Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

///

03. 06. 2008
2
23
3722
Autor
Zvrhlík
kulhající kos
se plíží podél plotu
vzduchovka v okně

23 názorů

Zvrhlík
04. 06. 2008
Dát tip
Paulart: jarní moře vlnka za vlnkou po CELÝ DEN Josa Buson the whole sky in a wide field of flowers one tulip Josa Buson Když se Buson dokáže "v jeden okamžik" dívat na tři věci (obloha, pole květin, jeden tulipán) zvládnu dvě. Ono taky záleží, kde stojíš a pod jakým úhlem se díváš. Může to být dokonce jedna metoda, při tvorbě haiku (The Technique of Narrowing Focus). Viz zde: http://www.ahapoetry.com/h_t_techniques.html Obojí se děje v jeden okamžik. Nikde není psáno, že to v jeden okamžik musíš vidět. Zřejmě se ty pravidla nemají brát plně dogmaticky. Nebo je jen nepřesně chápeme. PS: Kos mohl kulhat dřív než po něm tadle konkrétní zbraň vystřelila.

Paulart
04. 06. 2008
Dát tip
Zvrhlíku: jen "to" a "teď". Buď vzduchovka nebo kos. Jak můžeš v jediném okamžiku vidět obojí?

moorgaan
03. 06. 2008
Dát tip
nevim, me to jako kontrast nepripadlo, je to mozna tim, ze neumim tak premyslet.. jako ctenar jsem v tom nevidel kontrast deje..ale rikam, nenutim ti svuj nazor, jen jsem se pokusil ti rict svuj postoj.. tim koncim, nemam dal co bych dodal..

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
A co protiklad (kontrast) bezpečí (plot) a nebezpečí (vzduchovka)?

moorgaan
03. 06. 2008
Dát tip
ale jo, kdyz myslis, vyklad haiku je ruzny, mohl bych ti taky oponovat hledanim kdejakym googlohledacem,nejsem expert v haiku, ale jedno je podstatny, poetika v haiku byt musi, vychazi z poezie, vychazi z prirody..me se to tvoje haiku proste nezda, rekl jsem ti proc. ..obraz kulhajico kosa podle plotu a vzduchovka v okne neni ani o kontrastu, ktery by mel byt nosnym ramem haiku..

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
Tady: http://www.haiku.bloguje.cz/558431-haiku-je-a-poeticke-a-verbalni.php ... "Ta největší poezie haiku spočívá ve volně vysloveném slově, které spíše tíhne k prozaickému vyjádření, tj. k "přímo mířené řeči". Jeho největší umění není něco umělého, nýbrž něco "umělecky neumělého", umění bez umění." ...

moorgaan
03. 06. 2008
Dát tip
haiku neni apoeticke.. kdes to nabral?

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
Haiku je apoetické, jestli o tom nevíš. Tak ještě jednou: proč to má k haiku daleko? Zkus použít nějaký argument...

moorgaan
03. 06. 2008
Dát tip
proč?.-))..pro kosí kvoč.. no, ale vážně,chybí tam poetika, mužes si to jako haiku klidně odčárkovat, splňuje to 5,7,5..má to i celkem logické vysvětlující seřazení,ale k haiku to má daleko..

ar_chie
03. 06. 2008
Dát tip
ok. bral jsem to doslova

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
Slovo plížení použito v přeneseném smyslu nenápadného, opatrného pohybu (Připlížil se za mými zády), nikoliv v doslovném významu plazit se.

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
ar_chie: Tvůj soused asi nemá jako koníčka střílení veškerého okolního ptactva...

ar_chie
03. 06. 2008
Dát tip
ještě jsem neviděl kulhajícího kosa se plížit...

Zvrhlík
03. 06. 2008
Dát tip
moorgaan: Proč myslíš, že to není haiku? Šíp se zabodl nad hlavu kolouška sajícího mateřské mléko Rišši A kde je napsáno, že tu vzduchovku třímám já? Že já jsem ten "lovec"?

moorgaan
03. 06. 2008
Dát tip
tohle neni haiku..to je lov zvrhlika !!!

Honzyk
03. 06. 2008
Dát tip
sorry, sem se nak rozkohoutil: Martin Veselovsky se ten uzasnej moderator menuje....a jeho "dvojrozhovor" vo Y:S:L: mu taky slusel teda: narvanej vomastenec povi: "Damy, mluvite s clovekem, kterej vo mode nevi vubec nic...", inu, kdyz udalosti, KOMENTARE, aspon trosku by se moh vidlak pripravit, _-)(((

Honzyk
03. 06. 2008
Dát tip
btw ten "obraz/ek", mozna nechtene, ja nevim, prekracuje, aspon podle me, veskery "kosi rozmery"... ...staci pustit si Udalosti komentare, kde se bavil se(napr. vcera) ten kokot Martinovsky s jednim z tech hladovkaru ...a zepta se cloveka, kterej mu s noblesou po 23 dnech hladoveni vodpovida: "A neprenmyslel jste napriklad o necem ostrejsim, myslim prostestu, Treba sebeupaleni?" Za todle by mel ten Martinovsky prijit vo zuby....curak.: radar neradar.

Honzyk
03. 06. 2008
Dát tip
..zbytecna otazka.

Petrusha
03. 06. 2008
Dát tip
chcete ho? :)

Honzyk
03. 06. 2008
Dát tip
...byl vylecen...vzduchiovka byla majiteliá odnata Cervenym krizem, prijel Srstka a svymi neznymi prstiky kosika osetriul...!!!!!

Petrusha
03. 06. 2008
Dát tip
po tejto prechádzke už nekríval NIKDY

Honzyk
03. 06. 2008
Dát tip
..no kurva todle? ...vylecit mu paratek!!!OkamzitNe!!:---***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru