Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska je...

Výběr: rebecca13
31. 10. 2007
9
27
3453
Autor
Lyrae
 
Láska je určitě jedním z nejpoužívanějších slov na světě. Slyšíme o ní mluvit, zpívat, čteme o ní  knihy a víme, že náš rozum je na ni krátký. Někde se jí nedostává, jinde prodávají její laciné napodobeniny. Občas ji můžeme lehce získat a vždy ji můžeme lehce ztratit. Zároveň staví a boří barikády, dává naději i ničí. Jednou rukou dává růst a tou druhou posypává úrodnou zemi solí. Láska je protiklad. Jako oheň a voda, jako černá a bílá, jako muž a žena.
 
Člověk ji nikdy neviděl a nevlastnil. A žádný přesně nevyjádřil, protože lásku není možné zavřít do klece definic. Nejsou to totiž slova, ale činy.
 
Byl jednou jeden muž a jedna žena. Byli stále spolu a nic jim nechybělo. Jejich domovem byl svěží sad. Sdíleli všechno, i jedno osudné jablko, které rostlo na stromě uprostřed zahrady a které ona utrhla. Láska je sdílení.
 
V jiné době na jiném místě žili v jednom rušném městě chlapec a dívka, jejichž rodiny se nenáviděly. Ti dva mladí lidé se šťastnou náhodou potkali a zamilovali se do sebe a nešťastnou náhodou pro svou lásku zemřeli. Láska je osud.
 
V dalším příběhu rozpoutal muž kvůli únosu nádherné ženy válku. Zemřely v ní tisíce lidí. Láska je obětí i vrahem.
 
On byl znuděný životem, ona plná poezie a vřelých citů k němu. Odmítl ji. Po letech sám prosil u jejích nohou. A dočkal se stejného rozsudku. Láska má svou hrdost.
 
Oba byli umělci a jejich bouřlivý vztah plnil bulváry. Ona psala pokrokové knihy, on byl vynikajícím klavíristou a skladatelem. Láska je inspirace.
 
Svou dokonalou ženu vyřezal ze slonové kosti. Byla tak krásná, že se do ní zamiloval a žádal bohy, aby ji oživili. Ti se nad jeho prosbami slitovali. Láska proměňuje.
 
V jednom městečku na severu žily dvě děti, které se měly moc rády. Vinou střepu z rozbitého zrcadla se jejich cesty rozpojily. Děvčátko šlo dnem i nocí, sněhem a nástrahami, jen aby kamaráda přivedlo zpátky. Láska překonává překážky.
 
Byli každý z jiné země. Věděli, že spolu mohou být jen měsíc, a až do konce se vzájemně přesvědčovali, že je to tolik nemrzí. Láska je smutná.
 
 
 
 
Poslední příběh jste nepoznali. Není divu. Je totiž o mně. Na prázdné místo pod něj můžete připsat svůj vlastní zážitek.
 
Láska, ať už v knihách, písních nebo v životě, mluví o obyčejných lidech, má spoustu různých podob, a přestože je na nás, jak ji přijmeme, měli bychom si jí vážit. Znamená to, že si vážíme sami sebe. Láska jsou lidé.
 

27 názorů

Amálka
14. 03. 2008
Dát tip
Rebeko, děkuju Ti moc, potěšilo mě to. Největší dík Lyrae, že to všechno tady rozpoutala a otevřela tak krásné a důležité téma. Láska je nádherná

Amálka
27. 02. 2008
Dát tip
Potkala ho a nijak zvlášť jí nezaujal, jen takový kluk odvedle, malej, tichej, nenápadnej, byla poblouzněná starším mužem. Čas plynul, ona dozrávala bolestnýma zkušenostma, náhle jako blesk z čistého nebe - uvědomila si, že je to úžasný člověk, plný opravdovosti a že je to právě ten, kterého celý život hledá. On má asi jinou, neopětuje její touhu. Ona čeká a doufá, láska je totiž také víra, láska je trpělivá. *** je to vážně nádhera,Lyrae!!!Díky*

Lyrae
10. 01. 2008
Dát tip
děkuju vám všem, dneska mi totiž oznámili že jsem s touto sentimentálním výtvorem vyhrála literární soutěž na škole...hehe. mám radost. ale to jen tak mimochodem*

Exegill
31. 12. 2007
Dát tip
Potkali se a byla to laska na 1. pohled. Museli jeden druheho opustit a vi ze se uz nikdy neuvidi... (laska je nekonecna)

Exegill
31. 12. 2007
Dát tip
Potkali se a byla to laska na 1. pohled. Museli jeden druheho opustit a vi ze se uz nikdy neuvidi... (laska je nekonecna)

Elemmírë
25. 12. 2007
Dát tip
"Občas ji můžeme lehce získat a vždy ji můžeme lehce ztratit." Tohle je tak smutná pravda až to bolí.

assez
05. 11. 2007
Dát tip
prekrasne..."Věděli, že spolu mohou být jen měsíc, a až do konce se vzájemně přesvědčovali, že je to tolik nemrzí." ...Tohle na mi nejvic zapusobilo...fakt se mi hrozne moc libi...bez lasky se totiz zit neda...to vime vsichni. tip

Lyrae
03. 11. 2007
Dát tip
přece oněgin a taťána, ignorante:) ale neznalost někdy omlouvá. díky*

Lyrae
31. 10. 2007
Dát tip
My jsme se asi totálně nepochopili:) tak ju. díky za příběh:)

Norsko
31. 10. 2007
Dát tip
jsem rád, že jsi ráda :-)

Lyrae
31. 10. 2007
Dát tip
My jsme se asi totálně nepochopili:) tak ju. díky za příběh:)

Lyrae
31. 10. 2007
Dát tip
My jsme se asi totálně nepochopili:) tak ju. díky za příběh:)

Norsko
31. 10. 2007
Dát tip
chtěla jsi vlastní příběh

Lyrae
31. 10. 2007
Dát tip
jakou nenávist? já nenenávidím. já nechápu tvoji reakci. jax to myslel?

Norsko
31. 10. 2007
Dát tip
nechápu tvou nenávist

Lyrae
31. 10. 2007
Dát tip
norsko: je to tak. vem si problematiku pustých ostrovů. člověk by pak dal všecko na světě i za přítomnost člověka, kterého předtím nenáviděl...aspoň tak nějak si to představuju. nejezdím tam na prázdniny:)

Norsko
31. 10. 2007
Dát tip
jsme od sebe daleko, nikdy jsme se neviděli a přesto se milujeme (láska nezná vzdálenosti) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru