Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Četla mi z dlaně

01. 12. 2007
16
17
4317
Autor
stenos

Vracím ji.

Je skrytá v trnu na růži v krabičce od másla plující kaluží - ukrytá do vosku zchladlého v dlani v znamínku na kůži po milování je skrytá za bolest v odkryté ráně v pletenci osudu čteného z dlaně: „Co slíbím za chvíli to brzo ztratíš čáry se nemýlí když nezaplatíš!“

17 názorů

ROMYNIKA
11. 05. 2009
Dát tip
ta poslední sloka znamená to,co Ti bylo vyčteno z dlaně?Možná místo toho mělo být něco,co skutečně vracíš.Mrzí mě,že to nevím:-),protože jinak by se mi to moc líbilo

Marcela.K.
04. 10. 2008
Dát tip
taky se mi zdá... malá, ale vcelku milá :-)

těša
04. 12. 2007
Dát tip
asi jsem popil do té míry, že to nejsem schopný úplně pochoopit, nicméně se mi obrazy líbí. Jenm mi nesedí "to brzy ztratíš/když nezaplatíš" - nesedí to rytmicky a můj (amatérský a nevyvinutý) názor je, že lepší nic, než tohle - asi by se to ztratilo v poselství pravidelně rýmované básně, ale tady mi to připadá přebytečný a snižující text jako celek.

stenos
02. 12. 2007
Dát tip
Je to jen malá říkanka, proč o ní tak žvanit?

Pacer
02. 12. 2007
Dát tip
Autor se nedostavil, za myšlenku a pointu spokojím se s tipem, byť jsem pomýšlel výše.

Háber
02. 12. 2007
Dát tip
smuTno pekné *


* * *

*

berg
01. 12. 2007
Dát tip
Dobrá, šou bude pokračovat až do zastření původních významů a motivů. ÷)) Nashle zítra večer, dřív se do virtuálna nepřipojím. ÷))

Pacer
01. 12. 2007
Dát tip
byť znalec ŠG musím jako lingvista odpovědět" ábr šou mast gou on" :))See you tomorrow :)

berg
01. 12. 2007
Dát tip
Záleží asi na tom, zda bude autor vyspalý či nevyspalý, zcelený či rozervaný, faktorů reakce bych nalezl i povícero. ÷)) Teď jen (slovy Š + G), dodám: ÁÁÁ dva tři, šou dva tři ...

Pacer
01. 12. 2007
Dát tip
Berg - ne že počkám na ostatní - počkám, co na to autor - zda se bude rvát nebo měnit :)To jsou stařecké ulpívavosti - mám rád krátká a - na rozdíl od karla Gota :)) třeba - ale nikoho nebudu přeci nutit :))

berg
01. 12. 2007
Dát tip
Á, pan Opatrný, na ostatní počká. ÷))) Ale jo, dal jsem si záležet, fonetickou část své podstaty mrzkého kritika zapojil, a ejhle! První strofa, předposlední řádek .. váhám převelice. Strofa druhá: v kontextu čteného beru bez výhrad, vědom si přitom banality vyjádření, pro které nalézám oporu v části úvodní. V části třetí postrádám větší invenci, zní mi spíše jako výhrůžka než poetický útvar. I tak ovšem (pro mou nepatrnost), zdejší nadprůměr, kořeněný jistým přesahem.

Pacer
01. 12. 2007
Dát tip
já zas té pointě docela věřím, ale řemeslo tak úplně nesedí, ta slova mi špatně zní nahlas, vt, vd, vz..a snad ta "je" jsou nadbytečná, byť podmět není pojmenován. Nevidím důvod nerozlámat do čtyř slok. Nehaním, počkám do rána, co se stane :)

berg
01. 12. 2007
Dát tip
Nad pointou váhám, řemeslo hodnotím hodně vysoko. **

Janina6
01. 12. 2007
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru