Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soví balada

Výběr: Augustin_Šípek
18. 01. 2008
16
25
2402
Autor
Vio


Soví balada


Jako by střecha stekla okapem
    tak byla rudá
        tak jsem ji viděl
pálenýma očima
sovy z podkroví
zase jsem vylétl za tmy
    a do ní se i vrátím

Hrála         tím tónem
notová osnova přetínala tělo
    jako žíly na sněhu
        soustředěně
seděl jsem z toho na židli
        alespoň dřevěné

On byl tak šik
tancem s křídly slov
svištělo ticho s řetězem na pařátech
        ale
    já byl na hrušce
z ní         se tak sladce padá



25 názorů

médea
07. 12. 2010
Dát tip
*

zolli
21. 03. 2009
Dát tip
Aha chápu vedle hrušky rostla palma. :o) Mě nenapálíš!

Vio
20. 03. 2009
Dát tip
zolli: na kokos jako obvykle

zolli
16. 03. 2009
Dát tip
To se mi líbilo, jen mi chybí informace, na co jsi z té hrušky dopadl.

O.S.to6
20. 12. 2008
Dát tip
*! ... pvní strofa utkvěla, až inspirovala... doufám, že se nebudeš zlobit.

alina
20. 01. 2008
Dát tip
*

* (bez zbytečných keců)

papouch
18. 01. 2008
Dát tip
mi vadí, když je něco jako a zrovna dvakrát .. a vadí mi to apriori .. ale to je můj problém .-)

Vio
18. 01. 2008
Dát tip
Koukám, že kritici se na mně dneska vyřádili... téměř jako legionáři od Zborova :-)

Zbora
18. 01. 2008
Dát tip
Zábavné*

Smetiprach
18. 01. 2008
Dát tip
ten šiktanc je hrozná otřepanost... jinak fajn

Vio
18. 01. 2008
Dát tip
To je můj problém... téměř vždycky mi tam čouhá nějaké to ego... převážně moje. I tak lze ovšem ego zobecnit.

Miroslawek
18. 01. 2008
Dát tip
"Ona" mi nevadí... a vlastně ani "on" a "já". Ovšem vystavují v básni zbytečně do popředí "určitá" ega a já bych raději viděl těžiště textu posunuto trochu někam jinam, zatíženo někde jinde.

Vio
18. 01. 2008
Dát tip
Asi jsem to dotahování šroubů pochopil trochu jinak. Už jsem se synchronizoval.

Miroslawek
18. 01. 2008
Dát tip
Přeci jsem nikde neřekl, že máš nebo by bylo vhodné cokoli škrtat. Záleží spíš jaká slova k sobě jak posadíš, tedy o styl či lépe způsob (montáže ;) A to nemyslím pouze v otázce míry výslovnosti. Při čtení textu by na mne asi neměla dýchat ona záměrnost a práce při dosazování jednotlivých dílů skládačky, ale především autorem zamýšlená výpověď. Záměr, soustředění, řemeslná práce jsou jako součásti tvůrčího úsilí v pořádku, ovšem jsou to procesy, které snad mají být pod povrchem nikoli na švech básně. A přitom by mnohdy opravdu stačilo nepřepínat strunu, nechat text, významy volněji téci. Že to někdy prostě nejde, vím sám dobře.

Vio
18. 01. 2008
Dát tip
Míro, nevím, proč víc než kdy jindy, ale takovou segmentaci používám už nějaký ten pátek. Jinak by se tam asi dalo něco škrtnout, ale já již tradičně nechci. Možná dopovídám víc, než je třeba, ale mně osobně by to tam chybělo. Mimochodníkem, on a já Ti vadíme, ale ona Ti nevadí? ;-)

Miroslawek
18. 01. 2008
Dát tip
Proč mit ten tvar připomíná víc než kdy jindy mé texty? ;o) "On" a "já" z básně trochu vyčnívají do směru mimo mé chuti, ovšem jinak jsou některé obrazy výtečné, jako vždy u tebe komplexně budované, postupně rozvíjené - no a ona již zmiňovaná segmentace se mi asi musí líbit... místy malinko mechanicky a na můj vkus příliš dotahuješ šrouby, aby to k sobě pevně dosedlo - na druhou stranu je to méně, než si u tebe pamatuji z dřívějška.

Honzyk
18. 01. 2008
Dát tip
..no nekecej:))))))....

Vio
18. 01. 2008
Dát tip
Honzyk: já sem tu "novej" už 7 let... je na mě doživotní záruka...

Honzyk
18. 01. 2008
Dát tip
...no, to je krasny, uplne sustivy jako to sovi peri v noci...a ten KONEC KRASNEJ S HRUSKOU...! ... este ze sipkajz vyberakoval....no krasny, a ty ses tu novej, zejo..? Krasa teda***

martinez
18. 01. 2008
Dát tip
a moje dvojí nějak je taky navíc :o)

martinez
18. 01. 2008
Dát tip
pro mne je navíc to alespoň dřevěné, ta část kolem židle je nějak pro mne nějak hůř uchopitelná než zbytek

úžasně obrazné, sevřené, myslím, že tam není ani slovo navíc. tV

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru