Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

fláky slov

13. 08. 2008
22
25
3981
 


Když přijdou ráno zedníci, jsem vyčerpanej, unavenej, je mi třicet. jsem holobrádek na roztrhání jednou slečnou, jsem vyžilej jako starej jezevec, svět peláší kolem. Když přijdou ráno zedníci, aby vysekali svůj podpis do stěny hajzlu, narychlo si beru kalhoty, mžourám jak mládě, je na mě brzy, raději si beru ty jemně béžové, jdu pokojema k nim a za uchem mi vychází slunce. „Až někdy opravdu vstanu, ochutnám tě svou bosou nohou jako Kristus, kterej to taky musel zkusit“, dopnu si malbecově fialovou košili a voberu nestydatě vypadajícího ukrajince o cígo, mám obrovský srdce, chce se mi smát. Na chodbě slyšíme šéfa: „Ty kretýno, ty stěny žalujou! Sto nahodil jak ksicht svý milý.“ Svět je pro mě těžkej jako přezrálej meloun, mám rád kyselý a hořký, ach moje suchoje! Přichází předák, správce domu, chovatel rýčbegů, majitel hnusné, sedlácky vyhlížející ženy – p. Hovínek, s držkou roztrhnutou od koutku k uchu.. a ta jizva nevypadala od nadměrnýho smíchu.. Hovínek měl autoritu. Během pokrývání hajzlu igelitem jeden z rusínů naznačoval jebačku do p. Hovínkovi řiti, ten si s igelitem vedl jako posedlý, vše dokonale zaobalil. Dveřím věnoval speciální pozornost, vyhrál si s nima a povedl se mu takovej závoj, kopnul do něj a způsobyvše tak hravou draperii, poodstoupil a řekl ACH! Vzpomněl jsem si na svý šáňo v lednici (si trůnící) a na hrdle hnedka jsem jak Pavlovovi psi ucítil malé exploze, roztomilé igristoje, vydal jsem se kuchyní k dalšímu frontálnímu útoku. Má potřeba ticha je nezbadatelná, naleju si sklenku, vše se rozpíjí, zvuk vrtačky, tvoje láska ke mně, jak se ti zastesklo po maminčině obědě… já tu budu žrát syrový fláky slov.



25 názorů

jH
27. 01. 2016
Dát tip

skvělej text


Norsko 1
16. 06. 2011
Dát tip
ano, kořeny. platforma a kořeny

Noneta: http://bukowski.unas.cz/ potěšilas, asi máš recht s tou prózou..

Noneta
06. 07. 2009
Dát tip
fffšichni znaj bukowskiho,,,, já ne,,jsem takový literární ignorant,,,,rošičku,,,, no ale teď znám tebe a to mi zatím stačí,,,,jinak tohle už je skoro plod tak cca osmej měsíc ....co říkáš??? prostě ty povíííídky a ta prooooza no... teda podle mě :)

ano prosim*

baronka
21. 08. 2008
Dát tip
Máš stejnou vůni jako Bukowski vůni svobodné tvorby tohle je zcela jistě poezie dám T

ano to je pravda, většinou nevím jestli TO bude to či ono :-) děkuju

Alojs
19. 08. 2008
Dát tip
přečtu ještě několikrát. cením si, že jedeš ve vlastních kolejích. tvá poezie i próza - to je někde jinde než většina zdejšího. i když - jak tak koukám - mezi tvou poezií a prózou je strašně tenká lajna.

děkuji Patcheeso.. nápodobně! ohledně toho stylu - Farte dík!

Patcheesa
19. 08. 2008
Dát tip
,,a za uchem mi vychází slunce." tenhle obrat se mi prostě strašně líbí :). jinak se mi to líbí celé. tvůj styl mi sedí. tipec.

Fart
18. 08. 2008
Dát tip
... je to tam ... !!

ale je.. příště tě poprosím netipuj tak zoufale neoriginální dílo..

ruprecht
14. 08. 2008
Dát tip
Bukowski, Bukowski, Bukowski... to není urážka... :-))) *

jsem poctěn**

tsuki
13. 08. 2008
Dát tip
tyjo, ses překonal.) nejen názvem mi to evokovalo bukowskiho šunkovej nářez. Si dám na tebe avízo, chlape ušatá! **

proboha tohle je můj nejpozitivnější text jakýho jsem schopen:-) ale zřejmě tam ta naštvanost stejně prolejzá - taky dobře - dík

Lucie-at
13. 08. 2008
Dát tip
Naštvanej životem? Když čtu něco z tohoto prostředí, mívám zvláštní pocity. Pěkné.

ignacius: :-) christopher keneth: vlastně je to povídka, psaná takovým skoroveršem.. tuhle kategorii jsem nenašel dík za kritiku a za tip Kuchot: jsem rád že sis chvílema počet - ale to strukturování do sloupce vždycky víc sype! víc podle mýho než to roztáhnout na těžkej block z dlouhatánskejch řádků, takže to vidím opačně:-) vorona: děkuju drahoušku

Kuchot
13. 08. 2008
Dát tip
nevýhodou opravdu dlouhých textů je občasná prázdnost(někdy i nudnost), navíc když je vyprávění strukturováno do sloupce a optick se tedy jeví mnohem delší nicméně je to místy poměrně příjemné čtení, má dobrý konec -t-

Krásné, nemám slov, tak snad jen tip:)**

do volného verše bych to nezařadil (na báseň jaksi moc vypravování.. moc to roztahuješ, ale to se mi stává taky:), ale jinak jsem si výýtečně počet:) t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru