Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nesouvislá a nelichotivá esej o moderních ženách a světě

06. 08. 2008
32
39
4850

cestou do práce jsem v tramvaji koukal po ženách a viděl jsem vesměs ženy jako zbědovaný psice, tvrdý - jakoby z laminátu, žádná krev, ženy bez boků, ženy kterýma by žádný skvělý dítě neprolezlo, ženy bez kouzla, ženy kterejm nezbývá než bejt hubený, moderní píči, ženy bez ksichtu, ženy hřadující na sedadlech jako slepice, ženy abstinetky, ženy co choděj do fitka a bojí se bojí se.. Ženy bez jména, všechny stejný, a s absencí upřímnýho stisku. A co mě dodělalo, bylo jejich neuvěřitelný sebevědomí - jak ty kundy se kolem rozhlížely, z pod svejch umělejch brv - jako by sežraly šalamounovo hovno - ach. Ženy s absencí všeho ženského, vyjma marnivosti, kterou si dodávaly na hodnotě, byly míň než zboží v ostudně průhledným obalu. A nevěděly o tom. Starý báby s rtěnkou na lících byly hezčí, i ta paní blijící před kostelem sv. antonína byla hezčí... Hrozně tvrdej svět, totální deziluze, nejčernější vize filozofů devatenáctýho století působí téměř idylicky, proti tomu co se děje teď -- Plná tramvaj, zalykavá tíseň, duchovní smrad, prázdná tramvaj, svět zapáchá jako dech prehistorický obludy, všechny hrůzy a necitelnost se nám vrací stokrát, kristus prodává párky v rohlíku, pandemie debility přeskakuje kontinety. Tak velký rozčarování, že by porazilo starýho naivu Atlase. Umělci ve stoce, anebo v Mánesu, první zdeptaný estabilishmentem, rezignovaní, melancholičtí a slabí. Druzí, ti chytřejší, mrtví pod diktátem vkusu nějakého topsalessupervisermanagera. A všichni se navzájem nenávidí a nikdo nikoho nepochválí.. Do hajzlu, všichni jsou nažraní a spokojení --- Takže co? maník co nastoupí do metra s kulometem a pokropí ten ksindl je taky mimo, ale přeci blíž pravdě.. A já? já tu čekám až se to provalí a vyleje ven v celý nahotě, čekám tu se surfem v podpaží abych naskočil na tu apokalyptickou vlnu a dojel do nirvány růžolící a veselej, taky sedám k noťáku a rozháním se slovy jako mačetou ---  a miluju nebe jako je tohle:  neblaze modrý, s rotujícím tornádem nad obzorem.

 

 

 


39 názorů

Karlovačko
07. 10. 2010
Dát tip
kunda, tak tady to zacina bejt vono..snad se mi dneska nebude zdat o pandemii debility, preskakujici kontinenty..zaviraj se mi voci. jsem rad, ze to tady takhle mas..ze zas necemu po dlouhy dobe rozumim.

zlý_mýval
12. 03. 2010
Dát tip
***

Moc se mi líbí tvůj styl, navíc sv. Antonín, no tipuju :)

Maeslo
18. 01. 2010
Dát tip
Parádní dikce. Občas mi připomněla starého dobrého doktora T. Třeba: "kristus prodává párky v rohlíku". Tak či tak, hezky vyjádřeno. *

Toscana
15. 08. 2009
Dát tip
Naprosto skvělý a dokonale napsaný!!! Tenhle pocit mívám nejen v tramvaji (tou ostatně nejezdím tak často), ale všude, kde se houfuje víc lidí. Děvenky jak přes kopírák, panáčci zhusta taky tak, ale duši v těch prázdných, tvrdých a mrtvých očích (bohužel takové oči mívají už patnáctiletí, což je tím tristnější pohled) nenajdeš. Ani stopa po vlídnosti, ani stopa po radosti. Už mockrát mě z toho mrazilo v zádech, a čím jsem starší, tím ostřeji to vnímám. (jediná výhrada k napsanému: správně je apokalYptická vlna) tsuki kamsi flákla avizem, já ti sem fláknu tipem, tady velmi ráda hodně velkým *T

tsuki
15. 08. 2009
Dát tip
nevím, jestli jsem to četla nebo je to tvým osobitým rukopisem, takže buď se k tomu vracím a nebo se hrabu v tvejch starotinách, ale chce se mi tě zmlátit za to, jak hnusně pravdivý to je a jak odporně a nechutně přesně jsi to vytáh na světlo, pod ten lascivní průhlednej mikrotenovej obal, kterej každej natahuje ráno místo slipů/tangáčů k "zahalení" slabin. * a fláknutý avízo.

Noneta
06. 07. 2009
Dát tip
se mi malinko ulevilo..... :)

jestli jezdíš autem tak jsi z obliga :) mnohé ženy nemají kategorie, tohle je střelba do davu...

Noneta
06. 07. 2009
Dát tip
viděla jsem tu tramvaj,,,, a tak si říkám kde jsem já??? v který kategorii...no naštěstí skoro furt jezdím autem :)

naprosto chápu* dík za návštěvu

je to těžký jako hrom Patchees a bejt furt doma je taky ošemetný nojo.. díky i tobě Maeslo dík hlavně za oddalování kamery*

Maeslo
16. 09. 2008
Dát tip
Aye, aye. Líbí se mi nesouvislost, líbí se mi oddalování kamery.

Patcheesa
13. 09. 2008
Dát tip
Vindale, tak to je teda mačeta :). jo, tenhle svět znám a už to radši ani neřeším. svět plný "bárbín a kenů" ;).

děkuju Mangrah! hmm - je to smutný..

Mangrah
13. 09. 2008
Dát tip
Další výbornost. Mám stejný pocity ikdyž jedu naším zaostalým trolejbusem. Nikde kousek duše a srdcí ještě míň.. Výborně napsaný *

to by bylo jako léčit si třesafku vibrafónem - dik za nápad :-)

NePoe_ta
13. 08. 2008
Dát tip
Měl bys přesedlat na taxiky. Nervům by jen prospělo :)

Díkas

milá slečno děkuji za kritiku - ve skutečnosti je to ještě horší tohle je jenom odpuštění ventilu - a lidi jsou přesně tací jak působí..

Ježková
12. 08. 2008
Dát tip
Vidíš to moc černě;) A navíc, hodně lidí působí úplně jinak, než jací jsou, ne?

Flákač
10. 08. 2008
Dát tip
tak pozor, tohle je opravdu svérázné a já jen hledím, tip.

tak koukám že pro Tebe příteli to budu muset hustit do těch šesti..

.. děkuju moorgaane!, ty diskuze.. nojono asi za tím stojí vrozená neurotičnost.. chacha

moorgaan
06. 08. 2008
Dát tip
poslouchej ty obratáři-fak máš z hůry dáno!.. mas uzasnou zasobu slov,ktera umis pouzivat k vykresleni svych pocitu a predstav...dovedes je slozit do vet bez kudrlinek a pritom maji silu,gradaci a presny vyznam..mas talent-nepromarni ho v diskusich na Pismaku.-))../**************

Petrusha
06. 08. 2008
Dát tip
teda, začiatok ma trohcu zarazil ale ako celok sa mi to páči! tak*

děkuji Hábere, jsem rád že z toho leze tohle :-)

díky ignácie**/ děkuju Vorono.. tady to zrovna schytaly ženský, ale dalo by se to hodit do mužskýho rodu, máš recht, až na ty pánve, hehe, jsem velmi polichocen tvým Maxáčem.. :-)

Háber
06. 08. 2008
Dát tip
nasraTé a energeické*********

Bomba Vindale, cítím to stejně a většina mužů spadá do tohodle ranku také..prokletej svět. Krásné obraty, výrazy, myšlení..jako obvykle. Pro tentokrát ovšem maxi TIP!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru