Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moje já versus TVŮJ život

04. 01. 2008
20
18
2547

Položil si mě na propálenej koberec
(Hned vedle bubnů)
Jak moc byl můj pohled nechápavý?
Když si rval ven z kalhot mozek
Jen tak mimochodem:“Co předehra?“
„Ta byla v taxiku…!“

 
Mám odřený záda
a v telefonu nesčetně zpráv

 
Je to jako včera
Jarní odpoledne a postáváme v parku
Mám v puse chuť krabicovýho vína
Strkáš mi do kapsy papírky
se slovy: “Miluju tě“

 
Moje rty jsou popraskaný a za oknem mrzne
Balím si cigaretu spocenými prsty
A tvoje papírky lepí tak žalostně málo
jako já milovala tebe

...


18 názorů

Takže já jsem podle Augustuse děvka? To je to, co jste pochopili z té básně? Tak hele... Je to o tom, když mi bylo 15 a zamilovala jsem se do jednoho bubeníka, trávili jsme spolu každej den asi rok. Já to tak nevnímala v té době, líbilo se mi to, on byl ten potetovanej, zkaženej kluk a já ta hodná holka, které ukazuje svět. Nechci tvrdit, že nejsem morálně vadná, jelikož skoro určitě jsem, ale nikdo nemá právo soudit činny druhých jenom proto, že by to udělal jinak nebo proto, že má pro něco jiný měřítka. Navíc morálka je jen nedostatek odvahy. Takže tak jako o mě Augustus s úspěchem může tvrdit, že jsem děvka, můžu o něm já říct, že je suchar, protože víc než vlastní spontánní pocity je pro něj důležitý názor společnosti(jenom příklad).

Andre
16. 07. 2010
Dát tip
Augustus: Nemyslím, že by někdo někdy oficiálně stanovil, co to je děvka. Proto o tom můžeme diskutovat. :-)

Augustus
15. 07. 2010
Dát tip
Děvka je ten, kdo prodává svou duši, za peníze, výhody nebo jen tak z rozmaru jako dívenka v básni. Tohle je obecně lidský rys bez ohledu na pohlaví. Pokud myslíš třeba prostitutky či prostituty, tak ti pouze poskytují služby a neničí bez důvodu sami sebe nebo druhé. Proto také nejsou tak morálně vadní jako dívenka z básně a mnoho jí podobných. Existují věci příliš cenné, než aby se zahazovaly jen tak do špíny, protože nevíme, co s nimi...nebo třeba se sebou.

Andre
15. 07. 2010
Dát tip
Augustus: Myslím, že ne vždy muži dobře chápu myšlení dívek. Děvka je podle tebe žena, co se vyspí s kdekým jen tak? Děvka to nedělá jen tak. Mě tahle tak ale nepřipadá. Konec dobrý, všechno dobré. Proč tomu něco vytýkat, zajímalo by mne, kde autorka čerpala inspiraci. Forma je zvolená dobře, mrazivá atmosféra z veršů přímo vystupuje.

Augustus
14. 04. 2010
Dát tip
Tohle se mi již líbí více. Sice bych měl proti formě jisté výhrady, ale skvěle to vystihuje myšlení dí\ěvek, které jsou schopné vyspat se s kdekým jen tak. Přece jenom to, jak moc jej miluje či ne, měla řešit předtím, než se nechala položit na koberec.

Aleinad
14. 04. 2010
Dát tip
"Když si rval ven z kalhot mozek" :- ) dost dobrý, fajn obraty a obrazy, akorát teda "zpocený" je se zet.

Anuschka
08. 04. 2010
Dát tip
A tohle jo. Tip!

nomeolvides
03. 03. 2010
Dát tip
mrazivé t*

A.H.
22. 08. 2009
Dát tip
usilovně přemýšlím, čím mne Tvé obraty oslovily. *t*

solomon
17. 08. 2009
Dát tip
vadí mi tam ty bubny...jinak je to moc dobrý co znamenaj ty bubny ??

hifi
18. 03. 2009
Dát tip
mně se to zatraceně líbí

Prlenec
07. 09. 2008
Dát tip
Moc se mi to líbí... škoda, že nemůžu víc než pouze tip... kdyby na první stránce knihy našel něco podobného... možná bych si přečetl celou knihu.....

syrové až drsné...

moorgaan
16. 03. 2008
Dát tip
rekl bych taky ,ze tam je atmosfera a jen tak mimochodem: ta předehra v taxíku..to je uzasny! /*

Rabb
16. 03. 2008
Dát tip
podle mě atmosféry tak akorát..*

Ježková
06. 01. 2008
Dát tip
Nijak zvlášť zajímavě podaný příběh, nepovedeně vykreslená syrová atmosféra, závěr prvoplánový... Počítám, že kdyby z toho byla povídka, líbilo by se mi to mnohem víc (nějakej prozaickej potenciál to podle mě má)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru