Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po deseti létech

17. 06. 2001
12
0
4200
Autor
Bacil

*20. 11. 1999 - tehdy to bylo právě deset let, dnes je to jedenáct let a sedm měsíců...

Obchody jsou plné lidí
neboť budou svátky
Kolik je těch, kteří vidí
deset roků zpátky?

 

Tehdy se běh dějin splašil
každý den byl rokem
mnohý raději se zašil
a vyčkával bokem

 

Komunisté odšustili
ze scény den po dni
a lidi na sebe byli
srdeční a hodní

 

Ti, kterým je dneska dvacet
byli ještě děti
nechtějí se ale vracet
ani víceletí

 

Mají svoje povinnosti
dopředu jen hledí
vzpomínek prý bylo dosti
na co odpovědi?

 

Dnešek ale bez té doby
byl by zcela jiný
a proto mě trochu zlobí
ty netečné stíny

 

S netečností časem - zdá se -
lidé s děsem zjistí
že na Hradě vládnou zase
znovu komunisti...


Dabi
03. 03. 2002
Dát tip
Hezky vyjádřeno ... t*

jerryQ
23. 06. 2001
Dát tip
velice hezky zrymovany, ale Nezval to umel v 50tejch taky....

Miroslawek
20. 06. 2001
Dát tip
viz papouch ...

papouch
19. 06. 2001
Dát tip
já jsem sem původně nechtěl nic psát a nechat si to pro sebe... ... a taky že sem nic nenapíšu a pro sebe si to nechám. :-)

Šílená
18. 06. 2001
Dát tip
dědeček byl v uranovejch dolech....když ho slyšim kašlat tak je mi do pláče....jenže...pomůžu mu když s nim budu klít a nadávat na minulost?....ne...to si k němu raději sednu a budu si s ním povídat o tom krásnym co zažil...vrátím ho ve vzpomínkách k lásce a on se vnitřně rozsvítí..světlem se rány hojí..proč ho vracet k bolesti....nenávist je něco jako nemoc...jedna z těch nejhorších...taky člověka rozežírá zevnitř... ač jsem byla za komančů ještě prcek (a prcek jsem i nadále;o) chápu že komunismus tady udělal na lidskejch životech i na ekonomice nepředstavitelný škody.... komunisty bych samozřejmě nikdy nevolila...a přeci... Ženatej...človíčku ....píšeš že moje vnitřní cesta nezabírá.... řekni... to že se tu sejdete a zanadáváte si... zabere to?:o) Není lepší měnit sebe v něco lepšího a tím měnit ten kousek světa kterej člověka obklopuje.... a...myslím že vzhůru se může jít hlavně prostřednictvím lásky.... berte to jen jako další z možných úhlů pohledů.... chápu ty vaše... jen se s nimi nedokážu tak úplně ztotožnit... a nechci od vás aby jste se stotožňovali s mejma jen jsem cítila potřebu tady nechat pár ☼!:o))) s pozdravem šílená ochechule:o)!

Cavalera
18. 06. 2001
Dát tip
ochechule: to není plýtvání energií, to je jen pouhé a obyčejné konstatování faktu. Kurvy a svině jsou kurvy a svině a nezmění se na tom nic, ikdybych si na oči narval růžový brejle .... tralalááá

Print
18. 06. 2001
Dát tip
***!!!

Ženatej
18. 06. 2001
Dát tip
Ale jo, bejt sluníčkovatej je samozřejmě vhodný, stejně, jako je už konečně začít zavírat... Vono totiž... Bejt na ně v 50-tejch letech míň prosluněný, nemusel Tvůj děda dneska tolik kašlat a mohli jste si povídat, jak Tvůj táta s mámou jezdili s jinejma dětma květin v pěkným kabrioletu po celým světě...

Wopi
18. 06. 2001
Dát tip
Chápu Šílku. Moc ji chápu. Nenávist opravdu nikam nevede. Ale na druhé straně - co zmohli proti komunistům tibetští mniši, když jim číští vojáci vypíchávali oči a likvidovali chrámy? Jsou dvě ideologie, kdy je třeba, aby pár lidí obětovalo svoji karmu a vzalo zbraň do ruky - fašismus a komunismus. Právě proto, aby aspoň někde na zemi zůstala místa, kde by mohli ostatní sluníčkovatě žít... Protože právě tyhle dvě ideologie mají ve svém programu ovládnout svět. Klidně si vy, kteří jste duševně vyspělí, hlídejte své pozitivno. Určitě se najde pár míň vyspělých, kteří budou ochotni bojovat za vás.

Wopi
18. 06. 2001
Dát tip
Teď mi bylo vysvětlováno, že jsem nic nepochopil, že oni tibetští mniši právě tím svým postojem učí svět... ale já tohle všechno přece vím. Já vím, že dobro vyvolává dobro a zlo vyvolává zlo. Fakt to vím. Ale stejně... ty pochybnosti... jak by dopadl svět, kdyby se Hitler se Stalinem lépe domluvili...

Ber
18. 06. 2001
Dát tip
Připomnělo mi to ..nezapomenutelnou atmosféru Letný ...přeplněnou k prasknutí ...a nás navlečené zmrzlé demonstrující ...a přesto,že jsem byla v podstatě prcek .....moc dobře si vzpomínám ...na víkendy jako po vymření ...kdy nebyl otevřený jediný obchod ..a když byl ..tak co tam bylo že? A pak....dneska stačí pas a tradá .....do roku 89 jsem naše hranice nepřekročila .....I prcek si může něco pamatovat ! !!!!!!

Šílená
18. 06. 2001
Dát tip
~*~*~*~*~ lidičky já tím asi chtěla říct jediný - myslím že tím že si tu svorně zanadáváte nic nevyřešíte jen si skazíte den. Pokud víte co se současnou politickou scénou tak s tím něco dělejte a pokud nevíte tak třeba místo nadávání a šíření negativna udělejte někomu ve vaší blízkosti radost.... a jemu se třeba rozzářej oči a udělá zase radost někomu jinýmu.... a večír tady bude o pár šťastnejch usměvavejch lidí víc. ~*~*~*~*~ wopi - dráčku...co třeba Gandhí....bojovat se dá ruznými zbraněmi... třeba nenásilým a láskou....

Bacil
18. 06. 2001
Dát tip
Šílko... když si vezmeš moje věci tady na Písmáku, tak asi 95 % jsou věci, které žijí přítomností nebo se snaží pozitivně hledět dopředu... no a tahle patří k těm pěti procentům, já nechci aby to bylo víc, protože souhlasím s Tebou - lepší vyzařovat pozitivně a bojovat nenásilím a láskou - ale na druhé straně... i tak je třeba vědět o tom, že zlo existuje, pojmenovat ho, nezakrývat si oči... nene, nemyslím nimrat se v něm a věnovat mu pozornost, kterou si nezaslouží, jen - vidět ho... Díky, lidičky.

Wopi
18. 06. 2001
Dát tip
Jo, taky už bych to uzavřel a dneska se budu o to víc usmívat, protože Šílka je moc moudrá osůbka... :o))

Šílená
18. 06. 2001
Dát tip
Bacílku:o)!......vím že existuje zlo a smutek...v mnoha podobách... a věř mi... oči si nezakrývám a když s něčím můžu něco udělat, snažím se .... nic proti tvému dílku...vím že většina tvých básniček je psána laskavým perem....já reagovala spíš na vlnění v kritikách... ale nechme toho...venku začalo krásně lejt...a ochechule by ráda do vodičky....a kvůli takovýmhle debatám bychom neměli zanedbávat svoje blízký...;o)

ochechule
18. 06. 2001
Dát tip
wopi...- ochochochochoch...houby moudlá...moklá je!...až za ušima....krásně sme promokly.....ochochoch ~*~*~*~;o) MVR!♥

Wopi
18. 06. 2001
Dát tip
:o))))))))♥

??? jsou všichni komunisti špatný??? myslím, že ne nemůžu přece říct, že všichni komunisti jsou hajzlové a svině, a jestli jo, tak jsem asi trošku omezenej nechci působit jako nějakej rudej kmér, ale takhle generalizovat se mi prostě nechce

Daemonica
18. 06. 2001
Dát tip
Jsou momenty, kdy generalizovat nelze, ale jsou i opačné. Nelze generalizovat způsobem "všichni, kdo nemají rádi mrkev, jsou takoví či jiní", ale lze generalizovat "všichni, kdo vezmou samopal a vystřílejí třídu bezbranných dětí...", "všichni, kdo dobrovolně a z vlastního uvážení propagují zabíjení nebo zločineckou ideologii...", tam totiž se ti lidé SAMI dostatečně charakterizují. A pozor: NEODSUZUJI - jen říkám, že oni sami si zvolili svoji cestu a ta cesta o nich něco vypovídá. Třeba aspoň to, že nemají dost soudnosti, aby poznali, kam ta jejich cesta vede...

Cavalera
18. 06. 2001
Dát tip
.... já jsem se chtěl jen Vám všem omluvit a zejména ochechuli za to co jsem napsal. Byl jsem opitý a neměl jsem sem chodit a psát, promiňte:-(

Cava..... to už se mi taky stalo :-))))) /ale u tebe to je ještě v pohodě a víš cos napsal a kam to napsal.... hih, . . . . :-)/

Vojtek
18. 06. 2001
Dát tip
pro jistotu jsem nečetl výše uvedené kritiky... *!!!

Mea
17. 06. 2001
Dát tip
Jujda, to se nam to semlelo, a voni si nedaj pokoj! Mrchy! Sou jako krysy ... nebo mor ... svině!

Cavalera
17. 06. 2001
Dát tip
jo jo .. a kdyby jen na něm .... s jednou malou poznámkou, přestali tam někdy vůbec vladnout? ..ť

papouch
17. 06. 2001
Dát tip
taky nemám ty kurvy rád

Helene1
17. 06. 2001
Dát tip
ANO, Bacilku.. a ja si ale zase zajdu do lanske obory na houby..(just kidding)... ale dik za pripominku..

Wiki
17. 06. 2001
Dát tip
:-)

Wopi
17. 06. 2001
Dát tip
Strašný je, že spousta těch, kteří byli v té době děti si vůbec neuvědomuje, CO to byl "socialismus" a tu dobu si na základě nějakých zmatených představ idealizuje....To mě děsí!

Wopi
17. 06. 2001
Dát tip
Že vám nevadí chybějí čárka za "děti"? :o)

Cavalera
17. 06. 2001
Dát tip
Na pravopis já jsem jak pes ... ale vůbec nevím o jaký čárce mluvíš:-)))))

Wopi Wopi, ty si s tím opravováním chrupek nedáš pokoj...:))) Jinak viz papouch.

Mámalibor
17. 06. 2001
Dát tip
ser na to , to mas jedno , kdo tam hrabe ,akorat by tam meli nechat vzdycky teho kdo ma nahrabany , treba potom by uz nemel takovou spotrebu , ale oni se tam stridaji aby meli neco vsichni a jak se jmenuji to mas jedno , vsechno je v lidech a ne v nejakym pojmenovani , ale horsi je kdo na to stale doplaci ? No kdo , kdopak , ty co na ne uz nevyjde rada,,,,:-))))!*!*!*!*!*!*************;D;D;D

jo jo, i to je možný . . . Wopi: :-))))))))

Diana
17. 06. 2001
Dát tip
To je svatá pravda. Tak zodpovědně se snažím volit - a vždycky se to jaksi zvrtne ! Co s tím?

Danny
17. 06. 2001
Dát tip
*

Naso
17. 06. 2001
Dát tip
Protestsongy vďaka politike prichádzajú opäť do módy (vyjdú z nej vôbec niekedy?), avšak po skoro 11 rokoch premien a invázie (ne)hodnôt zo Západu občas mám chuť zvolať: KONZUMIZMUS HORŠÍ AKO KOMUNIZMUS! Zatiaľ však nič nekričím, iba tuto Bacilovi prišívam v poradí ôsmy tip.

? ...neviděl bych ve všem komunisty... ...kromě toho prvotní idea komunismu není tak špatná, až na to, že je nereálná... ...provedení horší...

avi

Wopi
17. 06. 2001
Dát tip
Ramiz - já bych je taky neviděl ve všem. Jen v hajzlovinách a ještě větších hajzlovinách...

Wopi: Jo, tak nějak.

Diana
17. 06. 2001
Dát tip
A hlavně v těch největších, Wopi, to'jsi zapoměl dodat.

ochechule
17. 06. 2001
Dát tip
lidičky...tady jeden z těch co byl ještě dítě a neuvědomoval si.... tak pokud jsem mimo tak mě omluvte.... ale....cítím tu spoustu negativní energie od sluníčkových lidí.... "kurvy, sráči, hajzloviny".... všechno se ve mě sevřelo..... kam vede tato cesta?..... neměla by být důležitější ta vnitřní cesta ... každý den nový obzor.... a světlem z nás svítit ostatním a měnit svět láskou k lepšímu....proč ztrácet energii nadáváním a rozhořčováním.... pokud víte co tak s politickou situací něco dělejte.... ale tohle možná k ničemu nevede... omlouvám se.... jen se mi tu udělalo děsně neobjektivně smutně.

Ženatej
17. 06. 2001
Dát tip
ochechule: Nojo, jenže vono se to vždycky sevře jen v těch sluníčkovejch a ta Tvoje vnitřní cesta na ty svině nezabírá... Ramiz_Achundov: to dílko je tak trochu vo tobě, řekl bych...!

Wopi
17. 06. 2001
Dát tip
Ženatej: přesně. Těch sluníčkovej šlo pod sekyru nebo do uranovejch dolů víc než dost. Člověk mohl být sebesluníčkovatější, ale nemohl číst nic jiného, než co mu soudruzi vybrali, nemohl poslouchat nic jiného, než co mu soudrzi vybrali a nemohl jet tam, kde se lidé na sebe mohli usmívat. Není náhodou, že v socialistických zemích byl průměrný věk o 6 let kratší než okolo. Právě pro to, že sluníčka na TUHLE ŠPÍNU nestačila...

Wopi
17. 06. 2001
Dát tip
Ochechule to nezažila, takže neví, o co jde. Na jedné (té větší) straně je to dobře, ale trošku i ne - protože nedokáže posoudit.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru