Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hladká

01. 08. 2008
2
9
844
Autor
Marguerite

Pravidelná jako hřeben                     češe

ostrá jako srdce z křišťálu                   taje

hebká jako nalakovaný stůl              šimrá

nestraviltená jako šupina                  dře

hořká jako spálená tráva                   dusí

milující jako máma                                  škrtím

čerstvá jako rána                                 bolí

voňavá jako kůže                                 mámí

zvonivá jako petarda                           bije

tajemná jako tma v zimě                     zrazuje

sladká jako centropen                         tiskne

hladká jako klín                                      miluje

 


9 názorů

Marguerite
15. 08. 2008
Dát tip
je zajímavé jakou diskuzi tato básnička vyvolala..už kvůli toum stála zato, ne? :o) díky za názory. Psát je vlastně zbytečné, stejně už přestávám..M

Bariera
14. 08. 2008
Dát tip
christopher kenneth: Já ale vůbec neřekla, že by někdo nemohl kritizovat to, co nepíše, to by přece nemohl nikdo kritizovat nic, co není jeho, což je absurdní stav, který k ničemu nevede, protože, jak dobře všichni víme, kritizovat sám sebe není příliš objektivní. Můj příspěvek do diskuze se věnoval pouze básni, ne nějakým obecným řečem o kritice. Ale závěrem s Tebou naprosto souhlasím, nic než psaní Tě dál neposouvá... Takže, Markétko, piš! Já si myslím, ale osobně to nedodržuju v psaní básní, že je dobré zkoušet psát různými způsoby a nezaměřovat se jen na chrlení pocitů, které bývá nejčastěji nelogické a intuitivní, takže se pak může lehce stát, že je báseň jenom beze stavby, bez rytmu, vychrlená jen tak, protože napsat ji někomu pomohlo si třeba něco utříbit nebo si jen tak ulevil od bolesti. Psát básně o obyčejných věcech, o stole, o lampě... Zkoušet vytvořit pointu, která opravdu funguje a má spád... Ovšem je otázka, co chceš básní říct, jestli nemá pro spoustu lidí tady opravdu charakter léčivý, ne umělecký. To už ale neptaří k dílu, to jen spíš mě tak vede ruka...

s Barierou nemůžu souhlasit.. to, že já osobně mám rád úplně jiný styl psaní neznamená, že nemůžu kritizovat to co nepíšu. takže: podle mně je to slátanina beze smyslu a bez hloubky.. říkáš, žes to naplácala, tak jak tě to napadlo, ovšem mi to přijde hodně nucené, nepřirozené, neuvolněné, nesmělé a nervózní.. jen tak naplácat dobrou báseň samozřejmě jde, ale chce to trochu času a zkušeností.. chce to zkoušet a zdokonalovat se, takže i když je tahle báseň podle mně vesměs špatná, tak k něčemu je: posouvá tě dál.. takže piš piš:)

Marguerite
07. 08. 2008
Dát tip
díky ondro! M

Taky se mi líbí spíš celek než poslední dvojverší. Opět je to hravé pěkné (forma se mi líbí). Poslední dvojverší je pak takové trochu samoúčelné a trošku to boří, ale na to jsem si u tebe už zvykl ;)

Marguerite
03. 08. 2008
Dát tip
nevím, není to jen o mě,ale o ženě obecně..tvor krásný drsný zrazující nevyzpytatelný..ale je to opravdu hodně ovlivněno mými pocity..díky za kritiku! M

Bariera
03. 08. 2008
Dát tip
Nemyslím, že jen poslední verš je solidní. Líbí se mi ta hravost a hledání, přemýšlení o sobě jako o básni? Líbí se mi, že ta báseň jakoby někoho popisuje a uprostřed ní se najednou objeví "škrtím" - takže to celé jsi Ty? Nebo jen jedna Tvá část? Nebo na tom vůbec nezáleží a je to jen pocit, který Tebou prochází? Připomnělo mi to Sašu Berkovou, ale vůbec nevím proč, její poetika je mnohem drsnější a ironičtější, ale nějak jsem si tak vzpomněla na její ženské povídky.

Marguerite
02. 08. 2008
Dát tip
ano..možná proto jsem si nedala moc záležet s tím ostatním a plácala tam, co mě napadlo..už jsem měla v hlavě jasný konec a ten jsem chtěla zdůraznit..hlavně ten..díky za kritiku.M

poslední verš (dvojverší?) - hladká jako klín miluje - je jedniná velice solidní věc v té básni:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru