Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hm

17. 03. 2008
11
14
2775
Autor
Renas

Blbý rok. Všetko ide od deviatich k piatim. Aj keď sa niečo darí, ide to mimo mňa, akoby sa ma to ani netýkalo. Každý len:

-Oooo. Super! Ty sa máš. Darí sa čo? Ehm ehm...

A ja len pritakávam ako blbec a neviem prečo sa takisto super aj necítim. Sedím v autobuse do Bratislavy a naspäť, v hlave mám dieru a netuším kedy sa to zmení a či vôbec.
Po extemporach s políciou a vandalstvom a pokutách, po stratenom lístku na Cure, po večných depresiách a úzkostiach a trémou pred koncertným vystupovaním s kapelou, príde ešte aj rozchod s priateľkou. Blbý rok.

Ráno vstanem, idem si niekedy zabehať, potom píšem diplomovku a idem autobusom z Piešťan do hlavného mesta na počítačový kurz, kde ničomu nerozumiem. Domov prichádzam o jedenástej v noci a medzitým prestupujem na vlak v Trnave, pretože dostať sa na Slovensku domov "slušnou" cestou je takmer nemožné.

Ako vravím, v hlave aj v duši diera po ďalšom nenaplnenom vzťahu, v ruke hnusný hot dog za dvanásť korún z okienka na autobusovej stanici Nivy. Predáva tam taká babka, ktorá je skoro ako nemá. Prišiel som k okienku prvý raz, bola tma a okolo sa rojili čudné postavy. Babka v modrej zástere na mňa pozrela s výzvou v očiach a ja som pozdravil. Čo najhlasnejšie, ako ma to učili presne takéto babky. Úcta k starším a tak.

-Dobrý večer.

Bez odpovede. Nevadí.

-Ehm. Jeden hot dog si prosím.

Babka bez slova chytila "párek" a "rožek", rožek kydla do "gýbla" s horčicu a bez slova mi to podala ako mŕtvu holubicu symbolizujúcu mŕtvy mier a mŕtvu nádej. Jediné čo vyšlo z jej vrásčitých úst bolo:

-Dvanást (čítať s tvrdým T)

Položil som do toho okienka tých "dvanást" korún a aj s mŕtvym holubom odkráčal znechutený k nástupištiam. Diera v hlave sa zväčšovala, myslel som na samovraždu a medzitým...

-Hej kamarát?! Nekúpiš kameru?
-Kurva nie som tvoj kamarát a kameru nekúpim a nechcem ani jebať za päť korún tvoju sestru a ani tvojho brata nie.

Tučný cigán aj so svojou matkou v riflovej sukni s rozparkom sa odšuchtali k ďalším potencionálnym zákazníkom, u ktorých vzbudili na rozdiel odo mňa aspoň zvedavosť, že za koľko a čo vlastne to je zač, a tak ďalej. S takou lacnou kamerou ukradnutou v nejakom hyper svete s elektronikou si raz možno natočia dovolenku. Modré azúrové nebo a biela pláž. Vlny zelenej farby a palmy. Ďaleko odtiaľto. Ďaleko od svojho života v tejto čľapkanici, v ktorej som zabŕdol ako voz v blate. Kone ťahajú ako môžu, ale vôz je stále uviaznutý a blato sa iba kĺže.

Na nástupišti ku mne pristupuje bezzubá staršia pani a nezrozumiteľne ma presviedča, aby som si kúpil časopis. Drží ich v ruke hromadu a ja jej vysvetľujem, že mám peniaze iba na cestu. Klamal som. O časopis som proste nemal záujem. Bolo to v pohode. Veď a čo? Pani šla v rade ďalej, ale jej ďalší úspech už mal podobu mlčiacich tvárí a otáčajúcich sa chrbtov patriacich generácii, ktorá ma vychovala a bola to presne tá generácia, ktorá mi vštepovala úctu k starším. Počúval som ich rozprávky, čumel na ich večerníčky, veril ich prísloviam. Učili ma slová ďakujem, prosím si, nie je zač. Teraz sa títo fotri a matky odvracajú chrbtom od starenky, ktorá sa iba snaží prežiť v tomto svete, kde sa už nevyzná. Nie je to jej svet. Nie je ani tých fotrov a matiek. Ani môj nie je. Tento svet autobusových a vlakových staníc. Všade to vyzerá rovnako. Mŕtve vtáky, lacné a hnusné hot dogy, smutné babky, veselé dievčatká, kamery na predaj, smutné dievčatká, socky, juhoši a adidas, šušťáky, nácek, ohorky.

Nastúpim do namodro vysvieteného autobusu a schúlim sa do myšlienok na tých, ktorých mám rád. Snažím sa nemyslieť na to, čo som videl. Počujem príchod smsky z môjho telefónu a po jej prečítaní viem, že zajtra bude v mojom svete o človeka menej. Autobus odchádza. Sedím v ňom a inak nič. 

14 názorů

podlaha to rozdychala... no a na party mozete prist hocikedy, ja robim party kazdy den... a kludne sa aj teleportujte

Najmladšia
18. 03. 2008
Dát tip
ja navrhujem vyročnu party u matuša:)))) ale tentokrat pre kristove nohy pojdeme autobusom s tykadláma

Renas
18. 03. 2008
Dát tip
ja som neni rocker... a sorry za tu podlahu...

pocuj tebe snad v bratislave nic nechutilo.. hotdogy su vazne zle, mal si si dat richmana, ale to uz budes nabuduce vediet..ale to ze ti nechutilo pivo z vecierky a malinovica, pretoze mozno ti bolo zle z tej hudby a prave preto mam doteraz vonavu podlahu... ale slusne vychovany si, to treba uznat. A bud rad ze na teba neoplul fetak co si prave slahol svoju dennu davku omietky. inak niekto si umna zabudol kvapky do očú :) inak fajn vec, len neviem co tam pises o dierach v hlave a nenaplnenych vztahoch. sak taky rocker jak si ty nad tym moze mavnut gitarou

niniw
17. 03. 2008
Dát tip
heh, no ... si sa rozdvojil?

salomesr
17. 03. 2008
Dát tip
gabika, Renas je mozno twoo in one johny, aj ja som odisla za frajerkou :)

johny45
17. 03. 2008
Dát tip
Renas, si myslim, ze by si mal pisat viac prozy...:) Tato sa mi pacila a davam tip...* A inac ako bolo este vecer? Ja som odisiel potom za frajerkou, takze neviem...okrem toho ze vraj ste tam zase narobili velky bordel...:)

Najmladšia
17. 03. 2008
Dát tip
toto nenapisal ten isty clovek ktory o pol siedmej rano v nedelu hukal na trolejbusy..hej ty s tyma tykadlaaaama, odvez ma..... aaach boze nebesky!srat na stanice!

salomesr
17. 03. 2008
Dát tip
ja som si v Ba kupila hot-gog za 16,- aj s kremzskou horcicou a bolo mi z neho priserne rada som zase nazivo pocula teskohippies budes mi spievat od rana do vecera? :)

zlyvkus
17. 03. 2008
Dát tip
vyjadrim sa ti tuna, lebo je to tu akesi zivsie ja len ze dobre (dnes sa necitim na hlbsiu kritiku, i ked rad by som)

fungus2
17. 03. 2008
Dát tip
**

Renas
17. 03. 2008
Dát tip
ahoj... neviem preco sa to tam dalo dvakrat... jj vlak siel tak... som v nom zaspal... nastastie som sa vcas zobudil

Která verze platí?

bajron
17. 03. 2008
Dát tip
som pocul ze ti isiel autobus az daco pres osmou rano... inak preco to mas 2x uverejnene? *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru