Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nedělní/nácviky/smrti

Výběr: Zbora
10. 07. 2008
13
13
3230
Autor
egil

Táta nám předvádí,
                jak dokáže koňskými žíněmi
podřezat zděděné housle.

Sladký a teplý
         zatéká do našich uší –
předsmrtný křik.

Dřevěný strunatec
                    přisátý na hrdlo člověka:
táta ho podřeže, a pak mu vyvrhne neznělé srdce...
Ještě však – na čtyři – tluče.

A najednou jako když utne.

Na stolku noty,
               před chvílí žité –
nyní jen zevrubný nekrolog.


13 názorů

Wee
07. 08. 2008
Dát tip
to už je moc

daddy
11. 07. 2008
Dát tip
vtipný...:)*

Oldjerry
10. 07. 2008
Dát tip
Je to jako humor Jaroslava Válka - v podstatě lehký úšklebek ve spojení s vážnou tváří - to ten strohý jazyk ! zdánlivě kontradikce, ale tak to na mne působí. *

V tom případě výrazně nedoporučuji sledovat zmíněné snímky. Dočkali bychom se poezie vpravdě vražedné.

egil
10. 07. 2008
Dát tip
Anebo postavu se smyčcem a houslemi → nic víc, nic míň.. :)

Mi to přijde, jako když básníka kdosi donutil v rychlém sledu shlédnout Vetřelce, Vládce loutek a Invazi uchvatitelů těl. A ono to z něj pak muselo ven.:)

Morbidní.

Zbora
10. 07. 2008
Dát tip
No, přiznávám, že s tou banální jednoduchostí jsem to trochu přepálil, ale v kontextu Tvé tvorby mi opravdu tak připadá.

Zbora
10. 07. 2008
Dát tip
Mně se naopak líbí velmi. Působí civilním, prožitým dojmem. Nemám z ní pocit básnění za každou cenu. Naopak mám za to, že má potenciál do čtenáře velmi jemně a nenásilně proniknout - a to už na první čtení, protože sdělení neskrývá za složitými básnickými figurami, ale ta zdánlivá banální jednoduchost jí dává jisté kouzlo a způsobuje, že je báseň poměrně dobře uchopitelná pro širší čtenářskou obec, aniž by se jakkoli podbízela.

egil
10. 07. 2008
Dát tip
to mě - svým způsobem - těší.. i to znamená jistou působnost textu (i když se znamínkem -) horší je, když je čtenářům text šumák.. takže - vlastně - dík. :)

sidonia
10. 07. 2008
Dát tip
mi se to nelíbí

papouch
10. 07. 2008
Dát tip
:>

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru