Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Parní symfonie

24. 06. 2008
56
91
10688
Autor
papouch

Dadaistickosurrealistická srdcervoucí situačně-sladkobolná fňákovina pro vaše rozjitřené dušičky. Zásadně nesouhlasím, aby byla zařazena. Kamkoliv, natož pak do nějaké sou... éé? Ajo, soutěže.

Dějství prdní.

 

   Scéna: Brno, Hlavní nádraží, 1. nástupiště. V pozadí na 2., 3. a 4. nástupišti projíždějí vlaky. Na konci prvního dějství projede archaická parní lokomotiva, která jeviště i hlediště zahalí směsicí páry, dýmu a mastných sazí, čehož kulišáci kulisáci využijí k přestavění scény.

   Vpravo (z pohledu diváka) oprýskaný stánek s hnusným kelímkovým pivem zn. Starobrno, vpravo (z pohledu herců) služebna OSŽ (Ozbrojená stráž železnic).

   Uprostřed nahoře mechanická cedule s nápisem

VL K  S ER  PR HA  JE  O  180  MIN  OPIŽDĚN  (Některá písmenka nefungují, některá se zasekla.)

   V popředí se pere Vlk s Harykem. Haryk je pevně zahryznut do Vklových koulí. Vlk Piští.

 

Vlk:Ííííííííííí!

Gorgona: Haryku!

Vlk: Íííííí-ííí-ii, í!!

Gorgona: Haryku, no tak!!

Vlk: ÍÍÍííÍÍííííÍÍííÍ, ÍÍí, ííí-íÍÍ ÍÜüýíí!!!

Gorgona: Haryku, tak co to je?! Nech kočičku!!

Haryk (s plnými ústy): Mwwumfhmgrrr!

Vlk: Jáůůů neííísem kočíííí...

Gorgona: (prosebně): Haryčkúú..

Haryk: (rezolutně, s plnými ústy): Wrff!

Vlk: ...ííčka! Fňaůůůííík!

 

   Z kukaně OSŽ vykoukne chroustjazzova vyholená, strohá, skinheadská hlava, znuděně přehlédne scénu a houkne směrem ke stánku s pivem:

 

chroustjazz: Hej!

 

   Ze stánku s hnusným kelímkovým pivem zn. Starobrno vykoukne chroustjazzova zarostlá, dlouhovlasá, hipísácká hlava, se zájmem přehlédne scénu a zavrčí:

 

chroustjazz: Co je?

chroustjazz: Hoď mi sem škopka!

chroustjazz: ..si poď, néé?

chroustjazz: ..nemůžu, su ve službě.

chroustjazz: Si trhni.

chroustjazz: (vytáhne revolver a zařve) Chci sto milionů dolarů, mexický pas, dva kulomety

            Hotchkiss s osmi plnými zásobníky, vrtulník, žádný policajty, volnou cestu a jeden

            škopek tý břečky, nebo je (namíří na psy) odstřelím jak psy!!!

chroustjazz: Vrtulník ti dám, ale pro škopka si poď.

chroustjazz: (zastřelí Gorgonu) Žízním-li, zle zřím.

 

   Na nástupiště přijíždí francouzský rychlovlak, nápis TGV je ale narychlo přetřen vápnem, na kterém se stkví písmena MON TIP. Za lokomotivou je připřažen železniční jeřáb, na jehož háku visí za opasek riflí Francois-Baptiste Chabal. Souprava zastaví a FBCh se počne snášeti dolů na perón. Všichni ustrnou ve svatém vytržení, pouze Haryk, když je FBCh v příhodné výšce, pustí Vlka a prudce vyskočí, aby se zahryznul do koulí FBChovi. Ten však, těchto nemaje, nepiští.

   Harykovy zuby cvaknou naprázdno, pročež Haryk padá a padá, jeho pád se ale záhadně zpomaluje; ostatně pohyby všech se zpomalují, až ustrnou v jakémsi pitoreskním obraze nepřirozeně zkroucených postav - něco jako francouzský hyperžabismus konce 19. stol.

   Jediný, koho se zpomalování netýká, je FBCh, jenž s úšklebkem jemu vlastním *) ladně přistane na peróně, odhákne se, rozhlédne se, poškrábe se, pos.. né to né, a s přízvukem severohorních pastevců lachtanů z hranic Burgund a Provance praví:

 

FBCh: Já jsemť, vy oulizci, (pateticky deklamuje a vyslovuje tak, jak se to píše) deux es

             machina!!

 

   Přijíždí parní lokomotiva, aby milostivě zahalila tuto apokalypsu. Avšak dříve, nežli je sál vyplněn bíločernou štiplavěvoňavou tmou, lze spíše vytušit, než uvidět, že další z postav, a totiž Vlk, taktéž nepodlehl kouzlu strnulosti, neboť ji jen předstíral. Pomalu, nenápadně a tiše se plíží, plazí, zvedá, kráčí, jde, pospíchá, rozbíhá se, běží, utíká, odráží se, skáče, vrčí, vyje, štěká, řve a...

...a zahryzává se za hromově ukrutného a ukrutně hromového pokřiku...

 

Vlk: Za kurvení české poezie!!!...

 

...FBChovi do prdele.

 

 

   Konec prdního dějství

 

 

*) poznámka. Francoá se již několikráte snažil zbavit se úšklebku jemu vlastnímu cvičením před zrcadlem. Odmítl se ale svěřit do odborné poradenské péče s tím, že úšklebek jemu vlastní je jeho vlastní, tudíž ho zvládne sám. Výsledkem jeho snah je ovšem onen hrozný škleb z jeho domovské stránky, kterým soudružky učitelky úspěšně pacifikuji jinak nezvladatelné děti.

 

 

========================

 

 

 

 

Dějství druhé.

 

   Scéna: Medlovský rybník, kemp. Uprostřed scény rozsáhlá vodní plocha. Vpravo bažina a eukalyptový háj, případně krokodýlí semeniště. V pozadí socrealistický hotel Moskva s rudou hvězdou na čele, vůkol březový háj. Vpravo u hráze dřevěný kiosek s hnusným kelímkovým pivem zn. Krušovice, v kiosku nerudná výčepní; každou chvíli pokřikuje na ožralé rekreanty "Dite do háje!"

   Po hladině plave fialová a nafouklá mrtvola FBCh.

   V popředí zelený stan, z něhož se ozývá ohlušující chrápání. Nádražní hodiny připevněné na stanu ukazují tři čtvrtě na dvanást.

   Uprostřed scény, jen tak v prostoru, visí na zem dosud nedopadnuvší Haryk, kterého tam z minulého dějství zapomněli kulisáci. Hrabe nožičkama do prázdna a evidentně ho to nebaví, bo není na blízku nic, čemu by se dalo zahryznout do koulí.

   Chrápání ustane. Poté heknutí, říhnutí, cinkání prázdných lahví od piva a jiné ranní lidské zvuky. Ze stanu vyletí prošlápnutý ešus a konzerva od Trenčianského párku s fazuľou. Zip stanu se rozletí a vyleze Herbert von Karajan.

 

HvK: (zařve na spící kemp, přičmž mává taktovkou) There she was just a-walkin' down the street, singin' "Do wah diddy diddy dum diddy do"..!

FBCh: Snappin' her fingers and shufflin' her feet, singin'

Oba: Do wah diddy diddy dum diddy do!!!

 

   Z oranžového stanu vylézá Pomerančová. Z ostatních stanů vylézají ostatní. Kdo nemá stan, nevylézá.

 

Pomerančová: Dorbé árno! Ja kjst ese vypalis?

Syd: Na piču...

krempi: ..na moju, pojď, miláčik..

chroustjazz: http://www.youtube.com/Bubu9chroust12y

damaxy: Aj já vás ľúbim!

Haryk: Sundejte mě...

Dero: Vzhledem k parapsychomotorické interferroze vztahující se k luteránskorigorózním

             reáliluzím si dovolím deklamovati: Noutbůk za kofolu!!

Jiko: Já mám doma myši,

Haryk: Tak sundejte mě!

LaMouette: Pocem Harýšku, já tě vyžehlím..

sk8tergirl & Gorgona: Já chci chlapáááá...

 

   Ze všech portálů, stanů a stran se rojí postavy, které jedna přes druhou, vzhledem k pohlaví a zaměření křičí: "Já chci chlapa!", nebo "Já chci ženskou!". Jen Garth řve:

 

Garth: Mně je to jednóóó!!!

 

   Středem přijíždí Bíša na mopedu, tváří se jako pravý znalec poezie a před tím, než ho Herbert von Karajan srazí taktovkou k zemi, utrousí:

 

Bíša: Líbí, tip.

 

   Mezitím u břehů přistál záoceánský parník TITaNIC, na jehož komíně sedí fialový a nafoukaný FBCh. Bere do rukou hák lodního jeřábu, zahakuje si ho za pásek riflí. Při sestupu se ale pásek trhá a FBCh padá hubou mezi velectěnou společnost. HvK mu odklepne popel na záda a praví:

 

HvK: Jdem. Lepší Krušovice v hrsti, než FBCh na háku.

 

 

   TITaNIC vypouští oblaka páry, smrad spáleného koxu bombarduje chuťové buňky všech uší, sál je vyprázdněn, přestávka.

 

Konec druhého dějství

 

==========================

 

přestávka

 

==========================

 

Dějství třetí

 

   Scéna: Medlov, první násupiště. Mezi ježky je sem-tam vidět noha. Haryk stále visí v prostoru, nadává. Vlevo stále kiosek se Starokrušovicemi, vpravo jakási mlha, patrně sašova.

Co se týče pozadí - krásné pozadí, jen si plácnout!

   Mezi konzervami a kelímky se vznáší FBChův duch a puch.

 

FBCh: Ó, jak notné jest týhož kvítkou, velekrás vírunosných!

HvK: Co to kafráš, paznehte?

FBCh: Vzbublemež. Něha rádi motýlusněm srdcicit!

HvK: Že tě fláknu taktovkou?!

FBCh: Óch! Ty zlolajněvilný duchatrapiči!

Syd: (odkudsi z lesa) ..piči!

 

   Vstupuje kdosi, má v ruce futrál na kytaru a tváří se hrozivě.

 

domin.go: Tak, vážení. Když jsem si objednával seriosní divadelní kus, tak jsem neměl na

             mysli takovouhle hovadinu!

 

   Vstupuje dalši kdosi, má v ruce futrál na Vlka.

 

Pišta: (pomalu otvírá futrál na Vlka. Uvnitř však není Vlk, ale černá díra, která hodlá pohltit

             vše, na co pohlédne. Pohltí však jen parní válec s nápisem JÁ JSEM ČESKÁ POESIE,

            u jehož kormidla se vesouvavě džejtují Jarmily. Černé díře sousto evidentně nechutná,

            neb kucká.)

 

Konec třetího dějství (pára nebude, díra ji polkla)

 

 

=================

 

 

Dějství čtvrté - finále

 

   Scéna: Poušť, jen houšť. Pískem potácející se chroustjazz s baskytarou na zádech třímá v ruce klobouk a v něm několik hliníkových mincí vydělaných na poslední štaci Al-El-Džazz-Hamíz-Peníz.

 

chroustjazz: .........se na to můžu

FBCh: (shůry, tajemně a romanticky) Co se na to můžeš, milý chrouste?

chroustjazz: Na toho milého se vyser! Jsi snad Norsko?

FBCh (dlouhé mlčení)

chroustjazz: (dlouhé vrčení)

Vlk: (dlouhé vlčení)

 

   Vtom hrčení, přilétá parní dvojplošník a maluje uprostřed scény nápis:

 

                THE END

 

   Vstupuje Smyčec a praví:

 

Smyčec: ...A šmytec!

 

   Hra končí, všichni jdou domů. V sále nastane Ticho a tma...


91 názorů

Kristova noho...

a co takhle napodobit kokošku? :-))))

hele, nešišlej mi tu, jooo :D

co dodat, když pro slzy nevidím na monitor...chudák vlk, františek a vůbec, všichni...mamon tip :o)

jestli se to někdy bude hrát, tak chcu hrát smyčec, páč ten jediný má hloubku, ledaže bych eště mohla hrát vlak, tak to by bylo velké dilema :-)

Tragicus
05. 05. 2009
Dát tip
Super rikanka, Lyricu, pokud je ti pet.

Rabb
05. 05. 2009
Dát tip
co si z toho mám vzít, lyrdo? (když posíláš avi (asi) všem)

zolli
16. 03. 2009
Dát tip
Já cí chlapa!!! ...Teda né co blbnu uchvátil mě děj Jáchci roli!!! Aspoň toaleťáku, když už nedáš jinou...

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
tak mi ji pošli sem pousek@volny.cz hele není to nic špatného, fakt mám chuť něco napsat

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
víš ale co? pošli mi fotečku.. vždycky když píšu nějakou divadelní taškařici, tak to píšu pro lidi, které znám a šiju jim ty role "na tělo" (kukni třeba sem Mejdan na palouku tak abych měl alespoň nějaký bod, od kterého se odpíchnout, zasnít se a napřít síly patřičným směrem... .-)

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
jdu na to

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
tož patha - Tobě napíšu něco nového a extra, ju? :-)

Markel
10. 09. 2008
Dát tip
:-)), jo,jo!! - T, Papoušku, kukni se na události a kdybys měl nějaký nápad brněnský, dej vědět, jo? Byls mi doporučen, tož nezklam moji důvěru, jo?

cha, cha chi, chi che, che

Bacil
14. 07. 2008
Dát tip
Tož jsem to jen proletěl, ale vypadá to dobře. Začátek mi připomíná klasické "Záchodu se nesmí používati, pokud je vlk v tanci" :-))

Ferry
10. 07. 2008
Dát tip
Dávám ti tip padesátej neb ty nejsi jen tak Ňákej Beckett se studem v hrobě roluje že nám tvůj syráč chutně šmakuje

Toxman
08. 07. 2008
Dát tip
No tak asi takto: Je to neproveditelné a nehratelné... Ne proto, že tam furt někdo visí na háku (nebo že to mají všichni na háku ? :), ne proto, že tam jezdí (tady bych se velmi přimlouval za nekašírované) mašinky a parní válce, ne k vůli tomu rybníku, ne k vůli černé díře požírající okolí... Ale proto, že takový naturalismus je na česko-moravsko-slezských světových prknech grandpumprdální, přelomový a zcela šokojící. Nehledě na to, že si myslím, že pro takové dílo se nehodí žádná kašírovaná kaše... tudíž je zcela nereálné, že bys kdy dal, na (alespoň jedno) představení, celý ansámbl dokupy. Jinými slovy: Opět jsi předběhl dobu tak o 80 let. Na proslavení této hry si tak budeš muset kapku, dvě, počkat. ;o)

Diana
03. 07. 2008
Dát tip
Ježíšmarjá, tohle nemůže být pravda! Umírajíc smíchy kreslím rukou umdlelou Mon tip :-)))))))))

papouch
27. 06. 2008
Dát tip
jednou mu urazím palici dveřima kufru Trůdyny, nalákaje ho na hliníkovou trubku v kufru ležící... Mysím, že mne všechy soudy osvobodí

no totok...

MON TIP!

Janina6
27. 06. 2008
Dát tip
toto je konečně veliké dílo, ne ňáká blbůstka :-)

krev
26. 06. 2008
Dát tip
krev *

Lee
26. 06. 2008
Dát tip
výbordelný :o))) tip(ťap) s fňákovej polevou...

Tragicus
26. 06. 2008
Dát tip
Heh-ech. Vypichnout jednu vec snad ani nejde. :] Fnak!

Kačírek
25. 06. 2008
Dát tip
Nejsem ve stavu to posoudit, hledám nervy po všech kýblech, zítra nastává boj o život...

Kuchot
25. 06. 2008
Dát tip
:) dobře dobře

JiKo
25. 06. 2008
Dát tip
Tang O-34 je magor :-)

JiKo
25. 06. 2008
Dát tip
Montip fňák kref a všechno :-) fááákt bžunda:))))

Morasten
25. 06. 2008
Dát tip
mistrovská práce!

Prokletí
25. 06. 2008
Dát tip
Pche... ohrnuju nad tebou f(r)ňák... milému papouchovi ;o)

Šminka
25. 06. 2008
Dát tip
uáááááááááá:-D Mon Tip fňák ufff...

Tangens lehce nepochopil vytříbený styl tzv. Šabalovské gramatiky...

Honzyk
25. 06. 2008
Dát tip
...no, vymakany text, jen co je prauda...:)*

Dero
25. 06. 2008
Dát tip
Famózní! (váš samozvaný žebříček hodnocení nepoužívám, ale uděluji svůj tip!)*

Ty si buď tak geniální nebo to ani není snad možné :-) taková pí...no prostě fňák jak Brno :-)

Maška
24. 06. 2008
Dát tip
to je zábavné super T

Rabb
24. 06. 2008
Dát tip
no.. nakonec dočetl.. a kruté, bratře.. ses možná i překonal.. ..proč nepíšeš prózu? Ta by ti šla..* a jsem rád, že také nejsem účastníkem/ochotníkem.. ..prznit mne v dramatu, jen to ne! :-)

Za to, že tam naštěstí nehraju, dávám MON FŇÁK! JAK ODPORNÉ!

Gorgona
24. 06. 2008
Dát tip
Ještěže já jsem se zamrznutí v pitoreskním obraze nepřirozeně zkroucených postav nedožila... ...i když - co dělám v druhém dějství?:)) Ale jinak dramata Ti jdou:)) Cožeas to chtěl MON TIP nebo fňák?:)

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
..četl.. myslíš třešně a patník? To ještě nic není! Ale aspoň máš představu, že pro mne (samozřejmě jako pro regiseura) není nic neproveditelné.

Winter
24. 06. 2008
Dát tip
No, něco jsem o tom četl.

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
Pche! Prej neproveditelné! Víš, co já už toho v životě proved?!

Barman
24. 06. 2008
Dát tip
Je to duševní pastva, úplně přede mnou ten příběh ožívá

Winter
24. 06. 2008
Dát tip
Fňák. Avšak, jak řečeno, neproveditelné.

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
Francoá, dej mi fňák! Pjoším pjošíím .-) A připiš na něj prosím něco jako "Mému milému papouchovi.." prosil bych aji autogram, krví.. :) avi

damaxy
24. 06. 2008
Dát tip
všetko najlepšie *

Je to prdlé. Montip.

Oldjerry
24. 06. 2008
Dát tip
Pišto - Já ti nevím, já jsem takov rezervovanec a na druh stran - už jsem přidán... jen mám sic srandu rád však neumím ji psát... prostě starej hnát co je dobrý jen tak na to dobrý lidi srát...

Oldo, co kdyby ses přidal? :)

Oldjerry
24. 06. 2008
Dát tip
velký montip něžně zarámovaný nepřehledným mnohostupem drobných fňáků.... četl jsem to před hodinou, chechtám se ještě teď a to já považuji za vzácnost. Díky ti neobyčejně erudovaný autore !

dadíková
24. 06. 2008
Dát tip
:)*

Dorbé árno! Ja kjst ese vypalis? vypalis, vypalis.... MONis TIPis! :-)

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
brú, na čtení se vykašli, hlavně mi dej fňák! )

Rabb
24. 06. 2008
Dát tip
dočtu později, teď není čas.. ..ale začátek vypadá velice vtipně.. a tedy slibně-- :-)

Chroust je kašírovaný??? Ahá! No, tím se to všechno vysvětluje... Vždycky mi na něm bylo cosi divného.

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
*jednak, samozřejmě jednat budu až poté, pokusím se získat grant na tu scénu, až se to bude hrát v Národním sobě (které vám, Čechům, financoval císařpán Franz Josef I. :-p)

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
šmajjá Pišto, to je dívadlo, jednat nestřílíš Gord..éé Gorgonu Ty a druhak - tam je přecik všecko kašírovaný, levorvél, smrť a koneckonců i chroust! A ten Haryk je elektronický, páč starýho Haryka novým kouskům... to .. prostě ne

"Pomerančová: Dorbé árno! Ja kjst ese vypalis?" To je montipické :)))))) montip + momtip Ale teda realizaci si představit nedovedu. Jednak by mi bylo líto zastřelit Gordonu, a jednak ten Haryk, ten má zvláštní móresy!

Norsko
24. 06. 2008
Dát tip
co vím, tak chroust změnil image proměnil se v skina

Zuzulinka
24. 06. 2008
Dát tip
Krásné popisy scenérií završeny ještě lepčí pointou*

Petrusha
24. 06. 2008
Dát tip
trošku rozšafná výprava ale je to vážne šialene desnééé bauuu :)))))))) ***

Ticho a Tma
24. 06. 2008
Dát tip
to je dobré toto;)) možná ještě lepší FŇÁK;)

domin.go
24. 06. 2008
Dát tip
Ježiši kriste :))) "chroustjazz: http://www.youtube.com/Bubu9chroust12y" :) Mon Tip

Cornelie
24. 06. 2008
Dát tip
:-)) samozřejmě mon* a taky klub:-)) fňák:-)

papouch
24. 06. 2008
Dát tip
áviě

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru