Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Shalom, shalom Jerusalem

09. 07. 2001
12
0
6214
Autor
Krel

slzy..odmítání a naděje, která se...ale ono je to tak..lepší..?!..ano..už jdu..neboj už..

Starý, vypelichaný a kdysi tak

černý havran posedává na

Odinově zchromlém

rameni které už nikdy

nepozdvihne posvátné

kopí. A

nevidomé oči se upřeně

dívají na

zlatý dub na kterém

visí všechna neviňátka z

Judejí pod nimiž sedí u

železného stolku snad

král Richard a

sám Herodes mu nalévá

Coca-colu která se

vpíjí do umělohmotných

květin jejichž omamná

vůně dovedla Buddhu po

cestě z černých

lotosů až do jeho vysněné

Mandally.

 


hurvinek
27. 02. 2003
Dát tip
po jejim precteni na me dopadla tiha mych let, kra kra

hurricane
29. 01. 2002
Dát tip
To je zvláštní........Ve všech Tvých básních nacházím stejné prvky, osoby, postavy jako jsem ztělesnila v těch mých:......... Ale já Tvé básně předtím nečetla!!!! fakt ne. Prostě dobré:*))

Ribi
31. 10. 2001
Dát tip
cocacola mi jasná...ale prečo budha?

Mea
20. 07. 2001
Dát tip
nemám slov ... TIP!!!

Pája
18. 07. 2001
Dát tip
*

Bix
15. 07. 2001
Dát tip
Súhlas s Bacilom, v princípe tu máš dobré nápady a obrazy, ale celkovo ostávam trochu neoslovená...coca-cola je síce originálna, ale mne tam nesedí, hoci asi viem, ako to bolo myslené, :o)

Zet
13. 07. 2001
Dát tip
Je to pěkný, dýchá to na zvláštní náladu, i když nechápu pár výrazů... I tak TIP!!!

Adanedhel
12. 07. 2001
Dát tip
Jo je tam na můj vkus taky moc přesymbolováno..:-)))) Takový pravý německý eintopf...heheh....ale zase ty symboly dávají docela smysl.....tak proč ne?

Diana
12. 07. 2001
Dát tip
Vysvětlovat Krela není třeba, je srozumitelný. Ale mělo by se mu udělat nějakou radost, aby ten příští havran už nebyl tak vypelichaný a rameno tak zchromlé..... TIP

Bříza
11. 07. 2001
Dát tip
sedí to pocitově, dokonce skoro i chronologicky ;c) (akorát mi tam chybí Svantovít - hlavní to domácí božstvo časů předkřesťanských, popřípadě Lomikel - bůh kanálů ...) - ale není to báseň, ale vize (a zdá se i méně telecí, než ta koncesionářská ...)

Litochowitz
11. 07. 2001
Dát tip
TAK ASI TO FURT NEVIM.

Danny
11. 07. 2001
Dát tip
všechny náboženství v jednom! tak to má bejt! TIP!

Verita
11. 07. 2001
Dát tip
Danny: něco jako "kupte si tři bohy, čtvrtý bude zdarma"...? :)))))

Danny
11. 07. 2001
Dát tip
Verita: je jen **********JEDEN********* Bůh, ale má tolik podob, kolik je lidí!!!

Verita
11. 07. 2001
Dát tip
Danny: musím říct, že v takovém případě můj bůh nabývá podoby rozplynuvšího se obláčku logiky... :)) )

Dave_Zw
11. 07. 2001
Dát tip
Proč to tak pitváte?????? Krele je to dost dobrý.

Mámalibor
09. 07. 2001
Dát tip
D jako D - WOW !*

dablik008
09. 07. 2001
Dát tip
tyyyyy jo, zajimavy zajimavy :o)) coca-cola a kral Richard s Herodem a Buddha....*!

Wopi
09. 07. 2001
Dát tip
Hodně originální! ***! Tomy: Ne všichni si vylámali zuby... některým zůstaly

Bacil
09. 07. 2001
Dát tip
Mně tu připadá až příliš symbolů daných ne úplně logicky dohromady...

Litochowitz
09. 07. 2001
Dát tip
mozna tusim cos chtel rict, mozna ne...nevim

fuckie
09. 07. 2001
Dát tip
jak souvisi Odin a Budha sJeruzalemem?Mimochodem krizaci si na Jeruzaleme zuby nevylamli,dobyli ho a potom zase ztratili

Verita
09. 07. 2001
Dát tip
..tak nějak...příliš mnoho bohů, králíkova smrt....

Tomy
09. 07. 2001
Dát tip
Podařilo se mi Krela překecat, aby mi řekl co tím chtěl vlastně říct:-)) ( stejně určitě kecal ) a jelikož se víše zmiňovaný prý nevyjadřuje k žádnému svému dílu, tak vám to řeknu:-)) Jde tam prý o pocit marnosti, beznaděje...k tomu by vás měly všechny symboly přivést... Odin je snad jasnej: zapomenut, poražen ale přesto živořící Neviňátka souvisí s Herodem to on zabil naději křesťanů... Richard: válečník, který měl moc a um dobít Jeruzalém, ale jeho takzvaní spojenci se v rozhodující chvíli postavili proti němu: skončil v rakouském vězení... Buddha: tak to sem z něj nevytáhl...ale jde asi o zhroucení morálních i jiných hodnot... no a Coca-cola, umělá hmota...: to je zhoubný vliv naší civilizace.. celkově ta báseň nemá vůbec co říct, zde cituji autora, a je to brak, kterým si prý jenom léčí své komplexy... a nakonec jen jeho poznámka: " Tu báseň pochopí stejně jenom pět lidí..." ____ myslím, že tam je daleko víc, ale nedokážu to interpretovat... no snad jsem vám to alespoň trochu objasnil... stálo mě to dost času a stejně mám pocit, že se mi autor jen vysmál a řekl to co jsem chtěl slyšet...Krele??! :))

kafka
09. 07. 2001
Dát tip
je to dobré... díky *! (Krele, jaké komplexy...? no nic...)

hezky všeho příchut..;-))) za Heroda a coca-colu tip..hihihi,kdyby žil Herodes dnes..jistě by si jí dal,tu báječnou chut a svěžest při zabíjení ....

sakra...jak muzu hodnotit,kdyz tu placas dohromady takovych pojmu a smeru,az z toho je nesmyslna brecka ? Budha s Odinnem ? ...ne diky a jeste...k tomu co napsal Tomy...Odinn porazen ?kym ?zapomenut ? proc ?... asi nechapu...a nepochopim

Astalavista
09. 07. 2001
Dát tip
To je jako nějaká reklama ... :-) Přesto*

Verita
09. 07. 2001
Dát tip
no já relativně chápu hluboký význam jednotlivých symbolů...ale pořád si myslím, že všeho příliš škodí...tak nějak mi to evokuje pohádku o tom, jak Pejsek a Kočička pekli dort... :)) ...nic ve zlém ... :))

Verita *! :)

valerinka
09. 07. 2001
Dát tip
Tomy: Krel má pravdu, že to pochopí jen pět lidí a že si na tom léčí své komplexy...já to chápu...až moc dobře! báseň je skvělá...nevím proč jsi chtěl aby Ti ji vysvětlil...stejně na tom není nic moc co k chápání...samotné věty říkají vše co chtěl autor řící a nemá cenu se v tom dále šťourat...každý ať si to pochopí jak chce...stejně to na každého působí jinak...znám Krel, myslím si, že moc dobře na to abych věděla co cítíl když psal tuto báseň...cítil to krásně a tak to i napsal........

valerinka
09. 07. 2001
Dát tip
Tomy: Krel má pravdu, že to pochopí jen pět lidí a že si na tom léčí své komplexy...já to chápu...až moc dobře! báseň je skvělá...nevím proč jsi chtěl aby Ti ji vysvětlil...stejně na tom není nic moc co k chápání...samotné věty říkají vše co chtěl autor řící a nemá cenu se v tom dále šťourat...každý ať si to pochopí jak chce...stejně to na každého působí jinak...znám Krel, myslím si, že moc dobře na to abych věděla co cítíl když psal tuto báseň...cítil to krásně a tak to i napsal........

Tomy
06. 07. 2001
Dát tip
poslyš.......to je .. .................* Dle mého názoru jsou to obrazy, skládají se a vyvolají určitý pocit,snad beznaděje z toho kam tenhle svět spěje...u mě ano. Vždyť Jeruzalém je symbol: křižáci si na něm vylámali zuby, dnes se tam válčí...a někde poblíž je prý i Kristův hrob:symboly.. je to dobrá báseň...napadají mě zajímavé otázky.

Funda
05. 07. 2001
Dát tip
To má být narážka na ekologické problémy a Amerikanizaci všech národů? PS: omlouvám se za tak trapnou otázku, ale bohužel jsem to nepochopil a zajímá mně to Díky, Funda

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru