Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hledání sabůlonu

21. 06. 2008
19
52
6414

toto drama je natolik absurdní, že možná ani není dramatem. možná je to naprostá kravina. ale i kdyby bylo dramatem, v žádném případě nesouhlasím s tím, aby bylo zařazeno do jakékoliv dramatické soutěže. jen přes moji mrkvolu!

 

Osoby:

rozpustilý transvestita ivoš (většinu hry mlčí a tváří se významně) - poznámka: tato role je již obsazena

písmák s vlkem

brouk s kytarou

modrozelená chobotnice

pták s cigaretou

standa avízo

bludná intelektuálka

kukuřice eliška

žirafa

květináč s modrou trávou

fňák

servírka

FBC, JM a RL

----------------------------------------------

scénická poznáímka:

sklepní místnost, v popředí dlouhý stůl - platí pro všechny tři obrazy

kolem stolu  sedí všichni, s výjimkou květináče, žirafy, fňáka, FBC, JM a RL

květináč stojí na poličce v rohu, tráva vadne, žirafa ji zamyšleně okusuje

fňák se náhodně obejvuje na různých místech scény

FBC, JM a RL tam nejsou vůbec

-------------------------------------------

obraz 1:


servírka: dáte si ještě něco? hlídejte si toho vlka!

brouk s kytarou: podívá se na ni zmateně: a co je vám do toho?

fňák (zjeví se nad jeho levým ramenem): fňák!

rozpustilý transvestita ivoš: upraví si kabelku. tváří se významně

kukuřice eliška: dvakrát chees burger a jednu báseň

bludná intelektuálka: ještě jsem si nic nedala, nemohu si tedy dát něco ještě

chobotnice: chleba

písmák s vlkem: huso! pivo!

pták s cigaretou dopisuje jedenáctou stránku, nepřítomně pronese: fernet

standa avízo: avíza jsou krásná a vy jste si mě zablokovali! pošlu vám všem avízo poštou

tráva: vadne

žirafa: okusuje

fňák (zjeví se servírce na tácu): fňák!

servírka (leknutím pustí tác): hlídejte si toho vlka!



obraz 2

totéž místo, tytéž postavy

FBC, JM a RL tam stále nejsou

servírka: dáte si ještě něco?

brouk s kytarou: nebyl tu oněgin?

kukuřice eliška: sprchovala jsem se jen dvě hodiny

modrozelená chobotnice: chleba

tráva: vadne

standa avízo: četl jsem dnes tento článek o autu na vodu (vytahuje noviny)

bludná intelektuálka: to nebude jen tak! brhlěc dnes zpíval modře, tak trochu jako mauritius.

písmák s vlkem: do vzduchu: xu! il! pu! k intelektuálce: už jsem ti dneska řekl, že tě nemám rád? k servírce: dejte mi ještě jedno!

pták s cigaretou dopisuje dvanáctou stránku, nepřítomně pronese: fernet na net ihned!

žirafa: okusuje

fňák (zjeví se na hlavě žirafy a zatahá ji za ucho)

žirafa: neumím mluvit, ale kdybych uměla, řekla bych: fňáku, nesštvi!

fňák: fňák!

rozpustilý transvestita ivoš: mlčí a tváří se významně

servírka: hlídejte si toho vlka! (odejde)


Obraz 3

totéž místo, tytéž postavy. s výjimkou servírky, která odešla a květináče s trávou, ze kterého se mezitím stal květináč bez trávy. žirafa teď místo okusování se zájmem pozoruje hromádku popsaných stránek před ptákem s cigaretou..FBC, JM a RL stále nepřítomni.


servírka: (není tam)

pták s cigaretou: (právě dopsal dvacátou třetí stranu) co je tohle za podnik, obsluhuje tu vůbec někdo?

rozpustilý transvestita ivoš: mlčí a tváří se významně.

písmák s vlkem: nejdete někdo nahoru, že byste sem vzal pár piv?

fňák: fňák!

brouk s kytarou: ne poezie...  nepoezie! obrátí se k žirafě: dobrý den, dělám tu takovu anketu pro noviny: co si myslíte o umění v tibbar- rabbitskem sulfanátu?

žirafa (nejistě): promiňte, neumím mluvit. (stále pozoruje popsané papíry, skoro se zdá, že se zalíbením)

chobotnice: chleba... chleba, furt len samý chleba, kto to má žrať? to je o kokote toto, žiadne mäso, žiadna pečená klobása, nič teplého... snáď iba tento rozpustilý transvestit

rozpustilý transvestita ivoš: mlčí a tváří se významně

bludná intelektuálka: teplý pivo nestojí za nic, dám si radši fernet

kukuřice eliška: ještě mi nedonesli tu báseň. myslím, že si radši dám nekonečno, takový pěkně růžový

servírka: (není tam)

fňák: (zjeví se na schodech v zástěrce s krajkou) fňák!

standa avizo: myslím, že by vás zajímalo, že na schodech...

pták s cigaretou: na sHodech!

rozpustilý transvestita ivoš: tváří se významně

přichází servírka



všichni kromě fňáka a servírky sborem: hlídejte si toho vlka!


52 názorů

jH
27. 03. 2011
Dát tip
absurdní skvělost :)

já si ty dramata snad budu fakt muset přečíst*

Tak jsem si to znova pročetl, a věta "ještě jsem si nic nedala, nemohu si tedy dát něco ještě" si zaslouží další fňák:)

MOM TIP

Arwennn
24. 06. 2008
Dát tip
nejlepší je žirafa :))

Šílené. Nádherně šílené. Velefňák:)

chudák tráva.. furt vadne a furt ju někdo ožírá...by u mohl písmák zalejt teplým pivem aspoň no ne?

Já jsem starší, já už mohu zapomínat beztrestně.

domin.go
23. 06. 2008
Dát tip
Hanba, hanba. Ale ty sis nevzpomněl ani v kritice :)

Pověstná tečka! Na tu jsme si v našich hrách nevzpomenuli ani jeden...

domin.go
23. 06. 2008
Dát tip
.

domin.go
23. 06. 2008
Dát tip
Pišto, to se ještě uvidí :) a nech, toho porsííím... ........

Komtastuji. To buede něco jako kontrastuji, že? Tedy zvýrazňuji?

Já se nehádám. Kontastuji fatka, jak by řekl František.

papouch
23. 06. 2008
Dát tip
nejlepší dílo mám já teda eště nemám, ale - jen počkejte!!

Ticho a Tma
23. 06. 2008
Dát tip
jednak proč tam nevystupuju? a jednak jestli mi budete posílat hromadná avíza,přinde si pro vás čert s velkým pytlem;+)

nehadejte, nejlepsio jsem ja! :-P tma: ale co?

Tos udělal jenom proto, domingo, že jsem tě ve svém (mimochodem v podstatě již vítězném) díle skřížil s Archiem a udělal z tebe Frantovo přítele. Obyčejnsky se mi prostě mstíš - to ale čtenáři poznají, a nebudou ti dávat tipi kdešto mě jo.

domin.go
23. 06. 2008
Dát tip
To ty jenom tak říkáš, protože tě mé dílo představuje v nepříznivém světle.

Domingovo dílo je možná hezčí než tohle, ale to moje je hezčí než to domingovo. S tím se nedá nic dělat.

domin.go
23. 06. 2008
Dát tip
Když už mi došlo to avízo, tak musím poznamenat, že moje dílo je hezčí :)

papouch
23. 06. 2008
Dát tip
já chtěl a nikdo mi neposlal, ani stanislav nikdo mě nemá uád!

Ticho a Tma
23. 06. 2008
Dát tip
nebudu se zbytečně rozčilovat;)! ALE

Stanislav: a rozeslal jsi je poctivě? já to kdyžtak pojistím ;-) ehm.. kdo nechtěl avizo ať ho vrátí. přeji pěkný den. konec hlášení, děkuji vám za pozornost:-)

stanislav
23. 06. 2008
Dát tip
zbytečně realistické, ale avízo se tu dá pslat docela dobře...

Je mi to opravdu, opravdu, ale vážně opravdu líto:(, ale prostě musím dát MON *:) Co mi také jiného zbývá, že?:)) Děkuji za roli a přeji dobré noci:) fňák :))

Tragicus
22. 06. 2008
Dát tip
Jo, je to docela legracni. :] Mom tip.

Mirákl! jedno z bejhustších dramat, jaká jsem kdy četl. A což teprv, kdybych ho viděl!!! Taky bych si stříhnul roličku, ale to už by nikdo inej nebyl vidět. Leda, že bych si na bínu lehl a vy to odehráli na mně....pod podmínkou, že bych si sám určil, kde se budou pohybovat pánové a kde dámy (výlučně dámský ansámbl by byl milejší...)

Tož tedy fňák:)

Ticho a Tma
22. 06. 2008
Dát tip
;))

Dero
22. 06. 2008
Dát tip
Winter: Ale ne, už zase... (fascinativní hra; střízlivou formou přesně vystihuje veškeré charaktery!)

Winter
22. 06. 2008
Dát tip
Fňák. Chci hrát květináč.

domin.go
22. 06. 2008
Dát tip
pišto: můžeš, ale každýmu dílu jenom jeden :) Ale tahle hovadina je jednoznačně za fňák. Akorát, kdyby vyhrála, musel by Pišta přivést vlka.

Safra safra... Domingo, můžu v jedné soutěži udělit fňáky dva?

papouch
22. 06. 2008
Dát tip
jééé :-) fňák!

berg
22. 06. 2008
Dát tip
A děti... myla jsi důkladně? ÷)) Samozřejmě pouze pokud nějaké byly. Jináč... nečti už více a v ložument spěchej, nachýlil se k létu čas. ÷))

no za pripominky se neomlouvat, to byt zpetna vazba, to byt zajimave :-) zajimalo me spis co jineho nez velka pismena. bo to ctu uz po desaty a stejne mam obavy, ze mi nejaky preklep utece..

berg
22. 06. 2008
Dát tip
Tak sorry... bo když schválně, tak schválně. ÷)) Já jenom, že když dítě, tak řádně poroděný, umytý a nakojený. Ale to nic: Arabové frfňají, a velbloudi táhnou dál.

avi

berg, a ted vazne: maly pismena jsou schvalne. co jineho ti tam vadi - utekl mi nejaky preklep?jestli ano, sem s nim (s nimi) at ho mohu opravit. dik :-)

berg
22. 06. 2008
Dát tip
Jo, Karlštejn, taky je velkej a pečlivě zbudovanej. ÷))

berg: nejsem si jista ze to rpuimim - jake zajimavosti? neco jako karlstejn? :_)

berg
22. 06. 2008
Dát tip
Konec lenošení... čeština má i velká písmena ( a pár dalších zajímavostí) ÷))

Cornelie
22. 06. 2008
Dát tip
:-))) * MON TIP fňáka:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru