Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet 2 - Modlitba

07. 06. 2001
1
1
2004
Autor
Valaraukar

Modlitba

 

Já nerozumím těm, jimž nade vše je kostel,
kteří věří na nebo a peklo
kvůli nimž už tolik lidí zdechlo,
pro chudáky Bible, pro boháče postel

 

snad ta víra v lepší svět, že se Kristus vrátí zpět
jim dala sílu jít dál a vpřed a nenávidět
pro tu snůšku hloupých vět se jali zabíjet
a je jedno jestli mají chrám či minaret.

 

Nechci vidět sílící
tenhle živel běsnící
blud fanatismu

 

slepé oči, ústa lživá
svatým mečem hlavu stíná
hlad terorismu.


1 názor

Kačírek
09. 06. 2007
Dát tip
Čiší z toho opravdu nepochopení, o iluzorní realitě víra není.

Aexian
28. 03. 2003
Dát tip
Ach ano, Soptíku, skutečnš se zdá, že nenávidíš víru a věřící. Ovšem víme, že to tak není. Na začátku to dost kulhalo, ale poté jsem obdivoval kvalitní básnické obrazy. Doufám, že příště své myšlenky vtiskneš do stejně reflexivní básně. Držím ti palce. Líbila se mi.

Valaraukar
08. 06. 2001
Dát tip
Asi to vyznělo jinak než mělo. Neznamenáto, že bych odmítal víru (Boha), ale odmítám církev jako takovou. Je samozřejmé, že nebudou mít všichni stejný názor (a to je dobře). Jinak po formální stránce to má určitě ještě mezery... Ale děkuju za ohlasy, je to pro mě přínos. P. S. : Nickname není z pobaltí a není ani původní. Mám hrozně rád Tolkiena, a tak jsem si vypůjčil jméno z Pána Prstenu.

Nick
08. 06. 2001
Dát tip
formy

Nick
07. 06. 2001
Dát tip
kromě té poslední sloky se mi to fakt líbilo.Myslím, že víra je každého věc, ale že se vrátí Ježíš? Já to taky nechápu... a chudák ? co mu zbejvá když na tu postel nemá - v ruce bibli mastný vlasy a na jazyku pravda :-))))

Valaraukar
07. 06. 2001
Dát tip
Ta výtka k poslední sloce se týká formy nebo obsahu? Nepředpokládám že bys totiž právě terorisnus a podobné projevy násilý a sobeckosti podporoval...:-)). Jinak díky za připomínky.

Rastin
07. 06. 2001
Dát tip
Hmm.. Hodně lidí má na tuhle věc stejný nebo podobný názor jako ty, Valaraukare. Jenom chci říct, že první dvě sloky jsou až moc zobecňující a místy si je můžu vysvětlovat tak, že věřící nenávidíš. Ostatně, máš zajímavý nick - Valaraukar, nepochází to náhodou z Lotyšštiny nebo odněkud z Pobaltí?

Zasněná
07. 06. 2001
Dát tip
Pěkné téma, ale nějak ta báseň není taková celistvá a ta poslední sloka je taky nějaká divná.

Popelucha
07. 06. 2001
Dát tip
Vypadá to, že chceš hodně říct, ale nevíš jak. Je to kostrbaté.

Mea
07. 06. 2001
Dát tip
Nic se nesmí přehánět ... a že to pár maníků párkrát přehnalo, přece neznamená, že víra je něco na co se ti ani nechce šlápnout ...

Queenly
06. 06. 2001
Dát tip
Zajímavé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru