Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jidášovo políbení

10. 06. 2008
11
28
2258
Příteli chvátej čas se chýlí hadího jedu dej mi pít v hodině pravdy nechce se mi však vím že musím odejít Autor keramického reliéfu: Emil Sláma

28 názorů

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
zajímavé, zrovna tuhle jsem od tebe dostal na Žižkově náhoda či osud, k čemu pojmy

Wecfarien
25. 06. 2008
Dát tip
Je to skvělé, nemám slov. *

myslím, že je dobré vést diskusi právě tady. aspoň se my neznabozi něco dovíme...

**T**

Skleněnko, neměj mi to za zlé, řekla jsem, že si klidně o tomto tématu budu s kýmkoliv povídat, ale ne prostřednictvím těchto psaných komentářů. Tady nejde o diskusní příspěvek. Napsala jsem text na motivy biblického příběhu a stojím o kritku. Co si z ní vezmu, je už moje volba. Takže ti děkuji za pochopení.

Proč? Stydět se není potřeba. Ani já neznám Bibli zpaměti a nedovedu ji vyložit podle teologických pravidel. Jen tolik vím, že pokud Bůh je, pak nám dal rozum a svobodnou vůli. Na nás je, jak se svými životy naložíme. Jidáš neměl určené, že zradí, byla to jeho vůle a zrovna tak Ježíš, se nemusel nechat ukřižovat. Vždy máš možnost volby. Tak já alespoň vnímám boží vůli a jestli přijímám lásku s pokorou, nebo vzdor a lež, je jen a jen moje rozhodnutí. Ježíš tu byl proto, aby nám ukázal cestu. I my jsme boží děti. Jen některé z nás nevidí, neslyší a nechtějí poslouchat - možná lépe - naslouchat :)

Janina6
14. 06. 2008
Dát tip
Tak jo, projevila jsem neznalost. Jdu se stydět...

A to je právě ten omyl. Jak Ježíš, tak Jidáš měli možnost volby. To už ale opravdu nemá smysl zde řešit. Navíc mám pocit, že autorka textu o diskuzi zde zájem nemá.

A to je právě ten omyl. Jak Ježíš, tak Jidáš měli možnost volby. To už ale opravdu nemá smysl zde řešit. Navíc mám pocit, že autorka textu o diskuzi zde zájem nemá.

A to je právě ten omyl. Jak Ježíš, tak Jidáš měli možnost volby. To už ale opravdu nemá smysl zde řešit. Navíc mám pocit, že autorka textu o diskuzi zde zájem nemá.

Janina6
14. 06. 2008
Dát tip
Předesílám, že nejsem žádný znalec Bible ani víry, všechno jen tak "populárně-naučně" :-), ale u tohoto příběhu, jak mi byl aspoň zprostředkován, mě vždycky fascinovalo, jak Ježíš ví předem všechno špatné, co mu kdo udělá, kdo ho zapře, kdo ho zradí i co ho pak čeká, a přesto to všechno přijímá... V tom smyslu beru i to oslovení "příteli" - naznačení, že ho nesoudí, protože ví, že je to předem dáno, že ani Jidáš vlastně nemá jinou volbu... udělá, stejně jako Ježíš, co se po něm vyžaduje. Nezáleží to na nich. To mě na tom fascinuje a trochu děsí.

skleněnka: Ať chceš či nechceš, moje poznání Jidáše má z mých studií a vnitřního vnímání Ježíše Krista tuto podobu - můžeš s tím nesouhlasit, můžeš to nechápat. Máš právo. Můžeme si o tom povídat, ale ne tady. Měj krásný víkend.

Háber
13. 06. 2008
Dát tip
sklenenka - mal som od teba avi, tak som myslel, že chceš poznať môj názor*

Přesto pochybuji, že by ho po té, co věděl, že ho polibkem zradí, nazýval přítelem. Jistě, že má Jidáš své místo v tom biblickém příběhu a něco nám sděluje. Ale není to totožné s tím, co tu píše autorka textu. A to je to, co mně osobně vadí. Napsala jsem jen svůj názor a myslím, že není třeba Tvé "obhajoby".

Háber
13. 06. 2008
Dát tip
sklenenka - je to čudné, ale Judáš je súčasťou dejín spásy a jeho miesto je nezastupiteľné, nie je známe, že by ho za to Ježiš odsúdil, takže umelecká podoba môže mať aj takéto protichodné významy, dokonca len zvýrazňujú celú tragiku príbehu človeka*, veď Ježiš učí, aby sme milovali svojich nepriateľov - aj ich...

Nezlob se, ale bereš-li si za inspiraci bilblický příběh a jako název použiješ známé Jidášovo políbení, měl by text vystihovat podstatu. Tady se mi to zdá být hodně mimo. A vlastně nechápu, co chceš sdělit. Žádat přítele o hadí jed? To je skoro divné, nemyslíš? Na přítele se obracíme s prosbou o pomoc, o radu, jsme-li v nesnázích a tou rozhodně není jed. Zrádce pak nebude ani Ježíš nazývat přítelem.

Ne vždy ten, kdo nás ve zlé vrhá, je nutně náš nepřítel - rozumím tvojí reakci a děkuji za názor. A také se nedej zmást znalostí tohoto biblického příběhu - v psaném i výtvarném projevu zde jde především o to, jak Křížová cesta Ježíše Krista po staletích inspiruje nejrůznější tvůrce. A děkuji ti! :)))

Toto ale nevystihuje název. Jidáš nebyl Ježíšův přítel - si tedy myslím já.

Robinia
12. 06. 2008
Dát tip
*

Janina6
11. 06. 2008
Dát tip
velmi pravdivé

Háber
11. 06. 2008
Dát tip
*

avox
11. 06. 2008
Dát tip
v hodině pravdy kdo jed podá to nebyl přítel - to je zrada...

***

nejde jen o ni, přítel musí někdy říct, udělat i to, co bolí - když musí ... ale to ty víš a právě ty jsi dobrý přítel, vím to :)))

moorgaan
10. 06. 2008
Dát tip
byl bych asi spatny pritel..

a co euthanázie, moorgee?

moorgaan
10. 06. 2008
Dát tip
necekej od pritele jedu....../**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru