Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slunce už nesvítí tolik dní

07. 01. 2008
14
47
4543
Autor
Zvrhlík
bezradný slepec
s pomocí psa a hole
hledá své brejle

47 názorů

Makoves
19. 09. 2010
Dát tip
U tebe si rád počtu. Snažím se pochopit o čem to Haiku doopravdy je.

Můra73
30. 05. 2009
Dát tip
Možná není úplně bezradný, když si vzal na pomoc hůl a psa. Jinak se mi líbí.

dokonce i slepí lyžaři mají bílé hole :o) pes na tom sněhu nebyl vidět...

pozorovatel
09. 01. 2008
Dát tip
v poho,kámo

Oldjerry
09. 01. 2008
Dát tip
Pozorovateli - Nedalo mi to - přečetl jsem to celé znova a dávám ti za pravdu, je holt ! vidět, že mám taky jen jedno (oko)... A proto velký soráč...

zorka
08. 01. 2008
Dát tip
:-)))

Oldjerry
08. 01. 2008
Dát tip
zorka - jo a taky topí bílým uhlím...(:-D)

zorka
08. 01. 2008
Dát tip
a to, že slepci jezdí na bílých kolech, to ste věděli? :-)*

Oldjerry
07. 01. 2008
Dát tip
vykuř si, bledá tváři. Manitou nech je ti milostiv, jakož i Quetzalcoatl...

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
myslim, že nemluvíme stejnou řečí, rudý bratře to si radši vykouřim dýmku sám

Oldjerry
07. 01. 2008
Dát tip
To už uhýbáš stranou, milý Pozorovateli, to už začínáš kritizovat mně a ne autora, ale budiž, - od toho jsi přece kritik.... tu thalinu jsem četl, ale protože to je stejným směrem jako to píši já, nechal jsem to stranou... thalino - promiň, měl jsem to zohlednit...

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
můj milý bratře a sestro, je vidět, že toho příliš o názorech, na které reaguješ, nevíš páč tu už zaznělo "podle mě nosí brýle ti slepci, kteří mají nějak viditelně poškozený zrak...například ji každé oko směřuje jinam, nebo mají třeba zákal, který nevypadá zrovna hezky, nebo tak něco a nechtějí aby to ostatní viděli, třeba ne proto, že by se styděli, ale proto aby nás ostatní ušetřilo toho nepříjemného pohledu." sry

Oldjerry
07. 01. 2008
Dát tip
Pozorovateli : Proč tobě ? Ne - nebo nejen tobě. Myslím, že na tuto okolnost tu nepřišel nikdo... nebo to zase považuješ za vopruz ?

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
ty olde, to píšeš mně?

Oldjerry
07. 01. 2008
Dát tip
Moc toho bratři a sestry o nevidomých nevíte... viděli jste někdy slepé oči ? Žádná krása pomněnek, povidlových koláčů a podobných příměrů. Proto nevidomí většinou nosí tmavé brýle - jen jako kosmeticko-estetický prostředek. Prakticky je to na hraně : slepci by i bez hole našel brýle pes...

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
avi

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Ša-gej: Zkrátka takový absurdní. To máš na mysli? Nebo haiku s černým humorem. Absurdní haiku je asi nonsens. Nebo ne? PS: Neměla bys nějakou konkrétní výtku? Chápu, že se ti to nelíbí, ale nevím co přesně ti nešmakuje. Abych věděl zda příště víc "kořenit" nebo míň solit. :) Aby sis taky pošmákla. :)

čaro
07. 01. 2008
Dát tip
Ale hajku může být vymyšlené.

Dášeňka
07. 01. 2008
Dát tip
Divně tajuplný. Za těmi brýlemi je jistě schován nějaký vesmír.

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
avi

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Ša-gej: Co ti na tom přijde divné? :)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
:)tak tak je vtipný a smutný a působí manipulativně, když slepec si nasadí brýle, aby okolí blbě nečumělo, i když slepec čumění nevidí a tudíž mu nevadí, chce být ve společnosti brán co nejnormálněji, tzn. tmavá skla a vo tom to celý je:) podivný pocit z činnosti, která je vlastně nesmyslná z logickýho hlediska, ale důležitá z toho sociálního + kritika Paulart modře!:)

Paulart
07. 01. 2008
Dát tip
Může v tom být cosi zapomenutého. Reflex z doby, kdy ještě viděl. Pro nás pak symbol absurdity - hledání toho, co nepotřebujeme. A nebo abychom vypadali nějak přijatelně. Je to zvláštní, někdy mě napadá, že kdybych byla slepá, asi bych si přestala tolik hledět svého zevnějšku. Ne že bych chodila špinavá, ale protože nikoho nevidím, necítila bych tak tíživě pohledy okolí, které nás nutí do přetvářky a do nesmyslných mód.

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
avi

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Jinak vřele doporučuju tento článek: http://haiku.bloguje.cz/558401-haiku-neni-mukarovsky.php Nebojte není moc dlouhý. :) Myslím, že pro tuto situaci jako stvořený.

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Ale haiku ze své podstaty žádné hluboké pointy nemají. Aspoň to píšou na www.haiku.bloguje.cz (tak nějak je ta adresa) a tam by o haiku měli něco vědět, ne? :)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
pak jsem také chytré, bystré děvče

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
holky, zkazily jste mi veškerou radost, tak dlouho se o tom ještě dalo pindat a vy to rozseknete hned..:( jasně, že máte pravdu a thalina dokonce i tu hlubší pointu

Fairiella
07. 01. 2008
Dát tip
vždyť to říkám, ale zhuštěnou podobou :D

Fairiella
07. 01. 2008
Dát tip
(podle mě jsou slepecký brejle normální sluneční, aby nikdo neviděl, že ten člověk je slepej, ikdyž je to samozřejmě jasný i jinak, ale nechce, aby mu bylo vidět do vočí)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
víš to jistě? a jsou průhledný?

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
pozorovatel: tmavý? :)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
a jestlipak víš, jaký brejle jsou slepecký brejle?

Fairiella
07. 01. 2008
Dát tip
Protože mi tam chybí síla okamžiku. Spíš mi to připomnělo Macha a Šebestovou :) to už tu prostě bylo...

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Pozorovatel: :) já ti to neberu ale těžko bude slepec nosit brýle dioptrické nebo sluneční (ale proč ne) slepecké chybí záměrně: 1) aby to bylo víceznačné 2) narvat do 17 slabik 2 téměř totožná slova není z estetických důvodů zrovna optimální V povídkách taky nemáš: "Pil z hrnku o výšce 15 cm, šířce 10 cm, který byl puntikovaný fialovými tečkami apod." Často tam máš pil z hrnku a zbytek je na čtenáři, aby si to domyslel jak chce on sám. Jen jsem chtěl ukázat, že ten slepec zas takovej blbec bejt nemusí. :) Toť vše.

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
protože tam nemáš "slepecký" ty vůbec nečteš! a proč by slepec se slepeckejma brejlema nemohl být narsic? áha našels společenský paradox a nevíš o tom

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Proč by slepej nemoh hledat třeba slepecký brejle? :)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
jasnej narcis slepej a hledá brejle to ti nedošlo? čti pořádně, sakra!

Zvrhlík
07. 01. 2008
Dát tip
Fairiella: Proč myslíš? pozorovatel: Proč myslíš? :)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
to je ale blbec:))) (ten slepec)

Fairiella
07. 01. 2008
Dát tip
to je hodně slabé.. máš lepší :)

marsyas.
07. 01. 2008
Dát tip
natěšený listonoš otevírá brašňu a háže dopis do schránky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru