Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Serjoža ani nezačal

Výběr: cerna_lovkyne
24. 03. 2008
13
20
3316
Autor
Honzyk

Vyskočil z vínové válendy na peřiňák a spokojeně zachrochtal : otec, matka i sestra Naděžda se bezpečně vzdalovali na největší

chebskou přehradu ulicí
Kosmonautů. Vystřelil by je na Měsíc.

S úlevou sjel nosem po rozpáleném skleněném plátu , pořádně zafrkal a  poodstoupil . Výsledek byl uspokojivý :

Po  zavřeném, pečlivě utěsněném a čisťounkém  okně stékaly dvě mokré prasečí pěšinky.


Vytáhl si červené trenýrky až pod prsa , doskákal do předsíně před zrcadlo , nabral do sebe co nejvíc suchého panelákového žáru , začal

zadržovat dech. Se zavřenýma očima myslel na to, že se potápí na Skalce.

Horko chtěl ze sebe vypouštět co nejpomaleji, ale  vylétlo tak rychle, že vydal  až neslušný zvuk.




V otcově nočním stolku nic nového.


Do bílé gumové příšerky nafoukal vzduch tak, jak 
natrénoval , a zakroutil jí krkem .


Ten pevně převázal tkaničkou, uzel na kámen.


Chvilku vedle sebe  jen tak  leželi na manželských postelích.


Chlapeček  opatrně postrčil tu věc  až nahoru na polštář, ale hned se skulila zpátky k němu a  otřela se mu o stehno. Vypadala čtverácky.


Posadil se, udělal na sebe do zrcadla nad maminčinou toaletkou nosem králíka .Cvrnknul do bubliny jako do hliněnky.

Hop. Hop a nic.




Tak nadhodil, vší silou kopl....: "Chachááááááááááááááááááá!!!!!!"

 

Hračka se od stropu rozvážně snesla, zavrzala ve zpocených dlaních a nechala se odnést do pokojíčku.


Chlapeček ji opatrně posadil na válendu, odměřil si pět kroků ke dveřím, otočil se a s rozběhem na bublinu z  výšky skočil.


Už ji držel.


Nalehl na ni rozkrokem, vysmekla se.


Dusil ji  tvrdým vypouleným bříškem, sevřel koleny .


Pak
společnici objal , chytil za krk a mlátil do ní hlavou zleva zprava, až ho začaly pálit uši.


 Zakvílela.


 Nadzvedl se, klečel
nad ní na čtyřech jako pes a zadíval se jí do obličeje.


Oba byli oslintaní a zpocení.



Měřila si ho lhostejně, s klidem.



"Ty
svině, svině, svině, budeš držet, jasný ?!!", zasípal a padl na ni levou tváří.


Jen hvízdla, vyklouzla ke zdi a elegantně se otřela o zelený váleček.


 Drapl ji oběma rukama , nacpal  si velkou hlavu nemilosrdně do rozkroku a začal se proti ní vzpínat.


Když ucítil mezi nohama mokro, lekl se,  vzpomněl si na Serjožu, dostal žízeň a šel do kuchyně.



                                                                                   xxx





Roztočil naplno kohoutek se studenou, nalil si do sklenice sirup a postavil se přesně na  místo, kde včera všechno slyšel.



"Chtěli  byste s Naděždou bratříčka, abyste si s ním mohli hrát ? Chtěli ?",  zlomil se otci bas.



Maminka vyškrabávala nožíkem lidské nečistoty, které zbyly kolem hořáků na sporáku.


Chlapečkovi se zatočila hlava a sjel podél zdi do koutka k lednici.

Viděl, 
jak mamince nad bílým límečkem zrudl krk a z úzkých zad jí vyskočily lopatky.


Kuře.




Věděl, že otci odmítá soulož . Že se  k němu v noci do postele
krade jako myš , někdy s ním zápasí a pláče.


On jí pak , když vaří, předčítá  "Legendu o řece" od Kuzněcova, až se celý třese.


Uprdne se,  kdy se mu zachce.


Nikdo ho nemá rád.


Miluje komunismus a Kozinu !


Jezdí do Sovětského svazu a vozí odtamtud chlapečkovi odznaky s velkým Leninem , ale i   dítětem Leninem !




Lenin byl dítě !!!






Tlustá kudrnatá blonďatá holčička našpulila důležitě růžovou  pusinku a zeptala se:


"A jak se bude jmenovat, tatínku?"


"Ty můj pejsíku, ty ses mi povedla. Jsi jako mandlička,", plivl otec do kapesníku a už drhnul  z lesklé tvářičky neviditelné smítko.


"Tak jméno bys chtěla vědět, zvídalko jedna ? No, to se uvidí, to se, jak se po našem říiká, pozná!


 Co třeba, no....., jak by se ti líbil... Serjožka?"


Chlapeček se vytáhl na nohy, opřel se o ledničku a věděl, že to musí povědět.



"Mohl by se jmenovat Ob," pronesl tiše, ale zřetelně.


 Otec se postavil,  zapraskal klouby v prstech a zeptal se těžce: "Už sis umyl nohy ?"



"Dítě by se jmenovalo Ob", opakoval  třesoucím se hlasem chlapeček.


"A nyní se rodí dost dvojčat, myslím, tedy jako statisticky. 


Tak bychom  mohli   mít dva. Oba a Jeniseje.


A kdyby byli tři..."




"Lenu ne, Lenu tady nechci!"", zařval otec, skočil po chlapečkovi, odtáhl ho za vlasy do koupelny a strčil mu hlavu pod sprchu.



                                                                                                      xxx



.
" Jójojojo, jojojo," , broukal si odpočatý chlapeček a rukou  zkoušel , jestli už teče pěkně studená, " to si dám! "


Rozkošnicky si lokl a vykročil do pokojíčku.


Bublina se povalovala na kovralu a zvědavě ho
pozorovala.


Chlapeček si na ni obkročmo sedl,  upíjel ze své oblíbené skleničky s namalovaným korábem a  pohupoval se jak na moři.


Dopil, nad dřezem pečlivě vymyl skleničku .


Pak vypustil ze zdechliny vzduch.


Zkoušel jí vrátit původní podobu a dát ji pak zpátky do krabičky. Nepovedlo se.


Ukazovákem a palcem před sebou v natažené ruce držel  mokrý, splihlý, trošku mazlavý gumový cár.


Zkusil ho natáhnout, jako když  střílí z praku.


Nádherně, bezhlesně se napjal.


Pevný, pevný, krásně pevný !!!



Sklonil hlavu nad trenýrky. Mokrá skvrna se  zvětšila, zežloutla a  ztvrdla. Shora připomínala tak trochu mapu Afriky.




 
Je horko , guma drží.


Pro jistotu do ní ještě natočil vodu a  podruhé  přiškrtil tkaničkou.


Mašle se mu sice nepovedla,  ale gumový balón se pod chlapečkovou nohou vláčně a poslušně převaloval po linu i  koberci sem a tam.


Ani kapičku nepustil.  


Ještě musím promluvit s maminkou upřímně tak, jak to nemá ráda, umínil si chlapeček z pohraničí.


Pak sešel prázdným rozpáleným barákem o patro níž a hodil svou omatlanou , pečlivě prověřenou nedělní kamarádku až dozadu


do kočárkárny.






Serjoža nebude.

20 názorů

uzasny, uzasny, uzasny. ten surreaslisticky smutny humor me dostal. originalni, inteligentni, vtipne. prave jsem se z tebe posrala Honzyku. jses hvezda, no. T

katugiro
08. 08. 2008
Dát tip
Nosím napůl lesklý trenky a jezdím na kole, možná je v tom nějaká souvislost. Tak zase něco napiš.

Honzyk
08. 08. 2008
Dát tip
..uprava, simte....)))mluvis jak muj ucitel z gymplu:DDD (nosil leskly trenky a jezdil na skutru....))

katugiro
08. 08. 2008
Dát tip
No vidíš, jak to jde. Ne, dobrý. Úprava by mohla být lepší. A vůbec. Ale dobrý. *

Honzyk
15. 04. 2008
Dát tip
...diky:))---ja jsem psal porad prozu...tohle ..no nic, poslu ti zpravu...parme:))

archie
25. 03. 2008
Dát tip
čtu poněkolikátý a ještě se vrátím*

Winter
24. 03. 2008
Dát tip
Docela dobrý, řekl bych. Nějak však nemám co na hlubší kritiku.*

dadíková
24. 03. 2008
Dát tip
a jinak gratuluju...překonal jsi sám sebe, technika je pokořena :)

dadíková
24. 03. 2008
Dát tip
Františku tak tuhle budu znát nazpaměť, víš proč... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru