Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Som ako voda

21. 12. 2007
10
14
2894
Autor
Deepness

Cítim v sebe jej hĺbku, jej farbu, jej mnohorakosť. Je živlom, ktorého som súčasťou.

Nemožno ma chytiť a uväzniť v dlaniach. Pretečiem pomedzi prsty. Aj tých pár kvapiek, ktoré Ti  v dlani ostanú keď do mňa načrieš, po chvíli márne hľadáš.
Plávajúc po hladine dotýkaš sa ma len zľahka. Tak ako sa i ja len celkom jemne dotýkam povrchu Tvojho tela. Môžeš sa ma dokonca i napiť, ale Tvojou súčasťou sa nestanem. Ten pocit, kedy si myslíš že áno, je krátky. A prchavý.
 
Ak ma chceš skutočne poznať, nesmieš sa báť hĺbok, pretože moja podstata, moje skutočné ja je ukryté v jej tmách. Ponárať sa do tej hĺbky nie je vôbec jednoduché. A nie každému sa moja hladina roztvorí. Niektorí márne hľadajú to správne miesto, kadiaľ sa dá vstúpiť do mojej ríše. A ak sa aj hladina pre nich roztvorí sama, ak mám chuť poodhaliť niečo z mojich tajomstiev, nie každý dokáže prekonať strach z neznámeho a ponoriť sa hlbšie. Tam, kde už nepreniká svetlo tohto sveta. Do zakrivených priestorov nikdy a nikde nekončiacich. Tam, kde je nekonečné a nekončiace i poznanie samo.
 
Tam dole, v tichu a tme, voľne sa vznášajúc v náručí vody, ktorej som súčasťou, tam sa otvára ríša mojich myšlienok. Môjho poznania. Tam nachádzam poznanie ja a jedine tam je možné spoznať i mňa. Iba v tých hĺbkach sa môžeš so mnou prepojiť a byť so mnou jedno. Len tam dokážeš preniknúť každú moju čiastočku tak, ako ja Tvoju. V tých nekonečných hĺbkach sa celkom obnažení jeden pred druhým stávame jedným. Jednou mysľou. Tam sú telá nepodstatné.
 
A keď sa takto prepojení vynoríme na povrch, dokážeme intenzívnejšie preciťovať i to, čo je spojené s hladinou. Potom už môžeš voľne plávať. Kĺzať sa po hladine. Vychutnávať si môj dotyk – dotyk vody. Cítiš ma vtedy oveľa intenzívnejšie. Zavrieš oči a necháš sa knísať a voľne unášať. Teraz cítiš moje skutočné ja. Mysľou tam v hĺbkach prepojený so mnou v jedno, pociťuješ ma intenzívne i v svojom tele. Na jeho povrchu. Nádherný pocit. Pocit zdieľania mysle a vzájomného obmývania.  
 
A vtedy sme jedno. A som Ti prítomná, nech by si bol kdekoľvek. Padám na Teba ako dážď. Som súčasťou hmly, ktorou prechádzaš, v snehových vločkách Ti dopadám zľahka na vlasy. Som v šťave jablka, z ktorého si uhryzneš pred spaním. V slzách, ktoré Ti tečú, keď Ti je za mnou smutno.
 
Najradšej som však roztopašná. Vtedy na Tebe nenechám suchú ani nitku. A Ty ma cítiš všade.
Je nádherné mať odvahu vstupovať do hĺbok. Je nádherné byť jedno.
 

14 názorů

je to nádherné .... ***.....

nádhera...asi záleží na náladě při čtení...

woman
30. 03. 2008
Dát tip
tip a do oblíbených :)

Deepness
29. 03. 2008
Dát tip
Vďaka :-))

T_O_M_
29. 03. 2008
Dát tip

Marys
19. 01. 2008
Dát tip
jajaj, nejak to len po mne stieklo a ostalo vodou... necitim z toho napatie... a po prvych dvoch odstavcoch, ked som ta citil ako vsetku vodu sveta ma ten treti uplne zmiatol,...

Elyon
26. 12. 2007
Dát tip
Mám rada vodu :)

Deepness
23. 12. 2007
Dát tip
Aj takýto výklad je možný :-)

Deepness
21. 12. 2007
Dát tip
To som sa len na chvíľu stala vodou :-)

avox
21. 12. 2007
Dát tip
Roztomile snivé dílko, jen, nechci ti brát iluze... :-)) */

Háber
21. 12. 2007
Dát tip
*

ceder_john
21. 12. 2007
Dát tip
to je taková voda co teče z kohoutku, když si člověk čistí zuby..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru