Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O závodění a hledání cesty

22. 04. 2008
16
25
3725
Autor
Dolfiness

asi ode mě čekáte víc, ale já prostě napíšu tohle.. malé reflexe z orientačního závodu s lehce nepatrným přesahem "o životě" ;) (tak nějak jsem si tam o tom přemýšlela..)

hledáme cestu

každý jak umí

pěšinou, lesem, přes potoky

nepočítáme ani kroky

orientaci nerozumím

 

někdo jde hlavou proti zdi

někdo podleze

někdo zlomí

když lezem lesu do soukromí

 

někdo jde, někdo projíždí

 

za jasným cílem mířit

bloudit

není to vůbec lehká trať

jen úplně ji nezatrať

když zamotáš se v kruhu

dojdi


25 názorů

Ostrich
04. 12. 2009
Dát tip
Když lezeš lesu do soukromí - nemáš chuť právě o tomhle napsat? To je představivostní semínko, které (doufám) jednou vyklíčí :-)

Dolfiness
04. 05. 2008
Dát tip
Jo, jo, já to chápu, jen jsem tápala v tvé identitě. ;) :))

Dolfiness
04. 05. 2008
Dát tip
Dobrá. :) Už mě nenapadá žádný inteligentní komentář. :)) Samozřejmě, že potěší, když m iněkdo napíše, že je něco moc pěkný. :) No, popravdě, moc jsem tuhle pasáž kritiky nepochopila, ale aspoň se k tomu vyjadřuju takhlenc. ;) Majklem myslíš sebe?

Dolfiness
04. 05. 2008
Dát tip
To jsou kritiky jak víno. :) Děkuju. Rým nezatrať - tak s tím jsem taky hodně válčila, ono vymyslet něco ,co se rýmuje na trať, bylo skoro nadlidský výkon, ačkoli jsem zbytek jen psala, tohle sjem si vyloženě cucala z prstu a stejně se mi to nepovedlo, protože vnímavý čtenář (ty) to odhalil. :( Uvědomuju si trochu tu nedotaženost, účelem té básně bylo vlastně jen sdělit mé nadšení z toho, jak jsem si při orientačním běhu uvědomila ta slovní spojení, kterým říkáš "přísloví". Jak mi připadalo takové.. ehm.. milé. Uznávám, že jsem něco mohla ještě utrousit ke konci, ale už jsem se fakt motala, jak to jen elegantně ukončit, abych tam jen dechla mezi řádky ty metafory a vzpomínku na tu událost (běh) a přitom nezaběhla moc do filosofie, protože nic až tak převratného jsem neměla co říci. Pak mě samotnou překvapilo ono "dojdi", které mi splynulo na jazyku, když jsem si recitovala, jak by to mohlo být.. hm.. tak jsem to tam uhnizdila. :) Ale nepovažuju to rozhodně za jednu ze svých lepších básní a dalo by se tam ještě hodně vylepšovat. :)

Dolfiness
01. 05. 2008
Dát tip
děkuju :)

macecha
01. 05. 2008
Dát tip
Já to vnímám tak, jak jsi to myslela. Je to výstižné. T*

Marcela.K.
23. 04. 2008
Dát tip
...ale já to tak pochopila...prostě je to zamotané přesně tak, jako když člověk hledá správnou cestu, nebo alespoň cíl ;-)

Dolfiness
23. 04. 2008
Dát tip
dík moc všem, podle mě to zamotané není, přirozeně se mi tam mísí dojmy ze skutečného závodu a paralely s životem... snad jste to tam někteří takhle vnímali :)) ještě jednou díky

jo...dojdi :o)

pété
22. 04. 2008
Dát tip
dojdi - to je dobrá rada a vlastně i životní poslání..přesah má. t

guy
22. 04. 2008
Dát tip
jé - to je pro mě - jako bývalýho orienťáka - moc bezva - jo jo - velice výstižné kufrování :-)*

Marcela.K.
22. 04. 2008
Dát tip
...ale jo, je to zamotané, ale když autorka nerozumí orientaci...nakonec se z toho vymotala :-)

Dolfiness
22. 04. 2008
Dát tip
děkuju moc morgaanku, aspoň někdo mě potěšil.. :)

moorgaan
22. 04. 2008
Dát tip
na to, ze bloudis tim krovim, jsi krasne ucesana.-)) /***

Jak je ctěná libost. Poroučím se.

Dolfiness
22. 04. 2008
Dát tip
hm, dík za názor, ale mně tenhle účes vyhovuje ;)

Ono se ti to hlavně trošku vymklo z rukou a je to takové připozmatené:) Učesat!!!

Dolfiness
22. 04. 2008
Dát tip
ty jsi nikdy nebyl na orientačním běhu, Pišto? ;) chjo.. je fakt, že se mi to trošku prolíná do obecného, ale proč ne? není to zas tak nesrozumitelné, si myslím..

Cože?

serp
22. 04. 2008
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru