Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

šlapu na zmizík

09. 07. 2008
30
57
6624


Byl jsem zavřenej ve svým kutlochu, tak čtvrtej, pátej den, už jsem tý samoty měl plný vinty, a tak jsem se rozhodl, že vystřelím ven, trochu okouknout lidstvo. Jasně, věděl jsem že se TAM  hovno děje, ale měl jsem sám sebe po krk a trpěl jsem samomluvou. Zřetelně jsem cítil, jak se mi šílenství šikuje za pravým ramenem, úplně na kraji mýho periferního vidění.

Tak jsem si napustil vanu, vypil si v ní kávu a vykouřil cigaretu, oblíkl se a vyšel ven. A bylo to jako vždycky, když vylezu ze svý skrýše, z mýho  dvorku plnýho koček a přizabitejch ptáků. Kličkoval jsem tou všivou neblahou energií. která z lidí na ulici stříkala a ulpívala mi na šatech, ve vlasech. Utlučenej deprimovanej dav. U vietnamce jsem si pořídil obrovský sluneční brýle a schoval se za ně. Prošel jsem velikým parkem, kde se to hemžilo pejskařema a zamilovanýma. A psi po mně zákeřně pokukovali, měl jsem vítr, že mi půjdou po nohavici a odvážnější z nich po hrdle. Vždy, když jsem si dopřál samotu, vždycky, když se ze mě na chvíli stal eremita, tak psi to špatně nesli, něco zlýho mezi námi vyrostlo. Ve světlech koček jsem naopak zkrásněl.

Dostal jsem se mezi činžáky, šel chvíli z kopce, na Spojovací se dal doprava a u jednoho otlučenýho domu jsem zazvonil. Chtělo se mi najednou zdrhnout, ale dveře se už rozletěly a v nich slečna S. mě zvala dál. Její přítel byl doma a instaloval novej comp, co dostal za promoci. Udělali mi kafe, který jsem si vzápětí odmakal. Přehrávali mi to svý partnerský divadýlko. Děsně jsem je svou přítomností inspiroval. S. si vrazila do nosu tampóny a zkusila si několik podprsenek. M. zapojil počítač a spustil program pro tvorbu muziky. Duc duc, berany duc. Ve svých devětadvaceti začal učit na vysoký škole, ona byla herečka, čerstvá majitelka funclubu. Úplně to do mě pumpovali, protože věděli, že jsem starej trouba, co bude poslouchat a držet hubu. Duc. Dali jsme jointa. Duc duc. Držel jsem si svý brýle pěkně na nose. M. měl zkoušku s  kapelou. S. navrhla, že bysme my dva mohli jít na jeden „bombovej“ festival do areálu psychiatrické léčebny. Souhlasil jsem, šel jsem přeci ven okouknout lidstvo. S. tam ještě chvilku pobíhala v negližé a pak na sebe hodila tyrkysovej komplet a arabský korále a mohli jsme jít. Trochu poškádlila svýho hocha, jako že jde na zálety, já vstal, ducnul jsem ho do ramene a vypadli jsme ven.

Bylo čtyřicet ve stínu a autobus byl narvanej šílenýma týpkama – chlápci s barevnou pilou, celý rudý, dredaři, neopanks, příslušníci generace v kalhotách s prdelí u kolen, urousaný hipísačky, dívenky, co jim čouhaj kalhotky, a tak… Byli jsme bratři a sestry, co jeli společně na ten skvělej fesťák. A všichni jsme se drželi hezky nízko tyče, aby nám nebylo vidět zpocený podpaždí. Na jedný zastávce stál revizor a ani za prase se mu nechtělo nastupovat, jeli jsme dál. Nikdo nemluvil. Smrděli jsme jako skunci. A pak, fakt na poslední chvíli, jsme byli na místě.

Vyskočil jsem a okamžitě si zapálil. Na zastávce se k nám přidala další herečka. Slečna A. Dívky zalepily lupen, já přeskočil plot. A byla to teda facka. Všude samej psychouš. Udělali z toho areálu něco jako tržiště, ale bylo to tam samá tretka a aušus a sladký indický žrádla a potřeby pro břišní tanečnice. Ale nemělo to jižanskej šmrnc, nemělo to kouzlo řeckýho trhu, nebyl tam frenetickej pohyb, nebyl tam ten šum a radost ze setkávání. Byl to jen nemilosrdnej byznys, supermarket bez klimatizace, kterým se táhly davy jako upocení koně. Všechny ty dvojice, který se sem při neděli táhly přes celou Prahu… TOHLE bylo šílenství, tohle byla ta nouze. Vyprázdněnej dav, klopýtající a chycenej nějakým velkým prdeláčem, kterej to tady zpunktoval za přispění magistrátu, na půdě lidí, který to tam venku neustáli pro nadměrnou citlivost. Tak těm se teď nasrali do zahrady, vyrabovali to tady, vysáli to do mrtě a uchcali všechny stromy.

Potřeboval jsem pivo. Ženy se zastavovaly u každého stánku, já postával opodál jako pitomec a ony pak kolem mě prošly a já cupital k dalšímu bezva stánku. A pak tam byla břišní tanečnice, která to učila několik dívenek v řadě, navlíkli jim ty cingrlátka a ony se děsně snažily rozpohybovat ty svoje nemotorný středoevropský pánvičky. Bylo to trapný až k smíchu. Osmělil jsem se zeptat jedný z nich, kde se tady dá koupit pivo. „Ale tady žádný pivo nemaj!“ „A co ty kelímky?“ „To je pito!“ Ach, do prdlele, ach, ach. Byl jsem ztracenej.

Slunce přidalo na intenzitě. Všude byla děsná spousta prachu, jak ti jarini šoupali nohama. Zahlídl jsem jednoho chovance, jak vykukoval zpoza remízu v panamáku, byl k smrti vyděšenej. Já taky. Otočil jsem se k slečnám a řekl: „Miláčkové, tak odtuď padám, na tohle nemám, byl bych hrozně mrzutej.“. Holky na mě nechápavě hleděly. „Ale, támhle je nějaký divadlo!“ Podíval jsem se tím směrem. Nějakej šašek v námořnickým oblečku stál u kormidla s fajfkou v zubech, hrála nám hudba z Titanicu. Ten chlápek tam jenom stál a bafal. Dav kolem řval smíchy. Asi desetiletá holčička mě zatahala za rukáv: „Nechcete pane přáníčko?“ „Ale to víš že jo, princezno.“ Podala mi přehnutou půlčtvrtku s nápisem – Srdečné přání a s kresbou fixem, znázorňující vázu s květinami. Otevřu to a tam stojí: „My o vás víme!“.

Mazal jsem pryč. Skoro jsem běžel. Těsně před východem mě zastoupil cestu muž v panamáku. „Hej kámo!“ „Co je?“ Pavilón čtyři, co? Sociální fóbie, paranoia, alkoholismus.“řekl „No jo no.“ „Bereš čáru?“ „Jo, šlapu na zmizík.“ „Tak hodně štěstí brácho!“ „Dík, tobě taky!“ Protáhnul jsem se turniketem a kráčel pryč. Muž si vrazil panamák do očí, z kterých mu vypluly dvě veliký slzy a plácly s sebou do prachu. Debilní slunce se přidušeně zatlemilo.













57 názorů

Norsko 1
20. 04. 2011
Dát tip
no super. odneste mě *

Karlovačko
07. 10. 2010
Dát tip
pičo skvělý! boží zápletka, úchvatnej styl!

díky za vizit Márve!

:) díkas moc thalino*

cvoci jsou na ulici, normální jsou pakárnách.. dík za čtení, jsem rád že ses nenudila..

Noneta
06. 07. 2009
Dát tip
tady mě napadá jediná věc,,,, kde je ta hranice....jako myslím mezi "normálníma" a "cvokama" .... jinak dost jsem se bavila :D...hlavně muž v panamáku mě dostal... no kde je ta hranice.... ? :DD hlubší kritiku ode mne nečekej...nejsem hluboký typ člověka :DDD

:)))) další už jo?! brilantně popsáno, reálně děsběs, zahlíd jsem to v televizi.. achjooo..

Ferry
22. 06. 2009
Dát tip
No to ses sem mrknul brzy. Mezitím další Meziploty, ještě úděsnější a ztrhovatělý vulgárně. Aspoň si frekventati bohnický užijou tý nádhery a klídku, když "civilizace" vypadne a jediná kultura je sosání hruškový vody, co ji prodávaj v kavárně s fáčovejma skulpturama jako opravdovský kafe... :)))

děkuji dámy*

apatie
12. 05. 2009
Dát tip
jo

Ferry
12. 03. 2009
Dát tip
JO,JO,JO ! *

tyjo! děkuju ti velmi pěkně, tohle mě strašně potěšilo /aby ne/ **

Ou jé! Co jinýho na to říct. Už dlouho jsem neviděl souvislý text, který by mě dokázal ve svém průběhu tolikrát překvapit! Nemluvím o nějakých zvratech, zápletkách, pointách a podobných nepodstatnostech, mluvím o pocitech, které mně tvá věc vyvolávala. Většinou je to klasické schéma - na začátku navozená nějaká atmosféra, člověk se jí poddá a tahá se s ní až do konce, pak ho občas něco překvapí; dějový zvrat, povedený výraz, dočte a řekne si, jo dobrý - ale tady, tady to bylo něco úplně jinýho a nedokážu to popsat, to se na mě nezlob. Po tom prvním a části druhého odstavce jsem očekával satirickou tucťárnu, ale co přišlo pak...to se prostě nedá vylíčit!:) Šel jsi na krev a konzumní společnosti nic nedaroval. Je tam satira, je tam symbolismus, je tam trocha psychedelie a zmatenosti, je tam všechno, co je potřeba k opravdu kvalitní povídce. Máš můj obdiv. Jo a výraz "Vyprázdněnej dav" to celé podtrhuje.***

Ou jé! Co jinýho na to říct. Už dlouho jsem neviděl souvislý text, který by mě dokázal ve svém průběhu tolikrát překvapit! Nemluvím o nějakých zvratech, zápletkách, pointách a podobných nepodstatnostech, mluvím o pocitech, které mně tvá věc vyvolávala. Většinou je to klasické schéma - na začátku navozená nějaká atmosféra, člověk se jí poddá a tahá se s ní až do konce, pak ho občas něco překvapí; dějový zvrat, povedený výraz, dočte a řekne si, jo dobrý - ale tady, tady to bylo něco úplně jinýho a nedokážu to popsat, to se na mě nezlob. Po tom prvním a části druhého odstavce jsem očekával satirickou tucťárnu, ale co přišlo pak...to se prostě nedá vylíčit!:) Šel jsi na krev a konzumní společnosti nic nedaroval. Je tam satira, je tam symbolismus, je tam trocha psychedelie a zmatenosti, je tam všechno, co je potřeba k opravdu kvalitní povídce. Máš můj obdiv. Jo a výraz "Vyprázdněnej dav" to celé podtrhuje.***

zamilovala sem se**

Mangrah
11. 09. 2008
Dát tip
tohle si zaslouží uctívání.. Je to výborný!*

Tak tahle u mě jasně vede:) *

otevíráš mi obzory na ten server se kouknu a na ty dva výtečníky taky díky za návštěvu a za vše ..

Fart
26. 08. 2008
Dát tip
ale ne ... o mých "dílech" ... radši nemluv .... Začal jsem dávat do placu komentáře a glosy k dílům na serveru "Litera.cz" a přidal část vzájemné SMS korespondence s přítelkyní ... ale o tvorbě to asi není ... Mám rád lidi co jsou schopni svýni dílky ve mě vzbudit nějakou ozvěnu a vyprodukovat reakci ... / je jich tam ke 4em stovkám / no a ty tvoje jsou takové ... PS. Mým Guru na Literu byl JirkaS, a hodně mých jak ty říkáš děl byly vlastně komentáře k jeho básním. Publikoval i tady ... jenže teď o co víc maká, ... o to méně píše ... :-)) tady se mi hodně líbily některé věci od Romalleho ..

Fart
26. 08. 2008
Dát tip
... jo, já mám odžito na třídílný román ... a žiju dál na plný pecky .... díl čtvrtý - nejlepší PS ten poslední řádek je - ... jak jsi jistě poznal .... z Mauglího ...

teď jsem koukal na tvý stránky a máme brachu oba 33 děl publikovanejch!!! takovýhle číslo!! týýý vole

díky Farte, ten život prostě nelze flákat i když taky teď bejvám hodně zalezlej ale takhle jednou za tejden vyrazit plnej sil do tý divočiny.. ještě to baví dík za ten poslední řádek asi máš recht..

Fart
26. 08. 2008
Dát tip
... jo, jo ... brutálně autentický ... *- ... spousta lidí se jen tak sere životem na mdlé vlně pěny v septiku ... o to větší nářez to je, když si to jedinec občas taky trochu odžije ... jo, jo ... "jsme jedné krve ... ty i já .." ...

sure :-))))))))))))

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
v klídku myslela sem tvý psaní:))))))

sidonii: /reakce na první kritiku/ moje holka tě zabije, teď mi to řekla :-)))))))))))))

ještě Honzykovi: z tou paraleou kočkolidi kočkopsi taky to tak vidím,, je to úžasný! jeden kámoš udělal báseň,, že namaloval zeměkouli a přez celou vepsal vedle sebe ve šnůrách kočky a psi a kočky a psi - dokonalý jo a to spiklenectví-- aspoň tady můžem ve skrytu vařit ty dryjáky :-) dík

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
ík za zvláštní poděkování takový já ráda

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
nemám ráda zvířata

ještě zvlášť děkuju sidonii za to bombardování avistřelama a Honzykovi: já mám všechny zvířata rád stejně, mouchu, slona, jen mám pocit že ty psi tio nejvíc schytali :...

ty bláááho, tak jsem tak nějak povstal a zapnul compaňéro a tam na mě žlutě svítí: máte 28kritik - tak to jsem si šel udělat kafe a pocestě si vzal rovnou pivo z lednice.. ach.. a teď vidím že mě navštívila dobrá společnost, v čele se sidonii a Honzykem a fakt jsem moc potěšenej že se vám tenhle ranec slov líbil.. Honzyku děkuju za to vyprávění, andreo :-), guy /dík za vcit/,solomone ach.., tsuki .. no teda.. DĚKUJU

Honzyk
25. 08. 2008
Dát tip
....jo, todle by ti slo....tremedacko!!!)...takle s nima budes zachazert?--------no potes.

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
ale ale ale! :) a už ticho

Honzyk
25. 08. 2008
Dát tip
....jo? ...No, tak spust, vostudo..! ...Clovek ti veze stotricitkou zradlo az z Vimperka, ty se muzes stat hrdinkou tridy, a smetes po tom vsem, co mezi nami nebylo, vsechny rezne nitky naseho pocinajiciho moznehio, a skutecneho(sic!) vztahu do nejblizsiho kanalu! Styd se,!!!:))))

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
já tobě ostudu?? ty vole jaký kecy! že se nestydíš:)))) JÁ mám co vyprávět, ne ty:))))

tsuki
25. 08. 2008
Dát tip
taky dík za avi, tyhle starý jsem nečetla.)) *

Honzyk
25. 08. 2008
Dát tip
p.s. nekdy ti povim o sidce, ktera mi hodila avi(ale ja uz nektery tvy veci cet a napisu si k nim, az se mi zachce), jak jsme se potkali a jakou mi udelala sidka vostudu...a na Zizkove!!!!!:)))

solomon
25. 08. 2008
Dát tip
och ou

Honzyk
25. 08. 2008
Dát tip
...vyborne jede samospadem, nemay tezkou prsdel, cvypravec sam sebe typizuje nenasilne, ani ta silna rezonance Bukowskiho nevadi, slang nadherne nandanej jako kopecky znmrzliny mezi hovna...:"My o vas vime"...: a elipsovite se vracim k "samote v kutlochu"....tady, zdalo by se, zasekne vindal pointu, ale ne, a posledni odstavec neni nadbytecnej: panamak vypraveni znezni a polidsti...a "tak trochu" povi, proc treba vobcas vylizt ven....jinak v nazoru na psy a kocky, jak vis, ze silne rozchazime...tady pochopim proc... ...no, psi votrocky nejsoiu, myslim ja, kdyz je nechceme za votroky mit...ale to je jen jedna pecka v bublanine, pro me navic poucna, a zajimavy, ze jsem si uávedomil, s kolika psima a jkocicicma lidma jsem se bavil: a jak a vo cem....nakonec doslo mi, ze nebavime se vo kockach a psech, ale vo sobe...no nic. Vyborny vyporaveni, navic kultivovane napsany, a nevimproc jsem rad, ze sem tpolik lidi neleze, byt zaslouzilo by si vetsi pozornost, ktera vsak ubrala by na jistym spiklenectvi bnasim virtualnim, mozna, mozna rikam...a komornim "vydanim" tlemiciho se slunce. mimoradnej text-.--

guy
25. 08. 2008
Dát tip
teda fakt dobrý, dík za avi, sid moc dobře se mi s tím empatizovalo *

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
avi

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
to druhý bylo chybný zdůraznění:))))))

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
ty kráááááááso to je teda přísný umíš.. a pěkně asi tě budu číst a milovat

sidonia
25. 08. 2008
Dát tip
ty kráááááááso to je teda přísný umíš.. a pěkně asi tě budu číst a amilovat

No, tohle teda vážně není špatný...je to úplně jiný...jiný než věci, na který tu narážíš...

dík W

wehna
09. 07. 2008
Dát tip
jako když mi pupek mastí-dobrýýý!

olde sakra seš milej, dík ale koukám že to nikdo nečte a já se těšil že naseru spoustu lidí.. hehe

Oldjerry
09. 07. 2008
Dát tip
Hochu, ty mi líbíš. To je naprosto neučesaný, málo viděná upřímnost i když s tím trošku zkoseným pohledem. Ale je to nový vítr, i když dost drsně funí. Jsi doibrý, býku... držím ti pěsti

díkas ignácie..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru