Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spáč IV

04. 08. 2008
10
24
2193
Autor
Houmeles
 
 
nad spící dívkou
vybíhá černoch v pumách -
noční zastávka



24 názorů

makros
10. 08. 2008
Dát tip
ok. mně se to líbí i s noční zastávkou, nemůžu totiž zpětně říci, že by mě hned napadla, když jsem to bez ní nečetl. Vzhledem k Tvým inspiračním zdrojům by mně to asi taky nakonec doteklo, ale takto je to náležitě explicitní.

Houmeles
09. 08. 2008
Dát tip
makrosi, ta noční zastávka je tam pro kontrast, jelikož ze zastávky většinou vyjíždějí autobusy a tramvaje a tady - koukejme - vystartoval černoch. Druhý kontrast je se spící dívkou, která nikam nestartuje ani neodjíždí, jenom přebrala a teď chrní. Tohle adresuju i Zvrhlíkovi, který má kontrasty rád :-). houmlesi, kdo něco ignoruje, činí si násilí. Stejně tak, kdo něčím opovrhuje. Je možné pohlédnout na komerci a říci si: to je zajímavé, jak se tady ta reklama vyjímá. Mohu tě uklidnit, mám v sobě vybudovaný reflex, že se ani netknu toho, na co mě upozorní reklama. Sám jsem se vyřadil ze společnosti, které nerozumím. Ano, já jí nerozumím, možná proto ji nemusím ignorovat. To mě osvobozuje. Jsem možná víc anarcha než anarchista.

makros
08. 08. 2008
Dát tip
tip * ta noční zastávka je tam trochu navíc, ale stejně jasný nadprůměr. M.

houmles
07. 08. 2008
Dát tip
ne. komerci je treba pouze a jen ignorovat.

Houmeles
07. 08. 2008
Dát tip
StvN, přiznám se, že Tobě le leckdy těžké porozumět...

Houmeles
07. 08. 2008
Dát tip
Komerci je třeba občas zironizovat, ne? :-)

houmles
05. 08. 2008
Dát tip
di uz s tou komerci...

StvN
05. 08. 2008
Dát tip
Myslel jsem mému textu. Uměl by ses normálně bavit, řekněm s trochou porozumění pro význam toho, co píšu?

Houmeles
05. 08. 2008
Dát tip
Kterého textu? Jakéhokoliv? Tedy - většinou stojím v cestě sám sobě. Mám svoje hranice, které určujou, co jsem ještě schopný pochopit a co už ne. Jsou mi trochu k smíchu lidé, kteří řeknou: Tomu nerozumím. A tváří se, jako by to byla jejich přednost. Jako by vyřkli soud nad tím, komu nerozumějí. Jako by měli být na co hrdí a tomu druhému nezbylo, než se kát.

StvN
05. 08. 2008
Dát tip
Můžu se zeptat, co ti brání v porozumění psanému textu?

Houmeles
05. 08. 2008
Dát tip
Tak unikej. Co ti brání?

StvN
04. 08. 2008
Dát tip
Lepší. Ale stejně moc nechápu, proč se tlačíš do toho civilizačního tématu. Vždyť je to otřesný. Není lepší spíš "únik"?

Dero
04. 08. 2008
Dát tip
Tohle je dobrý. *

Diana
04. 08. 2008
Dát tip
Aha, plakát! No teď je to jasné, dík :-)

Paulart
04. 08. 2008
Dát tip
Je to průhledné. Jak plakát s černochem v pumách.

Houmeles
04. 08. 2008
Dát tip
Dík za názor. Pokouším se o zprůhlednění.

Diana
04. 08. 2008
Dát tip
vůbec nevím, o co jde

Honzyk
04. 08. 2008
Dát tip
...tomu nehovim...

Petrusha
04. 08. 2008
Dát tip
mne to pripadá trochu rasistické ale asi to len nechápem

moorgaan
04. 08. 2008
Dát tip
me se to zda nejasne cele, ale muze to byt tim, ze me neco nedochazi a nebo neznam okolnosti..

StvN
04. 08. 2008
Dát tip
Představuju si, co asi startuje:)

Zvrhlík
04. 08. 2008
Dát tip
Na první pohled nejasné, na druhý už ne. Rozhodně zajímavé, i když se mi první řádek zdá trochu nadbytečný. Mírnou duplicitu cítím mezi slovy noční-spící. Ale to je spíš otázka mého citu, vkusu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru