Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co se vám vybaví, když se řekne ŠKOLA?

20. 03. 2008
0
153
6534
Autor
Narvah
Co se vám vybaví, když se řekne ŠKOLA? Stačí slovo, věta, nebo klidně víc..

153 názorů

Narvah
11. 09. 2008
Dát tip
to asi jo.. bufet lidi bufet lidi.. hehehehe

nonamebeast
11. 09. 2008
Dát tip
bufett.lidi.chodba.lidi.bufet.lidi? hm, úplně zvláštní ale je, že se mi vůbec nevybaví nic z mojí současné školy, akorát ten bufet a lidi z gymnázia, asi mě to velmi poznamenalo:-)

Narvah
06. 05. 2008
Dát tip
hm, tak to já se na prázdniny docela těším zas.. ;)

zatiaľ stále študujem na gymnáziu, čiže nie len spomienky. už keď máme týždeň prázdniny, zvyknem sa ohromne nudiť. škola je proste super.

Narvah
05. 05. 2008
Dát tip
nepotrebujem: tak aspoň někdo s pozitivními vzpomínkami :)

pohoda, spokojnosť.

zvedavec
05. 04. 2008
Dát tip
pocit lásky

JvB
28. 03. 2008
Dát tip
JvB bych prosil. Jistě že mindráčky zlatíčko :)

Narvah
28. 03. 2008
Dát tip
chytrá_jak_radio: vím.. ne.. ano.. proč?

džejvíbí: copak, mindráčky? StvN má pravdu! Narvah: prosím tebe, ty opravdu víš, co je to projektové vyučování? Aplikoval jsi ho někdy? Nebo jakoukoli jinou alternativní formu?

JvB
26. 03. 2008
Dát tip
Láska se nesmí házet na všechno. Na to u čeho se čeká že se na to hodí (holka/kluk, vztahy). Miluju obrazy, to můžu říct s čistým svědomím. Ale člověk (a u toho jde na škole především (abych se držel tématu)) si slovo láska nezaslouží. A možná ani ten, kterého milujeme.

Tragicus
26. 03. 2008
Dát tip
Na Lasku samozrejme ne. Ted uz verim nanejvyse tak na: "budeme spolu, protoze je to lepsi nez byt sam" - tak alespon chapu to, kdyz nekdo rekne: "miluje me se". Ale co se tyce neopetovane lasky, tomu bych snad jeste byl ochoten verit, ze nekdo v jinem cloveku najde takove zalibeni, ze by to nazval Laskou, ale rozhodne v tom neni nic "transcendentniho", mytickeho, nebo nevim co.

Narvah
26. 03. 2008
Dát tip
už nevěříš?

Tragicus
26. 03. 2008
Dát tip
Kdo by se nestydel za naivitu mladi? Byl jsem tehdy hloupy: veril jsem na Lasku.

Narvah
26. 03. 2008
Dát tip
proč se za to sytydíš?

Tragicus
26. 03. 2008
Dát tip
Protoze jsem to bylo to jedine, cim jsem se na ZS zabyval. Tedy jeste "laska", ehm, ale to mi nechtelo prejit pres prsty, kdyz jsem psal to vyse, protoze se za to stydim.

Narvah
26. 03. 2008
Dát tip
pro smrt?

JvB: to ti chválím, hlavně ne do školy !!!

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
nosim jenom do práce a o svátcích

JvB: a co trenky?

Tragicus
25. 03. 2008
Dát tip
Smrt.

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
Neřekl bych že jsem byl ve škole lůzr, byl jsem pozorovatel. O kamarády nebyla/není nouze. co řeknu to platí. a teď v práci jsem řekl bych a řekli by i moji kolegové šikovný. co naděláme

StvN
25. 03. 2008
Dát tip
Neříkám, že je ve školství všechno dobře, ale pro malého človíčka je škola prostě škola života. Ty jsi zklamaný, protože sis neuměl poradit. Jsi lůzr, který závidí druhým to, že jsou šikovnější. Fajn. Ale takovou roli, jakou máš ve škole, budeš mít po celý život, takže vlastní neúspěch nemá smysl házet na školství. Lůzr zůstane lůzrem a šikovný bude vždycky šikovný.

Honzyk
25. 03. 2008
Dát tip
...jo, JvB....smrdi...diky za avi.,

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
vzájemný respekt, to by se muselo změnit myšlení lidí

Muamarek
25. 03. 2008
Dát tip
Čekání na konec vyučování :-)) Muamarek

Narvah
25. 03. 2008
Dát tip
netradiční - inovativní, založené na vzájemném respektu, projektové vyučování etc. - nyní je už tohle vše součástí RVP pro ZV..

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
Narvah: myslím, že víc než do jisté míry. Poblém je dost v tom, že dnes se mi zdá, že moc nemá učitel nad žákem, ale naopak. Je to jako s policií, chce se po nich všechno, ale nesmí nic a když udělají něco podle toho mála co můžou, stejně je vyhodí. Co si mám představit pod výrazem netradiční školaství?

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
parmenides: nevzali, tak jsem to šel rovnou dělat. a musím říct, že jsem byl rád, že me nevzali, jelikož ta práce jak jsem zjistil je dosti nudná.

Narvah
25. 03. 2008
Dát tip
JvB: mně se tvůj příspěvek líbí a děkuji ti za něj. v tradičním školství se do jisté míry tebou zmíněné věci objevují. vztah založený na moci učitele ve vztahu k žákovi takové věcim podmiňuje..

JvB: Dík. To jsem potřeboval vědět...

JvB
25. 03. 2008
Dát tip
škola je největší svinstvo. bodání nožů do zad díky soputěživosti, kterou se snaží vytvořit. v prvních třídách je to díky malým dětem samotné zlo. arogance "já jsem ten jedničkář", výsměch "ty nejsi in". podlézání. zlo zlo zlo k učitelům, kteří se vás snaží něco naučit. podvody, lži. schazování žáků kteří prostě tak rychle nechápou samotnými učiteli.nedůstojnost učitelů, kteří si neumí vytvořit respekt.střední škola a hlavně výš už je to jen ztráta času jelikož inteligentní člověk se ty věci naučí i sám. Takže toto vyvolá slovo ŠKOLA

Narvah
25. 03. 2008
Dát tip
když tak nějak víš, jak na tom jsi, tak se třeba trefíš. pokus teda máš locus of control inside.. pokud jsi ten druhý typ, tak je to fakt těžký.. :)

Já rozumím Winterovi. Mám s tím občas taky problém.

Winter
24. 03. 2008
Dát tip
Jenže trefit je, bývá umění, svým způsobem je to asi nemožné. Ale to je jedno.

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
hm, člověk by si měl stavět reálné cíle, řekl bych..

Winter
24. 03. 2008
Dát tip
Což zní skoro jako bych blbec. Každopádně člověk by si asi měl laťky stavět spíše výš, než níže, i za tu cenu, že je nepřeskočí (a dá se vždycky nastavit tak, aby nemohla být přeskočena).

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
takže tvoje aspirace ve škole byla vyšší, než jsi reálně dokázal dosáhnout a to v tobě probouzelo úzkost, ajo.. :)

Winter
24. 03. 2008
Dát tip
Já si vždycky nasazoval laťky dost vysoko, takže jsem je nikdy nepřeskočil. Je to už můj povahový rys.

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
ta touha po dokonalosti byla tvoje nebo vnější? a proč z ní plynula úzkost?

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
svěř to mně :)

Winter
24. 03. 2008
Dát tip
Mě se ti vybaví touha po dokonalosti a z toho plynoucí úzkost.

Garth
24. 03. 2008
Dát tip
To už považuji za příliš intimní, než abych to svěřil internetu.

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
aha. a co se ti vybaví, když si vzpomeneš na základní školu, do které jsi chodil?

Garth
24. 03. 2008
Dát tip
Tak se jmenuje ta škola, do které chodí Harry Potter.

Narvah
24. 03. 2008
Dát tip
proč bradavice?

Garth
24. 03. 2008
Dát tip
Bradavice :-)

žákovská knížka, šmirovaní holek při převlékaní na tělocvik, kázeňský postih, aeiou, probděle noci na výletech, broskvová vodka, kusovky, žvýkačka ve vlasech, první pusa, poslední zvonění...

archie
23. 03. 2008
Dát tip
děsná stydlivost, hnusná jídelna, první facky

pro mne zatím celoživotní nutnost a opruz zároveň. Adrenalin.

StvN
23. 03. 2008
Dát tip
Já mám Nezvala a taky jsem ho ještě nečetl. Ten román je dobrej. Je to teda romantismus.

StvN
23. 03. 2008
Dát tip
:) Ty jsi mi vtipálek. Originál je próza a Nezval je jen básnický přepis. Čili důležité to je, poněvadž mně se originál moc líbil.

StvN
23. 03. 2008
Dát tip
Teichman, Manon Lescaut od Nezvala nebo od Prévosta?

Theuška
23. 03. 2008
Dát tip
základka - starý klášter ve Fulneku střední - jitrnice a tlačenka výška - tramvaj v pět ráno

R.P.
23. 03. 2008
Dát tip
škola=ilúzie

Gwynn_Ibain
22. 03. 2008
Dát tip
Škola? Biely plášť, stetoskop vo vrecku, pacienti celí vynervovaní, lebo už sme bohviekoľkí, ktorí sa ho pýtajú na to isté... Mikroskopy a čakanie, či bude reálna pitva... a každý deň halda nových informácii o tom, ako taký človek (ne)funguje a prípadne, čo s tým. Mám svoju školu rada.

Narvah: Vychovaly ho opice. Je to takový dlouhý, ale vcelku rozšířený příběh.

Narvah
22. 03. 2008
Dát tip
hele, tak neříkej no..

Narvah
22. 03. 2008
Dát tip
a proč ne?

Trenky

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
a proč ne?

romale
21. 03. 2008
Dát tip
hnus/výčitky svědomí/plačící matka/lentilky/lichváři/sebevražda/Vláděk/gympl/Brno/týpek který před redutou řikal že Zlatuška je hajzl/osobní prohra/chlámec/... a blablabla Imanuela Kanta

Chroust se narodil úplně chytrý. Již v jinošském věku vyřešil kvadraturu kruhu, studená fúze mu zabrala necelé jedno dopoledne po prohýřené noci a málokdo ví, že to byl právě on, kdo nedovtipnému Gerhardu Ertlovi poradil, ať se mrkne třeba na reakci oxidu uhelnatého na platině. Je to jen z vrozené skromnosti že s tím dosud neseznámil svět, stydlín jeden:)

Fouckault
21. 03. 2008
Dát tip
husák v rámu nad katedrou :-)

..praca...

dadíková
21. 03. 2008
Dát tip
tabula a křída.. existuje to ještě? asi jo..:)

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
chodils do školy?

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
proč blbci?

má první aktovka..z červené kůže a tak voněla..:o) a pak můj sešit do přírodopisu..

Že já nedržel hubu:))

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
seš divnej :)

Asi jsem divnej, ale první kniha kterou si pamatuju je Manon Lescaut... :)

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
tbě taky :)

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
no jo, já si na ty videodabingy pamatuju.. ten mužskej monotóní hlas.. to bylo bezva.. hlavně u ramba.. :)

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
t: a cos takhle četl na základce? štorcha, foglara, děti z bulerbinu?

Narvah
21. 03. 2008
Dát tip
č.l.: Mirek V. - takovej pěknej kluk :)

litr mléka denně, zmizík, takový to chození ve dvojicích v řadě za sebou, památníky, céčka, igelitový pytlíky, pláštěnky, plynový masky, oslava vřsr, služba na tabuli, služba na kytky, služba na nástěnku, pak nějakej lukáš zelenka a libor už nevim jak dál, veverka zrzečka, lovci mamutů...

No bylo toho něco přes dva metry... :)

sk8ergirl
20. 03. 2008
Dát tip
měření semene pišty Hufnágla (pH)?...ty jo, asi jsem chodila na nudnou školu ;)

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
tak to jsem tam takyvá v tý době docházel. strašně se mi tam líbila jedna holka. nebyla ani velká, ani malá.. :) ale brácha tam chodil aji do školy. i se ségrou.. neznáš mýho bráchu?

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
t: byl bys na tom lépe bez vzdělání? bez těch slov, bez logiky?

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
č.l.: tam sem chodil na obědy.. a sebral jsem tam mrkvičku.. jak seděly ty výdejnice naproti zveráku.. šak víš.. :)

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
a na které olomoucké škole tohle všechno bylo? .)

Nicollette
20. 03. 2008
Dát tip
koukam že naše ZSV byla teda pěkně zaostalá :)) nová náboženská hnutí je tuze zábavné a vděčné téma, to máš pravdu.

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
no v ZSV - jako v rámci religionistiky, probíráme hodně sekt... je to ujetý, ale aspoň zábavný, rozhodně víc než právo

Nicollette
20. 03. 2008
Dát tip
proč se učíte zrovna o tomhle? jako na občanský výchově? první tejden na koleji si mě našly dvě moonistky jestli si s nima nechci číst ze sv. Jana :)) no mě jen zaujalo že se to učíte, to je ujetý

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
to bych nezkoušel, jemu už bude tak osmdesát +)

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
a může se tak očistit i muž?

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
nicol: jo, třeba o tom, že jediný způsob, jakým se může žena očistit od hříchu, je soulož s reverendem Moonem s těmahle mesiášema je vždycky sranda +)

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
paní profesorka Zámečníková a Lucinka, kterou jsem ve třetí a čtvrté třídě tajně miloval +) jinak na gymplu jsem od primy, takže pokud počítáš i prima-kvarta, tak...nevím, hnusný obědy, hodně nových lidí, lyžák...klasika

Nicollette
20. 03. 2008
Dát tip
cože co vy se učíte o reverendu Moonovi? :o)))

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
a jo.. a ze základky? co se ti vybaví ze základky?

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
osobně mám za dva měsíce maturitu takže třeba kartalistické pojetí peněz, azimutální zobrazení mapy, jazyková struktura děl Vladislava Vančury, Platónova teorie státu nebo církev reverenda Moona

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
a třeba něco z osobní zkušenosti se školou?

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
mně se vybaví 'Škola, základ života' a 'Slávisti jsou saláti!!' ,))

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
domino: acha :)

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
to je ale hnusná cajzlovská trapně moralizující anarchisticky se tvářící parodie na písničku...!

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
a tak se ptám uó uó k čemu to je a co z toho zbylo když poznáš to sám uó-o-ó-ó že nejlepší škola je ta se značkou život

Nicollette
20. 03. 2008
Dát tip
naše škola je na léto porostlá břečťanem, taky tam rostou růže a plíseň v mokrých rozích... mam svoji školu docela ráda :o) taky bych ještě mohla říct Bible, Husova nespálená socha, pankáči, flaškový pivo u laviček, cigára a léto.... :o))

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
tys taky učitelka?

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
a proč zrovna břečťan nikolko? lezl po něm za tebe romeo do třídy či co? :)

Nicollette
20. 03. 2008
Dát tip
břečťan

Honzyk
20. 03. 2008
Dát tip
...smrad pripaleny cibulky, pot ze saten a telocvicny, prvni vypotky divcich kalhotek a klucicich trenek, smrdici houba na tabuli.

JiKo
20. 03. 2008
Dát tip
hnusný obědy, kolejnice na kterou jsme mohli za odměnu zvonit přestávku, chození o přestávce dokolečka po chodbě (jako vězni), výkřik ruské učitelky co ani neuměla česky: "Kóčije žákovku", když jsem po ní omylem hodil gumu, jednu z mála facek v mým životě, kterou jsem dostal (přesně jako s těma jazykama v obecné škole), když soudružka učitelka řekla jestli se ještě někdo zasměje dostane facku, musel jsem si to své cheche zkusit... taky mi to připomělo situaci kdy jsem díky odbité ceremonii pasování na pionýra prokoukl, že komunismus je fraška... a další a další

j_i_r_i_k
20. 03. 2008
Dát tip
V současné době dvě třetiny života.

nuda bez konce

guy
20. 03. 2008
Dát tip
Daniela, Michaela s Romanetou, a taky Adriána, Mariána se Žanetou a hlavně príma Radka - kamarádka co všechno ví .. :-)

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
jasně, měl jsem na mysli především základku..

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
pišta: stačí. dík!

(p.s. řeč je o základní, dál už to neberu jako školu ale jako zábavu:) )

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
ale učitel jseš?

To bylo keců, že stačí jedno slovo... :) No dobře: Pracovní soboty, sběr papíru, heřmánkovýho květu a kaštanů, fronty v jídelně, glóbus, trhlá učitelka hudební výchovy co mluvila místy francouzsky, dvůr na kterej občas nádherně svítilo slunce, experimenty s odlakovačem, skvělej učitel tělocviku, co psal scifárny a každýmu říkal "picmochu", spartakiáda, smutek když mě vyhodili z jiskřiček, vztek že jsem nedostal červenej šátek, "či a či a čičiči, jsou to kluci kočičí", strašně krásná ruská holčička z obrázku na nástěnce vlevo u okna, moc velká plynová maska, igelitový pytlíky na ruce a nohy.... Stačí? :)

Norsko
20. 03. 2008
Dát tip
pH: ošetřovatel mrtvol opět mystifikuje

Norsko
20. 03. 2008
Dát tip
ten ví víc, než já o tobě nemluvě

Hrbol ví, že Norsko je tělocvikář. A na požádání to řekne.

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
pišta: ještě něco jiného? jak vzpomínáš na základku?

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
proč hrbola?

Norsko
20. 03. 2008
Dát tip
zeptej se hrbola

Jo. Norsko.

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
pišta: ještě něco jiného?

Narvah
20. 03. 2008
Dát tip
norsko: proč ty?

Norsko
20. 03. 2008
Dát tip

StvN
20. 03. 2008
Dát tip
Kantýna.

Škola.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru