Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

I Bůh má tři osoby

02. 07. 2001
22
0
4013
Autor
Klárka

Je smutno duši bez přátel.
Vždyť i Bůh má tři osoby
(aby měl komu vyprávět, když lidé hluchnou?)

Je smutno matce bez syna.
Vždyť i Bůh má tři osoby
(aby měl komu naslouchat, když lidé mlčí?)

Je smutno ženě bez muže.
Vždyť i Bůh má tři osoby
(aby měl koho milovat, když lidé ... ?)

hermit
18. 10. 2001
Dát tip
tohle se mi nelíbí zdaleka tak, jako tvé jiné básně.... zbytečně moc filosofie... stejně jí v bácních neutajíš, ale takhle? tady bez tipu ***--

Klárka
10. 09. 2001
Dát tip
TEDY vy jste se tu ale vyřádili! :)))) Děkuju za tipy a reakce ! (za kritiku ne, já jsem to psala s úmyslem, napsat to po všech stránkách dokonale) :-)

Cavalera
09. 07. 2001
Dát tip
Mahonítko: jo, jenže, kdo stvořil Oldu??? ... chi chi ... (malá náúověda: já to nebyl:-)))))) ....... jooo, už jste si dneska zazpívali? :-))))))))) ... mějte se kráááá kráááá ... huš vráno !! .... no prostě nádherně:-))))

kafka
08. 07. 2001
Dát tip
Mahonku! Cava! :))))) nesměju, usmívám :) (a taky mám volno o víkendech :)

Cavalera
08. 07. 2001
Dát tip
kafko:-)))))))))))))))))) ...próč bychom se netěšili, kdýýýž nám pánbů písmáák dal ... .-)))))))))))))))))

Mahoney
08. 07. 2001
Dát tip
cavíšku, písmáčka ale máme od Oldy :-)))

Grendel
08. 07. 2001
Dát tip
Je smutno Bohu bez Boha 2 a 3. Vždyť i Bůh má tři osoby (aby měl s kým se hádati, když po večerech... ?) ;)

Grendel
08. 07. 2001
Dát tip
oups pardon za avíza.. nějak mi to ujelo ;)

Mahoney
05. 07. 2001
Dát tip
jůůůůůůůůů to je nápadíšek :-))))) já mam volno o víkendech :-))) kdo se přidá?

Danny
05. 07. 2001
Dát tip
T+I+P=1

Mahoney
04. 07. 2001
Dát tip
cavííí: čekal jsem to :-))) teď už zbývá jenom vyzkoušet, jestli bychom tuhle básničku recitovali stejně :-))) (jsem si jist že ne; na první ově jsme dělali takovej pokus - všichni jsme recitovali tutéž básničku... nenašly se dva stejné přednesy...)

Cavalera
04. 07. 2001
Dát tip
Mahonítko, jojojojojo to máš pravdu, taky jsme zkoušeli přednesy a taky byl každý jiný a k tomu se i lišili podle okamžité nálady atd. atd. .... hele, až se potkáme, zkusíme jí, ju? ... nebo dvojhlasně se zpožděním .. to je diobrý .. zkoušeli jsme takhle s Codinkou jedno dílko rëcitovat, kdy jeden začal hlasitěji a druhý (já) se zpožděnáím šeptem a každý jiným stylem a bylo to skvělý ... jo jo jo ... jestli se potkáme, tak tam budem stejně minimálně tři i s Codinkou, takže dáme trojhlas a budem přednášet, dokud se z toho společně nezblázníme, ju?:-))))) ... jsem o krok napřed blázííínkůůůůů, bláško Mahonítko:-)))))))

Cavalera
04. 07. 2001
Dát tip
juuuuu a chtělo by to Klárku, aby jsme to porovnali s orighinálem:-)))) takže už je to čtyřhlas:-))))) .. anebo by jsme mohli udělat sraz všech těch co se tu vyjadřovali:-))))) .... utíííkááám .. strašně se při přednesu stydííím:-))))))))))

Jemný
03. 07. 2001
Dát tip
hezké ... TIP

Naso
03. 07. 2001
Dát tip
tá večná potreba komplementarity...

Deltex
03. 07. 2001
Dát tip
*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Měj se nádherně! DeX

Mahoney
03. 07. 2001
Dát tip
cavíšku... 1) z pohledu kritika je chybou říct "chápu základní myšlenku"...! spíš je dobré uvést, jakou myšlenku jsi jako čtenář nalezl, může se snadno stát, že jsi nalezl myšlenku jinou... (tuhle pasáž zmiňuji spíš z principu - nemám podezření, že bys tuhle básničku pochopil jinak - natož špatně) 2) forma je (pro mě) dokonalá, má melodii, opakování umocňuje... 3) pomlka na závěr... ve mě ta jedna pomlka evokuje minimálně čtyři až pět sloves... sloves, která neexistují - nebo alespoň neznám slova, kterými bych je vyjádřil... nedovedu si představit lepší vyvrcholení - vždyť účelem lyriky je sdělit nevyjádřitelné... a já jen zírám úžasem, když se někomu povede v devíti verších dojít tak daleko za hranice slov... 4) rozpor dvě - tři osoby nevnímám... když básník použije metaforu, užívá ji v jednom specifickém významu - a v tom mi přirovnání ve všech slokách sedí... účelem je vyjádření určitého vztahu - citu... (ach ty hranice slov...!), nejde o počet... vždycky najdeš něco, co nesedí, když půjdeš za hranice účelu metafory, to je samozřejmé (stejně dobře bys mohl protestovat proti "míček je kulatý jako rajče" tím, že ten míček je žlutý...) doufám, že jsem se vyjádřil srozumitelně - mnohé nepřesnosti nejsou důležité pro to, co hodláme metaforou sdělit... tak, ještě dodám své fráze: jde jen o můj soukromý názor, se kterým nemusí nikdo další souhlasit a nemyslím to zle pa a hezký den :-)))

Cavalera
03. 07. 2001
Dát tip
Mahonítko: .. juu přesně tyhle námitky jsem čekal:-) ... ale i já píšu, že jde o můj názor .. jen jsem napsal, že to takhle cítím ... pro mé vnímání a cítění je to "špatně" rytmické atd .. vše jak už jsem psal ... skutečně mi přijde, že by si to zasloužilo lepšejší zpracování ... ale zdá se, že to tak cítím jen já .. což je dobře, protože pokud se to ostatním líbí i po "formální" stránce, jistě je to i mnohem intenzivněji osloví .... Co se týká myšlenky ... ve své podstatě je úplně jedno, jestli chápu přesně to co autor chtěl vyjádřit (ikdyž si myslím, že v tomto případě ano, nebo alespoň jsem hodně blízko), ale mnohem důležitější je, jak to čtenáře osloví a co mu z toho zůstane v paměti, na mysli, či u srdíčka a je úplně jedno jestli básník psal o něčem zcela jiném:-) .... A k Tvému bodu 4: já to chápu ... ale opět dle m ého vnímání by se zde dala vyjádřit spojení trojice x trojici .. prostě mi přijde, že tahle básnička by měla sedět na 100% .. včetně rytmu, který by měl, jak říká Sadí "odsejpat" ..... prostě mi svou strukturou ta básnička nesedí :-) Ju a jak říkáš Ty, je to jen můj a nic než můj názor :-) .... a taky to nemyslím zle a taky se mnou nemusí nikdo souhlasit:-)) Měj se hezoučky a též všicí ostatní, paaaa Cava!


myrinda
02. 07. 2001
Dát tip
tip

Carodej
02. 07. 2001
Dát tip
*

sleeper
02. 07. 2001
Dát tip
Tak tohle je fakt špičkový! Tipuju

sleeper
02. 07. 2001
Dát tip
Tak tohle je fakt špičkový! Tipuju

Mámalibor
02. 07. 2001
Dát tip
Nn jo, ale kvuli tomu Ty Se musis krizovat ! Taky neco mas , ne ? Hne nekdo prstem ? (prvni napadek, tak prask s niiiiim !) ! *

Print
02. 07. 2001
Dát tip
*!

kafka
02. 07. 2001
Dát tip
Klárko..... moc hezky jsi to... *!

RadeX
02. 07. 2001
Dát tip
...řekla. (tip)

Saša
02. 07. 2001
Dát tip
i tři osoby jsou bohu málo když v světě chybí co za pohled by mu aspoň stálo i tři osoby jsou bohu moc když trpící prosí a žadoní marně o pomoc ... tip

Wopi
02. 07. 2001
Dát tip
*!

Wiki
02. 07. 2001
Dát tip
*!

Wiki
02. 07. 2001
Dát tip
*!

des_te_meer
02. 07. 2001
Dát tip
skvelee......tipiik......

Albireo
02. 07. 2001
Dát tip
Dokonalé. Tolik krásy v pouhých 9 verších! TIP

Astalavista
02. 07. 2001
Dát tip
Uf, asi jako Albi!*

dablik008
02. 07. 2001
Dát tip
jak ja ti to, mila Klarko, reknu.... nereknu :o)) **********!!!!!! nejlepsi pocin dnesniho dne

Cavalera
02. 07. 2001
Dát tip
Chápu základní myšlenku, ale toť vše co se mi na básničce líbí .... zpracování mi přijde podprůměrné a vůči myšlence a záměru přímo "kacířské". Myslím, že by si básnička zasloužila mnohem lepší kabát a trichu na ní ještě zapracovat, dokonce bych si to i přál, protože to "gró" je skutečně nádherný. Myslím si, že by básnička měla být více rytmická a na konci by neměly být tečky, ale něco, čím to chci skuitečně uzavřít, něco co by jí dalo jisté vyvrcholení, nejen pomlku .... (ikdyž ta může být pro leckoho tím pravým vyvrcholením /pozn. mluvím stále o básničce/:-) ...... mimo to mi lehce nesedí v druhé a třetí sloce přirovnání vždy páru ve vztahu ke třem osobám Boha ....

Ženatej
01. 07. 2001
Dát tip
!*

Janis
01. 07. 2001
Dát tip
*!

Mahoney
30. 06. 2001
Dát tip
~ ~ ~ * ~ ** ~...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru