Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pod lampou

01. 11. 2007
12
51
5895
Autor
aleš-novák

you tube nahrávka

šedivá mokrá těžká deka

deště v pátek večer

pod blikající lampou čekám

na tu co neuteče

  

proud vody smývá hříchy z ulic

kanál se nečervená

kousky včerejších básní poletují

milostné (be)zejména

  

deštníky utíkají do kaváren

lampa jen chvíli bliká

a pak Amen

  

viděli jsme se párkrát někde

jak je to dávno už

možná že v baru Krásný ztráty

a nebo Moulin Rouge

  

pár rumů s kolou na stojáka

pohledy bez cenzury

tajemství někdy bolí přesto láká

hrát roli noční můry

  

deštníky utíkají do kaváren

lampa jen chvíli bliká

a pak Amen

  

někdy si řešívala spory pláčem

a oba jsme to věděli

že já jsem závinem ty zavináčem

jen nechce se nám rozdělit

  

přitom tak málo stačilo

vyměnit zámek cely

kam doveze mě taxi za kilo?

a to je celý...

 

deštníky utíkají do kaváren

lampa jen chvíli bliká

a pak Amen

  

šedivá mokrá těžká deka

deště v pátek večer

pod zhaslou lampou marně čekám

na tu co neuteče...

 

 

 

 


51 názorů

Umbratica
02. 10. 2017
Dát tip

Text se mi moc líbí, je to pěkná náladovka. Písničku si poslechnu někdy příště až tu budu sama.  - Vnějšková nálada se opravdu dosti podobá mé "Sezóně" ,ale já jsem se pokoušela o takový furiantsko - kašpárkovský styl,který se dnes nosí třeba v Nejlepších českých básních. - Tak uvidím,jestli to zabere,když to má tedy ty nejlepší vzory.  - Přidávám jeden velmi opožděný típek.


deštníky...(v prologu odkaz na youtube)


blikající lampa :o)

je to písnička. zřejmě bude koncem roku na cd... zpívá Eva Dvořáková, zkus si jí vygooglit, má na své stránce i mp3

mp3 v prologu...

jak se to dělá, když sem chci dát mp3? :o) (zatím ji mám jen jako přílohu v mailu...)

Ó
24. 11. 2007
Dát tip
...v takových chvílích trochu lituji, že nejsem ženou...možná totiž, že ten zážitek mohl být ještě silnější...moc pěkná...

malykuba01
04. 11. 2007
Dát tip
**

:o)

Hesiona
02. 11. 2007
Dát tip
Jo, to já zas restauruju svoje archaické kousky, a svědčí jim to :o))

no, občas se zadaří...tahle ležela rozbitá na kousky dlouho v koutě, tak jsem ji trochu poslepoval...

Hesiona
02. 11. 2007
Dát tip
To víš, my vrby... to je ta empatie :o))) Jen mě tak napadlo, že bys třeba mohl napsat něco, co nemá svoje datum v kalendáři :o)

díky Ivo, i ostatní, samozřejmě...

IVO
01. 11. 2007
Dát tip
Já věděl, že dobře činím, když jsem si Tě konečně předevčírem přidal k favoritům...*T

to jako že to odflinknete????

od toho divadla bych si zas tak moc nesliboval :o) derniéra...

tak trochu na zakázku...když se oblékne do melodie, smutek trochu ustoupí...možná :o)

avox
01. 11. 2007
Dát tip
tak strašně smutná... proč to?! */

dám na stůl rodinné radě za hodinu!

Janina6
01. 11. 2007
Dát tip
Líbilo, líbilo!!! A koukám, že nejsem sama. Tak jen típnu (teda jako tipnu, jsem nekuřačka... a s barákem... :-))) a zas běžím.

Praha-Beroun-Zdice-Lochovice-Jince-Čenkov cca 60km. začátek v sedm večer, večer pokračuje oslavou vnoučete (matka je dcera režiséra...)

no protože máš paměť děravou! Dvořajda tam hraje ke Dni poezie, ne? :)))) jak daleko je to od Prahy? malý chytá virózu, ale do soboty .... lákáš mě!!!!

pořád nechápu...nechcete přijet v sobotu na naše divadlo? malá vesnička Čenkov, sokolovna, ale bude zatopeno, nebojte se :o) jo a hrajeme Lháře od Carla Goldoniho...ale to stejně nikdo nepozná...

16.listopadu! Alfi se ženou také přijedou, že? :)))

...zámku? nějak nechápu :o)

Tak už jste se domluvili vy tři?? Kdy to bude, v křišťálovém???

já žádnýho, proto to řeším se sestrami :o) hned se mi vybavilo to okřídlené NesneSE SE SE SEstrou...

pro tyto případy já neznám bráchu - ale zase mám jen jednoho :)))

jsem spíš reakční, ale když jde o světskou slávu, neznám sestru :o) ( a to mám dvě...)

tzv. muž akční - tak je to správně!!!

a Evě už jsem ji poslal mailem...přeloženou do ženštiny :o)

Marcela.K.
01. 11. 2007
Dát tip
...tu si na noční přečtu ještě jednou :-)) teď už spěchám ..pink * :-)

tak ji zrovna uprav a pošli Evě, ne?

:o) depresivní, no...

hm...to je fakt...ale to stačí jen málo úprav, aby to mohla zpívat...když bude chtít :o)

mě předběhla jen proto, že jsem dorazila z práce až teď - melodie pro ni bylo to první, co mě napadlo, ale jak udělat z Evy chlapa, to nevím :)))

těšila se? ani jsem nevysílal žádné varovné signály...:o)

Hesiona
01. 11. 2007
Dát tip
Díky, už jsem si říkala... a těšila se... :o)

zajímavé je, že Eva Dvořajda ji četla hned pět minut po vypuštění...doufám že už volá skladateli, aby vymyslel melodii :o)

tak jo :o)

no dobrá ... přesto .... je to fakt moc hezká báseň :)))

ale zas to nepřeháněj, už přestalo pršet :o)

to není sranda - pofňukávám

taková smutná básnička a ty si z ní děláš srandu :o(((

a ona zatím teče, teče, teče jak rozvodněná řeka ..... ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru