Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za plotem

02. 03. 2008
6
23
4403
Autor
Zvrhlík
ve větvích keře
si prozpěvuje slavík
pes pod ním močí

23 názorů

neroušek
10. 10. 2008
Dát tip
Jo.*

Janina6
02. 03. 2008
Dát tip
Mně se líbí, že pes močí, nelíbí se mi, že slavík prozpěvuje... jak fádní :-)*

oakbark
02. 03. 2008
Dát tip
v blahe pameti mam jedno od Sa-gej - pytlik lital nad krizovatkou v Plzni

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
Jo? A můžeš mi dát jejich název nebo jejich autory? Já totiž o jiných "pytlíko-haiku" nevím. :)

oakbark
02. 03. 2008
Dát tip
ja jen, ze tech pytliku tu uz bylo taky povicero.. proti moceni vsak nic nemam, sam mam tady take jedno "mocici" haiku nehaiku.

Scorpion
02. 03. 2008
Dát tip
močení nevadí, jen je to trochu kostrbaté :-)

StvN
02. 03. 2008
Dát tip
Je fakt, že větve keře - možná by stačilo pouze v keři. Něco jako slavík v keři, nebo dokonce slavičí zpěv v keři a pod ním ten močící pes. Obrázek mě zaujal, formulovat by šel určitě lépe.

Paulart
02. 03. 2008
Dát tip
To jsem nenarážela přímo na Tebe, i když trochu se tu těch haiku s močením objevilo více. Zvolila jsem špatné slovo, místo "módní" téma spíš doporučené, někdy i od japonských vzorů okoukané (příroda, čaj, psíci atd). Ve skutečnosti mi to zase tak nevadí :-).

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
PS: Když mi vytýkáš močení jako módní prvek v haiku, proč to nevytýkáš Bašóovi a Issovi? :)

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
Mohl bys být v těch svých kritikách trochu věcný? Co konkrétně ti vadí? Já si naopak myslím, že dnes je módní napsat tři slova a vydávat to za poezii... PS: Co je to přípodotek???

oakbark
02. 03. 2008
Dát tip
k ideálu ještě chybí poletující pytlík, plachtící sáček či jiný přípodotek..to je dnes myslím módní téma!

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
Práce kvapná maló platná. Oprava chyb: Nezumira jo šóben mujó furufusuma (nikoli fururfusuma) Nomi širami uma no njó suru makuramato (nikoliv makaramato) Za zmíněné překlepy se omlouvám.

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
Močení v haiku je módní téma? :)

Paulart
02. 03. 2008
Dát tip
Slavík většinou zpívá za noci, v době, kdy už ostatní ptáci utichnou. Psi se mohou potulovat v noci také, což o to, ale celkově je to trochu křečovitě poskládané dohromady. Kontrast na efekt: krása zpěvu proti fyziologické potřebě. Jinak mě močení v haiku nevadí, žádné téma v haiku mi nevadí, jen módní témata v haiku:-)

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
moorgaan: Proč myslíš? Znáš nějaká fakta, která by potvrdila tvé tvrzení?

Zvrhlík
02. 03. 2008
Dát tip
parmenides: I kdyby tomu tak bylo nejsem zřejmě jediný senilní haikuista. :) Myši! Ne abyste počůraly mou starou deku! Nezumira jo šóben mujó fururfusuma (Issa, Líman) Ukážu vám vodopád, žáby až budu čůrat! Šóben no taki wo mišó zo naku kawazu (Issa, Líman) Blechy a vši! Polštář mi načichl koňskou močí (Bašó, ?) Blechy, vši kůň močí u mého lůžka. Nomi širami uma no njó suru makaramato (Bašó, Zavadil) Lodníku ne aby čůral na měsíc ve vlnách Sendó jo šóben mujó nami no cuki (Issa, Líman) oakbark: Proč by si slavík nemohl prozpěvovat? To si (použití zvratné podoby slovesa zpívat) má vyjadřovat jistou nenucenost, spontaneitu při jeho "produkci" (zpívá, protože chce) v protikladu k močení psa (vykonává svoji potřebu - močí protože musí - plný močák? :)) tj. protiklad nutnost x volnost, PS: Moč v haiku vadí? Bašóovi a Issovi zřejmě nevadila... Viz výše. Rajmund: ve větvích keře by mělo vyjadřovat skrytost v protikladu vůči močení psa "na veřejnosti"

moorgaan
02. 03. 2008
Dát tip
slavici v krovi nezpivaji..

Honzyk
02. 03. 2008
Dát tip
.."pes moci"...: neco jako "pes ridi nauto nebo ji priborem":))) ale jo..*

Rajmund
02. 03. 2008
Dát tip
pro změnu shora- "ve větvích keře"- to tedy účinku místa moc nepřidá:-) Ale jako celek se mi líbí i toho psa bych směle vystřídal.

mi tam nesedí to "pes pod ním močí" je to takové jakési krkolomné, nelíbí se mi to...

oakbark
02. 03. 2008
Dát tip
močí aspoň do rytmu? Slavík si prozpěvuje? Leda tak Gott, hm?

StvN
02. 03. 2008
Dát tip
Proč ne....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru