Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ignis Ardens

Výběr: Print
20. 02. 2008
15
21
4539
Autor
Háber

Ignis Ardens - (lat.) blčiaci oheň - podľa proroctva Malachiáša

Na teba myslím každé ráno v chráme že sa nemám modliť na bohoslužbách ale mám sa modliť omšu blčiaci oheň s menom Jozef Sarto ktorý horí vo mne benátsky patriarcha ktorý sa vrátil domov v truhle už s večným označením Pius X. chudobný v každej funkcii pre bohatých a bohatý aj v biede pre chudobných keď chvejú gregoriánske chorály lásky k najvyššiemu

21 názorů

oleandr
24. 02. 2008
Dát tip
...

Print
23. 02. 2008
Dát tip
tohle bez ukotvení zásadních znalostí, je hrách na stěnu... mám radost, že ke mně tak promlouváš!!*

Háber
22. 02. 2008
Dát tip
nostalgik - to si pekne prirovnal, vďaka*

nostalgik
22. 02. 2008
Dát tip
..následník bratra Františka... co božího dával Bohu... TTT

moorgaan
20. 02. 2008
Dát tip
a porád šťůrá a porád šťůrá dokedy ty šťůry nevyšťůrá....-))

neroušek
20. 02. 2008
Dát tip
Háber má strašně široké srdce a neroušek už mu to říkal,ale naivní. A to nemyslím negativně.Neroušek je na straně rozumu,ne víry a rozum mu bohužel říká něco jiného.

Háber
20. 02. 2008
Dát tip
ok, môžeš do toho šťúrať, ale nič nevyšťúraš, Sarto sa stal pápežom v čase, keď v Taliansku vôbec nebolo "in" byť veriacim, nie to farárom, nie to patriarchom a už vôbec nie pápežom:))) - a aj tak si získal obľubu aj u nepriateľov a ateistov, liberálov a slobodomurárov:)))

neroušek
20. 02. 2008
Dát tip
Neroušek děkuje Háberovi za vysvětlení,je fakt,že do dneška vlastně historii papežů nezná. Neroušek vidí,že Háber je do toho zapálený.Přesto si neodpustí škodolibou poznámku: já bych životopisům moc nevěřil.Dá se tam totiž napsat cokoli,vždyť i Lenin byl svatý.:)

Háber
20. 02. 2008
Dát tip
Sarto by sa Vám páčil, bol benátskym patriarchom a nechcel byť pápežom, museli ho strááášne prehovárať a pochádzal z desiatich detí a bol dlhé roky len vidieckym farárom, ktorý rozdával všetko, čo mohol - dokonca sa zadlžoval, aby mohol dávať iným a jeho kritici tvrdili, že bol tým vidieckym farárom aj ako pápež a protestoval proti 1. svetovej vojne, na ktorej začiatku hneď v auguste 1914 zomrel, bol to svätý muž, ktorého milovali aj ateisti, sľúbil, že sa ako pápež vráti do Benátok, ale už to nestihol, tak ho tam previezli ako mŕtveho, ale Benátky mu pripravili privítanie, akoby bol živý, vzdávali pocty jeho truhle a potom ju odviezli späť do Ríma - toľko...

moorgaan
20. 02. 2008
Dát tip
viz.MAJOR -Neroušek...neumím k tomu zaujmout postoj, je to na mě složité..trochu MIMO tvé zaběhnuté koleje...

neroušek
20. 02. 2008
Dát tip
Neroušek je zuřivý ateista a tohle se ho vůbec nedotklo.Na báseň už mi to přijde moc ideologické,ale neroušek chápe,že Háber to myslí dobře.Ale je mi to vážně úplně cizí,jak hudba z Marsu.

Honzyk
20. 02. 2008
Dát tip
...se pvintik zaraduje, von porqad zebra vo ty Creda:))))))))

Háber
20. 02. 2008
Dát tip
palino - všade za všetkým sú ľudia - Sarto bol taký, veď aj bol prvým svätým z radu pápežov od 17. storočia:)

slovak
20. 02. 2008
Dát tip
Svätý´= nasledovania hodný.T*

palino8
20. 02. 2008
Dát tip
keby bola cirkev taká jednoduchá e efektná, ako táto báseň, bolo by z môjho pohľadu všeličo inak*

fakt si sa rozbehol v tejto téme;)*

Janina6
20. 02. 2008
Dát tip
*

Háber
20. 02. 2008
Dát tip
nie, nečítam životopisy pápežov, napísal som pre rádio Lumen rozhlasový seriál Svätí pre súčasnosť na každý deň v roku a sú svätci, ktorí patria k mojim obľúbeným a medzi nimi aj Sarto...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru