Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Očistec solí

10. 02. 2008
11
11
2598
Autor
NePoe_ta

Dřív než vstoupím, zaťukám lžící na okno

Celá společnost uvnitř se otočí.

 

Pak vstoupím do dveří, spatříš mne ve dveřích

Co je to za omyl v osobě, budou si říkat.

 

Potom přistoupím ke Tvému stolu, a Ty mne poznáš

V místnosti to zašumí mexickou vlnou.

 

Vstoupím do Tebe, zdržím se ale krátce

Všichni to poznají, dlaněmi zakryjou dětem i sobě oči.

 

Vystoupím z Tebe odvážným skokem do neznáma

Nikdo nic nepozná.

 

Ve dveřích vystřihnu důvěrný pozdrav ve stylu „Na brzkou shledanou“

Nikdo se ani neohlédne.

 

Pak pospíším alejí platanů na konec nekonečného Boulevard du Souverain

(žádná z rozdělaných věcí nesnese sebemenší odklad ...)

Livrejovaný vrátný nasype sůl do stop pozůstalých na chodníku

(uklouznutí a trapasů bylo dost)

 

Nutno domyslet, že v Bruxelles nesněžilo radno let.


11 názorů

rybkaH
06. 03. 2014
Dát tip

JO, ta mě dostala..*


NePoe_ta
08. 06. 2008
Dát tip
Ech, ten livrejovaný vrátný, spolu s poslíčkem v uniformě, se nám tam v bleskově proklikávaném meziokenním prostoru ztratil. V přeneseném slova smyslu chtělo být poukázano na způsoby vedené dle nejlepší společenské etikety, které si však v důsledku nic nezadají s popadnutím za límec od vyhazovače na poslední vesnické tancovačce, kdy po krátkém letu nám nezůstává než zastírat svou bezradnost z nenadálé situace zkoumáním tvrdosti kočičích hlav obvzlášť citlivými části těla ... Ještě jedno plácnutí do hejna, makrelko.

NePoe_ta
05. 06. 2008
Dát tip
Makrelko, na rty, nepřikládáme kdejaké jiné cizí rty či jiné důvěry nehodné předměty. Lžíce - vyjádření intimity. Psáno obnaženě, bosomoze, bez bot, bez ponožek, ťukat tedy olízanou lžíci! :) Stává se ale že jsme v momentě nejvyšší intimity veřejně přistižení; vzpomínám na jednu pani učitelku, která spolužačce zpod lavice vytáhla památníček, začala z něj číst pro smích celé třídě; medové básničky. Holka začala brečet, ale učitelka afektovaně pokračovala ... Dík za návštěvu, mávačka do Náchoda :)

Makrelka
03. 06. 2008
Dát tip
Dřív než vstoupím, zaťukám lžící na okno Celá společnost uvnitř se otočí. moc pěkný! tip To musím někdy vyzkoušet - zaťukat lžící na okno. Ale jakou - na obouvání bot, nebo polévkovou? Livrejovaný vrátný - to je jako kdo?

NePoe_ta
03. 03. 2008
Dát tip
... poklepem na staré dobré poctivé ... (že nikoho nečekáte? ale, ale ...)

NePoe_ta
03. 03. 2008
Dát tip
Rabbe - pro samé praskání v kostech vím, že nepochybovat rodí v pochybnostech. Návštívivším přeji nenadálé návštěvy ohlašující se klepem kloubů na poctivé dřevo.

katugiro
12. 02. 2008
Dát tip
Moc zajímavé. *

Milly
11. 02. 2008
Dát tip
hmmmmm, vypadá to zajíamvě.... Někdy, až se proberu, tak se vrátím a budu asi žasnout ještě víc....

Rabb
10. 02. 2008
Dát tip
no poe! nikdy jsem o tobě nepochyboval..*

zasáhla mě v tuto chvíli ... ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru