pak jsou ženy jako ona...tohle je méně sibjektivní....jen mne to napadlo - autorský právo je svatý!!!!

Dolfiness
14. 01. 2008
Dát tip
pupin: Mě původně taky napadla jen ta první sloka, ale pak jsem chtěla najednou udělat takovou typologii... všech žen, které jsem kdy potkala. Jasně, jsou některé odlišnosti, ale myslím, že (tak, jak já ženy vnímám) jsem je v jádru vystihla. Jen jsem pořád nespokojená s poslední slokou, protože prostě drhne. :))

pupin
14. 01. 2008
Dát tip
nejvíc se mi líbí te první sloka- je nádherná - jsou ženy jako misky- tak konkrétní až věstonický příměr...

Cornelie
05. 01. 2008
Dát tip
padla mi do nálady a vůbec dávám *

Dolfiness
19. 11. 2007
Dát tip
Janina6: Dík. :)

Janina6
19. 11. 2007
Dát tip
Chvíli jsem nevěřila, že to napsala žena. Málem jsem se do tebe zamilovala :-)))))))))) ***

Robinia
19. 10. 2007
Dát tip
Dobré dílko, líbí se mi.

Dolfiness
15. 10. 2007
Dát tip
Jarmila Moosová: Dík, od tebe si té pochvaly zvláště cením. :)

bože můj, to je NÁDHERNÉ!!!!! ************************

salomesr
14. 10. 2007
Dát tip
fiha, hladka, maloco sa zadrhlo...nieco mi pripomina, musim si spomenut...

levan
12. 10. 2007
Dát tip
taketo ja mozem, obcas mi drhne rytmus, zasekne sa... v inych miestach ale plynie...dalo sa snou este porobit par uprav. Ako zaklad je to dobre..ako konecne dielo , pre mna uz menej... keby som mohla dam polotip-co sa neda :) Ale inak velmi velmi fajn

Day_light
12. 10. 2007
Dát tip
Nápad rozhodne fajn..jenom z ní mám pocit, ze neni uplne docelana ..versiky...nicmne za myslenku tip :)

REDH0T
12. 10. 2007
Dát tip
...i přesto dobrý.

Dolfiness
12. 10. 2007
Dát tip
Rozumím, ale nedokázala jsem napsat myšlenku tak, aby dokonale padla i do veršů...

REDH0T
12. 10. 2007
Dát tip
ve slově geniální nebyl dvojsmysl ani jiný význam. Platí jak jsem napsal. Ta myšlenka je opravdu silná a nosná a oslovuje i mě. Ad 2/ počáteční lehkost, nápad a zvukomalebnost se mi v úplném konci ztrácí.

Dolfiness
12. 10. 2007
Dát tip
Redhot: Napsala jsem ji už dřív a nechtěl ose mi už vyčkávat, až mě konečně napadne, co jí chybí a kde ji předělat. Taky jsem si říkala, že mi asi líp poradíte vy, protože j ájsem s ní už tak trochu sžitá, přistihuju se při tom, že i když změním některá slova, pořád čtu ta původní a už se mi nedaří ji změnit.. aspoň ne tu verzi, kterou nosím v hlavě. Ale jestli máš nějakou poznámku k věci, co na ní vylepšit, tak sem s ní, jen ji uvítám. Jinak nechápu, co jsi chtěl říct tou genialitou? To mu nerozumím, nesnažím se ze sebe dělat lepší než jsem a netvrdím, že jsem Pan básník nebo Paní básnířka. A už vůbec o sobě netvrdím, že sjem génius. :)

Dáša
12. 10. 2007
Dát tip
je pěkná ... zajímavá ... přemýšlivá ... a zařazuju se, která já asi jsem ... ;o) *t*

guy
12. 10. 2007
Dát tip
je hodně mým šálkem je v ní přesně to, co v ní má být, aby byla přesně taková, jaká je *

Norsko
12. 10. 2007
Dát tip
Jsou ženy jako hořká káva piješ ji dlouho a pořád chutná je krásná vlídná, třeba smutná vrazí ti pod nehty své stesky a že má pech a že se vzdává a pak - že je to stejně hezký… :-)***

REDH0T
12. 10. 2007
Dát tip
Myšlenku jsi v té překotné snaze podělit se o vlastní genialitu neoblékl do kabátu. A tak tu stojí - oblečená - neoblečená. Zajímavý polotovar...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru